آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Extruding with the Sweep modifier
آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Extruding with the Sweep modifier در اوایل فصل ، ما فقط با روشن کردن آن سوئیچ در پنل اصلاح ، دیدیم که چگونه می توان یک اسپل را به صورت قابل تفکیک تبدیل کرد. و می توانیم رندر را به صورت لوله یا به عنوان منشور مستطیلی بسازیم. اما اگر می خواهیم از یک سری اسپلین ها یک شیء پیچیده ایجاد کنیم و همچنین مطمئن شویم که اتصالات آن جسم بدون درز است ، می توانیم از یک اصلاح کننده Sweep استفاده کنیم. و من در این حالت از آن برای ایجاد قاب برای دیوارهای شیشه ای این ساختمان اداری استفاده می کنم. و من دو شی spline قابل ویرایش دارم که قبلاً ساخته شده اند. به این یکی قاب پنجره غربی گفته می شود و این قاب پنجره ای به سمت شمال است. و می توانیم ببینیم که اگر وارد پنل Modify شویم که آنها اشیاء خط یا اشیاء قابل ویرایش spline هستند ، آنها یکسان هستند. و من می خواهم از این طریق یک قاب ایجاد کنم. بنابراین بیایید اصلاح کننده Sweep را به صفحه تغییر یافته ، به لیست Modify اضافه کنیم ، به پایین بروید ، و ما Sweep را گرفتیم. بنابراین برای افزودن آن کلیک کنید. و بیایید از نزدیک به چشم انداز نزدیک شویم ، شما آن را با Alt + W به حداکثر می رسانید و به آن نزدیک می شوید. و می بینیم که ضخامت آن زیاد شده است ، به صورت سه بعدی ساخته شده است. و اگر به طرف دیگر برویم ، می توانیم ببینیم که در واقع یک براکت زاویه ای است. بنابراین ما در بخش اصلاح کننده Sweep چند بخش داخلی داریم. به عنوان مثال ، فقط می توانیم از یک نوار ساده استفاده کنیم. اما اگر می خواهیم یک نوار زاویه دار داشته باشیم ، بیایید بگوییم که من می خواهم چمدانهایی روی هم these اینها داشته باشم ، در اینجا گزینه ای برای آن ندارم. سیلندر ، لوله و غیره دارم ، اما هیچ نوار کاملی یا پر نشده وجود ندارد. اما ، ما می توانیم بخش دلخواه خود را اضافه کنیم ، و این همان چیزی است که این گزینه در اینجا وجود دارد. ما باید یک مستطیل یا یک جسم اسپلین دیگر ایجاد کنیم.