آموزش مبتدی تری دی مکس 3ds Max Animation Introducing keys-only tools

 

 

آموزش مبتدی تری دی مکس 3ds Max Animation Introducing keys-only tools برای نشان دادن یک تصویر واضح و ساده از کلیدهای جدید تنها ابزارهای Curve Editor ، از یک انیمیشن بسیار ساده ، یک توپ تندرست استفاده خواهیم کرد. من 40 فریم از انیمیشن کردم اینجا. بیایید ویرایشگر Curve را باز کنیم. این نمای را به حداکثر برسانیم و موقعیت کره Z خود را بدست آوریم و ابزارهای جدید ما در اینجا هستند ، فقط کلیدها فقط ابزارها هستند ، و همه آنها را مرور خواهیم کرد. شروع از سمت چپ ما با ارنج زدن. Nudge روی یک یا چند کلید کار خواهد کرد ، ما می توانیم یک انتخاب را انجام دهیم ، روی آن دکمه کلیک کرده و کلیدهای انتخاب شده بعداً یک فریم منتقل می شوند. ما می توانیم بر روی آن دکمه کلیک کنیم. اگر می خواهیم جهت را معکوس کنیم ، آنها را زودتر حرکت دهید ، کلید Shift را نگه دارید و کلیک کنید تا به سمت چپ یا قبل از آن کلیک کنید. سطح زیر به مقدار متوسط ​​صاف است. این تنها روی چندین کلید انتخاب شده متمایز تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، اگر شما باید یک انتخاب های جدا، مثل این یکی، آن کار نخواهد کرد. شما باید به موقع چندین کلید را در یک منطقه همسایه انتخاب کنید. با انتخاب این کلیدها ، می توانیم از سطح متوسط ​​استفاده کنیم و می بینید که تمام کلیدهای انتخاب شده به میانگین مقادیرشان منتقل شده اند. مماسها نیز برای یک خط کاملاً صاف و صاف مسطح شدند.

We'll undo that with Control + Z. The shifted function of that icon is weld. If you hold down Shift and click, you'll merge all of the selected keys to a single key at the average value and average time. I'll use Control + Z to undo that. Next we come to flatten and it again only affects multiple contiguous selected keys. We could select several keys in a row and when we click on flatten all of the selected keys get moved to the value of the left-most key or the selected key that occurs earliest in the timeline and it's kind of like a destructive version of stepped tangents or also known as a hold key. Alright, undo that again with Control + Z. The shifted function for flatten is to flatten to the last selected key and since I dragged my selection rectangle from left to right, the last key that I selected is the one on the right. Hold down Shift and click flatten and all of those keys move to the last selected key. Undo again with Control + Z. Moving on, we have ease to next key and it simply moves the selected keys closer to the value of the following key. Click that a few times and you'll notice that they start to move towards one another.

I'll undo that with a bunch of Control + Z commands and restore my curve. The shifted function of ease will move the selected keys closer to the value of the previous key instead of the following key. Hold down Shift and click on ease and what we get is a similar situation, but we're basing that upon the keyframes that came before rather than the ones that came after. Control + Z to undo that once again. Then come to split selected keyframe or keyframes and then click on split and you'll get two keyframes there instead of one. The original is deleted and the two new keyframes are placed one frame before and one frame after the original deleted key and that results in a flat curve that's two frames in duration right there. Undo that with Control + Z. Then we come to space keys evenly. Let's make a larger selection here. I'll dolly back with the wheel and select more keys and space keys evenly will move the keys earlier or later in time to achieve an even timing between the first and the last selected keys. Here it is, space keys evenly and you'll see it's shifted them all and now the timing between each keyframe is equal. We space them evenly between this key and this one. You notice that changing the timing has distorted the shape of the curve.