آموزش تری دی مکس Using the Slate Material Editor - 3ds max Materials

 

Slate Material Editor یک رابط مبتنی بر گره برای طراحی و ویرایش شبکه های سایه بان یا درختان سایه بان مواد است. قبل از باز کردن Material Editor ، شما باید Active Renderer را انتخاب کنید ، زیرا آنچه که در Material Editor مشاهده می کنید به Active Renderer بستگی دارد ، بنابراین بیایید به Render Setup برویم و قبلاً در این دوره ، حالت Active Shade را تنظیم می کنیم. بیایید همچنین حالت تولید Rendering را تنظیم کنیم و این تأثیرگذار بر ویرایشگر Material خواهد بود. رندر را روی آرنولد تنظیم کنید و در تب System ، این گزینه را داریم که Legacy 3ds Max Map Support را فعال کنیم و اگر این کار را فعال کنید ، در این صورت به کلیه نقشه های به اصطلاح میراث به ویژه نقشه های رویه ای مانند دود و به زودی. بنابراین ، این کار را روشن کنید و سپس آنها در ویرایشگر Material ظاهر می شوند ، اما این می گوید در موارد نادری ممکن است مشکلات ثبات با Active Shade وجود داشته باشد ، بنابراین این فقط یک نتیجه گیری است. آگاه باشید در صورت دستکاری پارامترهای روی نقشه قدیمی مانند دود ، نباید از Active Shade استفاده کنید. همچنین در اینجا ، من نمی خواهم از همه موضوعات استفاده کنم ، بنابراین می خواهم Auto Detect را تنظیم کرده و تعداد موضوعات خود را بر روی منهای یک تنظیم کنم. بنابراین ، حتی در حین رندر تولید ، یک نخ را در دسترس خواهم داشت