آموزش تری دی مکس Mapping Textures 3ds max Mapping with vector art
در فصل مدل سازی اسپلین ، دیدیم که چگونه می توان هنر برداری را به اسپلین ها وارد کرد تا به عنوان مثال ، یک مستند تصویرگر را از نوع سه بعدی خارج کند. 3ds Max همچنین از هنر برداری به عنوان بافت پشتیبانی می کند و توصیه می کنم که از یک سند گرافیکی بردار .svg یا مقیاس پذیر صرفه جویی کنید. 3ds Max ظاهراً از اسناد Illustrator مستقیماً به عنوان بافت پشتیبانی می کند ، اما من برخی از موارد ناسازگاری با آن را پیدا کردم ، بنابراین توصیه می کنم که فقط سند Illustrator خود را در SVG پخته کنید. و فایلهای تمرینی را برای این دوره ارائه داده ام. و من یک مورد آزمایش دارم ، فقط یک جعبه ساده در اینجا و یک ماده اختصاص داده شده ، این یک ماده فیزیکی است. بیایید اکنون وکتور هنر را اضافه کنیم ، و آن را در مرورگر نقشه متریال ، در زیر نقشه ها ، کلی ، وکتور نقشه مشاهده می کنید. آن را به سمت بالا بکشید و آن را به رنگ پایه متصل کنید و سپس با انتخاب آن گره مواد ، نمایش مواد سایه دار را در درگاه مشاهده فعال کنید. اکنون فقط یک پیش نمایش می بینیم. ما در واقع هنوز نقشه ای اختصاص نداده ایم. بنابراین بر روی گره نقشه بردار دوبار کلیک کنید و یک فایل بردار انتخاب کنید. روی دکمه بزرگ که برچسب آن هیچکدام نیست کلیک کنید ، و من آن را در مکان معمول ، تصاویر دارایی صحنه قرار دادم ، بنابراین بیایید به آنجا برویم. در پروژه فعلی ، دارایی های صحنه ، تصاویر ، و آنجا وجود دارد ، logo.svg.
- آموزش تری دی مکس Adjusting physical material parameters in 3ds max
- آموزش تری دی مکس Using the Slate Material Editor - 3ds max Materials
- آموزش تری دی مکس Managing scene materials 3ds max