آموزش تری دی مکس 3ds max Lighting Controlling spotlight parameters

 

 

بیایید یک نورافکن فتومتریک ایجاد کنیم. من در حال حاضر یک نور منطقه در صحنه دارم. من آن نور را انتخاب می کنم و صفحه نمایش تغییر یافته آن را نمایش می دهم. همچنین پنجره سایه فعال را باز کنید تا بتوانیم تغییرات را در زمان واقعی مشاهده کنیم. و نوع توزیع نور ، من نورافکن را انتخاب می کنم. و خیلی تغییر نکرده است اینجا. کمی شدیدتر شد. معمولاً پیش فرض مربوط به نورافکن یک شکل نقطه است. من این نوع شکل را به پایین تنظیم می کنم. اکنون می خواهیم یک نورافکن سنتی CGI را ببینیم. من می توانم آن نور را انتخاب کرده و آن را حرکت دهم. من اکنون Snaps های من را روشن کرده ام ، اما اگر می خواهید از دکمه Snaps به اینجا بروید ، می توانید آن را خاموش کنید. بنابراین این یک نگاه سنتی متمرکز است. توجه کنید که وقتی توزیع را تغییر می دهیم ، یک بار دیگر شدت نیز تغییر می کند. اکنون شدت کمی کمتری دارم. بنابراین ، من مقدار lumens را در اینجا افزایش می دهم. آن را روشن تر کنید. حدود 200 یا همین حدود را بیاورید. بنابراین به طور پیش فرض ما یک شکل نور نقطه ای داریم و قرار است سایه های سخت ایجاد کند. اگر سایه های نرم می خواهید ، نور باید ناحیه ای داشته باشد. بنابراین می توانید دیسک یا کره را انتخاب کنید. و دیسک رندر کمی سریعتر است ، بنابراین من آن را انتخاب می کنم. مقداری شعاع به آن بدهید. و این به ما سایه های نرم می دهد.