آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Setting shape detail with Interpolation

 

آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Setting shape detail with Interpolation اجازه دهید سطح جزئیات اشیاء spline را بررسی کنیم. و این از طریق حلقه ای به نام درون یابی بررسی می شود. و این پر کردن اطلاعات مفقود شده بین نقاط داده شناخته شده است. و در این حالت ، ما می دانیم که رئوس های کنترل و دسته های مماس آنها کجا هستند. و ما باید بقیه منحنی ها را پر کنیم. و هرچه تنظیمات درون یابی بالاتر باشد ، وفاداری بهتری نسبت به منحنی خواهد داشت. بنابراین من وتر را انتخاب می کنم ، و قبلاً فعال کردن رندر و فعال کردن منظره را فعال می کردیم. و می توانیم با استفاده از تعداد طرفین در اینجا ، سطح جزئیات را در دسترسی شعاعی در اطراف منحنی spline کنترل کنیم. اما سطح جزئیات به طولی در امتداد طول در اینجا در چرخش درون یابی کنترل می شود. بنابراین بیایید به آن نگاه کنیم. درون یابی را باز کنید و ما مراحل داریم. و این تعداد زیر بخش ها بین رئوس های کنترل است. و اگر به تجسم این امر کمک کند ، می توانیم به درون مفعول vertex برویم و نقاط کنترل را می توانیم مشاهده کنیم بنابراین شاید در یک نمای برتر به این موضوع نگاه کنیم واضح تر خواهد بود. بنابراین ما در اینجا نقاط کنترل داریم و بین هر یک از این نقاط کنترل ، شش زیر بخش داریم. بیایید از نمای برتر با ALT + W حداکثر استفاده را ببریم و این مسئله را کاملاً روشن کنیم. تعداد مراحل را کاهش دادیم و تعداد تقسیمات بین نقاط کنترل را کاهش دادیم. و با پله های صفر ، حتی اگر این نقاط شلوغ A باشند و این در واقع یک شکل خمیده است ، ما هیچگونه جابجایی بین نقاط کنترل نداریم. خوب ، بنابراین ما می توانیم دوباره آن را به شش بار دیگر ، سپس ما بهینه سازی کرده ایم و این کار باعث می شود بخش های خط مستقیمی بین نقاط گوشه ایجاد شود.

If I select two points, and right-click, convert those to corner, now we just get one segment there. One step, even though it's set to six here. And if I turn optimize off, we still have a straight line segment, but it's not being subdivided. Okay so usually you do want optimize on unless you're going to be animating that curve. I'll leave it off and then they'll give me options in case I do want to change the shape of this that won't affect the typology. So right now, if optimize is on and we move things around, we may actually lose segments where we don't want to lose them depending upon the shape of the curve. So once again, I'll turn optimize off and those two vertices are still selected. I'll right-click and convert those back to Bezier, maybe change the shape. I'll grab the move tool and move one of those tangent handles around or maybe move one of the control vertices. I've got all of them selected, so let's just move one. So as we move this around, it's not adapting to the shape, but if we want to we can turn on the Adaptive option. And that's going to subdivide according to an algorithm determined by the curvature, and we don't have any control over how that algorithm operates or what it does. And so, if you are going to animate this, then you probably don't want to use the Adaptive option, because again,