آموزش تری دی مکس 3ds max Lighting Using the Light Explorer

 

اگر در صحنه خود نور زیادی دارید ، می توانید از یک کاشف صحنه اختصاصی برای مدیریت آن چراغ ها استفاده کنید. و آن را کاوشگر نور می نامند. در حال حاضر ، کاوشگر نور با پنجره سایه فعال خوب بازی نمی کند ، بنابراین نمی توانم در پنجره سایه فعال فعال بمانم در حالی که تغییراتی را در کاوشگر نور انجام می دهم. بنابراین می خواهم درگاه نمایش خود را تنظیم کنم تا در بهترین حالت ممکن از نور استفاده شود. از منوی برچسب پورت مشاهده ، روی Standard کلیک می کنم و به روشنایی و سایه ها می روم و چراغ های صحنه را Illuminate. همچنین ، به آن منو برگردید ، که اکنون دارای برچسب User Defined است ، به Lighting and Shadows بروید و سایه ها را فعال کنید. و از همه مهمتر ، به دلیل اینکه در این صحنه چراغ های زیادی دارم ، باید یک تنظیم مهم را فعال کنم زیرا به طور پیش فرض تنها چهار چراغ را در درگاه مشاهده می بینم. بنابراین این تنظیم به نوعی مدفون است. ما می خواهیم به این منوی تعریف شده توسط کاربر به Per View Presets برگردیم و در تنظیمات درگاه مشاهده و گفتگوی ترجیحی ، سطح ارائه را از پایه به پیشرفته تنظیم کنید. و اکنون می توانیم ببینیم که نور و سایه می گوید چراغ صحنه ، چراغ نامحدود.