آموزش مدلسازی تری دی مکس Freeform tools on the ribbon - 3ds max Freeform Modeling
در این فصل ما به مدل سازی آزاد با روبان خواهیم پرداخت. این یک روش بصری برای مجسمه سازی سطح با استفاده از یک رابط برس است. قبل از شروع استفاده از ابزارهای مدل سازی آزاد ، توجه داشته باشید که مقیاس مدل شما بسیار مهم است. در این حالت ، من می خواهم یک زمین یا منظره را الگوبرداری کنم و در نهایت می خواهم به نظر برسد که انگار یک کیلومتر در یک طرف است ، اما اگر من آن را در آن مقیاس ساختم تا از ابتدا شروع کنم ، پس ابزارهای قلم مو قادر به اداره آن نخواهند بود. یک شیء از این مقیاس ما قادر به ساختن قلم مو به اندازه کافی بزرگ نیستیم تا سطح آن را مجسم کنیم. برای حل این مسئله ، اگر بخواهیم الگویی از چیزهای بزرگ را مدل کنیم و این کاری است که من در اینجا انجام داده ام ، باید از یک مینیاتور شروع کنیم. این یک بدوی ساده است. من آن را انتخاب می کنم و در پنل اصلاح می بینیم که این یک دشت است که از یک طرف 10 متر یا یک مقیاس یک صدم است ، بنابراین اگر این کار را با ضریب 100 افزایش دادم ، در نهایت 1000 متر خواهد بود. یک طرف و طول آن 100 قطعه است. این فقط برای اهداف آموزشی است. در زندگی واقعی برای بدست آوردن یک مجسمه مناسب ، باید این موارد را خیلی بالاتر تنظیم کنید. خوب ، برای دسترسی به ابزارهای freeform روی روبان ، باید یک شیء پلی قابل ویرایش باشد ، بنابراین با کلیک راست و تبدیل به آن ، به پلی قابل ویرایش تبدیل شوید و اکنون همانطور که در پنل اصلاح می بینیم ، یک شیء پلی قابل ویرایش است. دیگر لازم نیست چهره های لبه را ببینم تا بتوانم آن را با میانبر صفحه کلید F4 خاموش کنم. اگر از قبل قابل رویت نیست ، روبان را باز کنید.
- آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Adding a Bevel modifier
- آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Creating a TextPlus primitive
- آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Extruding with the Sweep modifier
- آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Importing Illustrator paths to 3ds Max
- آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Setting shape detail with Interpolation