آموزش تری دی مکس Understanding subdivision surfaces - 3ds max Modeling
مدل سازی سطح Subdivision یک روش مدل سازی برای ایجاد سطوح روان روان مانند یک شخصیت ، موجود یا حتی کوسن های نرم این صندلی وظیفه اداری است. و آنچه در این صحنه می بینیم یکی از اشیاء با رنگ خاکستری تیره تر ، کوسن صندلی است ، یک شیء OpenSubdiv فعال است. من می توانم سطح تفصیل آن را به خواست خود تغییر دهم اجسام دیگر همگی پخته شده و یا به پلی قابل ویرایش یا مش قابل ویرایش تبدیل شده اند. برای دیدن این موضوع کمی واضح تر ، اجازه دهید سیم فریم را در صورت سایه دار یا لبه دار با F4 فعال کنیم. و گرچه کوسن صندلی در قسمت پایین اینجا گردتر و نرم تر به نظر می رسد ، اما به نظر نمی رسد که چند ضلعی داشته باشید. خوب ، این یک توهم است. این در واقع به دلیل حالت نمایش در آن است. بیایید بررسی کنیم. به پنل Modify بروید و با انتخاب آن کوسن صندلی ، می توانیم ببینیم که این پشته از یک پلی قابل ویرایش ، یک اصلاح کننده Symmetry تشکیل شده است تا سطح چند ضلعی را به طرف دیگر منعکس کند و از این طریق فقط باید نیمی از مدل ها را مدل کنیم. سطح ، و سپس در بالا اصلاح کننده OpenSubdiv است. کاری که انجام می دهد این است که اضافه کردن چند ضلعی بیشتر و متوسط کردن زاویه در بین آن چند ضلعی ها برای صاف کردن گوشه های مبهم.