آموزش تری دی مکس 3ds max Polygon Modeling Constraining sub-object transforms

 

دانلود آموزش تری دی مکس 3ds max Polygon Modeling Constraining sub-object transforms تری د یمکس فارس آخرین ابزار ضروری که در این فصل در مورد مدل سازی چند ضلعی خواهیم پوشید محدودیت های تبدیل زیر جسم است. و این امر هر زمان كه می خواهید اجزاء یا اشیاء فرعی را جابجا كنید ، بدون ایجاد مزاحمت در شکل كلی مدل ، صدق می كند. به عنوان مثال ، شاید من بخواهم این حلقه های لبه را به دور خود جابجا کنم و هندسه خود را به گونه دیگری تصحیح کنم اما نمی خواهم شکل مدل را تغییر دهم. بنابراین اجازه دهید نگاهی بیندازیم. من شی را انتخاب می کنم و مطمئن می شوم که در پنل modify هستم و از روبان مدل سازی ، خواهید دید که ما در بخش ویرایش روبان مدلینگ محدودیت هایی داریم. همچنین می توانید محدودیت های مربوط به پنل اصلاح را فعال کنید. ما محدودیت های هندسه را ویرایش کرده ایم و در حال حاضر روی هیچکدام تنظیم نشده است. بنابراین بیایید ببینیم اگر وارد حالت زیر آبجویی لبه شویم چه اتفاقی می افتد. روی یکی از لبه های پایان نامه کلیک کنید. بیایید یکی از این لبه ها را که در عرض جغرافیایی ساق پا قرار دارد ، انجام دهیم. با کلیک بر روی آن حلقه لبه را انتخاب کرده و سپس با حرکت دادن آن در محور x ، ابزار حرکت و موقعیتی را که در آن لبه است قرار دهید و می بینید که در حال انجام این کار هستیم ، ما در واقع تغییر شکل می دهیم. خوب ، بنابراین من آن را خنثیسازی. بیایید اکنون آن را امتحان کنید با محدودیت های روشن شده. در صورت تمایل می توان محدودیت ها را از نوار مدل سازی روشن کرد. در این حالت باید به لبه ها محدود شویم. بنابراین در اینجا نماد محدودیت به لبه است. و اکنون وقتی ما همان حرکت را انجام می دهیم خواهید دید که شکل حفظ می شود.