آموزش تری دی مکس Choosing a 3ds max reference coordinate system
آموزش تری دی مکس Choosing a 3ds max reference coordinate system هنگامی که یک شیء ، تغییر مکان داده ، چرخش یا مقیاس داده می شود ، نیاز به تغییر نسبت به بعضی از نقاط اشاره دارد. و این سیستم مختصات مرجع برای تبدیل است. بنابراین وقتی چیزی را حرکت می دهید ، آن را نسبت به شبکه جهانی حرکت می دهید یا آن را نسبت به خود شیء در حال حرکت هستید؟ ما می توانیم سیستم های مختصات مرجع خود را از لیست کشویی اینجا در نوار ابزار اصلی انتخاب کنیم. و ما یک سری گزینه ها داریم. ما نمی خواهیم همه آنها را بررسی کنیم ، فقط مهمترین آنها. و سیستم مختصات مرجع برای هر یک از سه تبدیل حرکت ، چرخش و مقیاس چسبنده است. بنابراین اگر یک سیستم مختصات مرجع مختلف را برای حرکت انتخاب کنید که بر روی سیستم مختصات چرخش تأثیر نگذارد. آنها از یکدیگر مستقل هستند. بنابراین پیش فرض برای حرکت سیستم مختصات نمایش است. و اگر این مانیتور را انتخاب کنم می توانم ببینم که اگر ابزار move فعال باشد ، یک gizmo move می گیرم. و در آموزش تری دی مکس Choosing a 3ds max reference coordinate system نمای بالا حرکت gizmo یا manipulator دقیقاً با این سه پایه محور در سمت چپ پایین تراز شده است.