آموزش تری دی مکس 3ds max Hierarchies Transforming pivot points

 

قبل از پیوند اشیاء با یکدیگر در یک سلسله مراتب ، چندین مرحله وجود دارد که ما باید برای اطمینان از نتایج قابل پیش بینی ، خصوصاً در مورد چرخش ها ، انجام دهیم و اگر این مراحل را جست و جو کنید ، ممکن است با موقعیت های بسیار دشواری مانند رسیدن به نقطه ای روبرو شوید. انیمیشن و سپس فهمیدن اینکه کل دکل شما برای انجام کار انیمیشن مناسب نیست. بسیار مهم است که شما یک بار دیگر این مراحل را دنبال کنید و اولین آنها تعیین موقعیت و جهت گیری نقاط محوری اشیاء مختلف است. نقطه محوری یک لنگر است که در اطراف آن یک شیء متحول می شود. موقعیت ، چرخش و مقیاس نسبت به محوری جسم محاسبه می شود. در مورد مدل مانکن هنرمند ، اگر روی یکی از اشیاء کلیک کنم ، می توانم سه پایه محور را مشاهده کنم که محل و جهت گیری نقطه محوری آن را نشان می دهد و اگر به یک ابزار تبدیل مانند انتقال حرکت کنم می توانیم آن را حتی واضح تر ببینیم. نقطه محوری در مرکز شی قرار دارد و اگر سعی کنم جسم را بچرخانم ، قرار نیست در اطراف مفصل بچرخیم که بخواهم آن را تا اینجا بپیوندم.

 

There's a ball joint at the shoulder. I'll undo that, I need to move the pivot point to the center of that sphere here. So, let's go into Pivot Point Transform mode. We'll go up to the Hierarchy panel on the Command panel, and the default panel is Pivot, and we can click the big button labeled Affect Pivot Only. Now let's move that pivot point. Grab the Move tool, and to ensure precision I want to snap to the vertices on this sphere, and also to make it easier to see what I'm doing I'm going to isolate the object. So, I'll just go down here and click on Isolate Selection, and then getting closer in all the views by clicking Zoom Extents All Selected, and I want to use the sphere's vertices as a guide for snapping, but I don't want to snap in 3D. I don't want to snap to the absolute position of a vertex. I want to snap to the center of the sphere where there is no vertex, and I can do this by using 2.5D snaps. Up here on the main toolbar right-click on any one of the magnet icons, and you want to snap to Vertex and not Grid Points, and optionally in the options you can enable access constraints. Then from the main toolbar instead of 3D snaps click and hold on that button and you'll get a fly-out. Choose 2.5D snaps. And now, for example, if I move that object or pivot in the front view port I will not be moving it in the world's Y axis.