آموزش تصویری نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Art directing Arnold Gobo filter

با برداشتن از فیلم قبلی، یک Filter Arnold Gobo ایجاد کردیم و در حال حاضر آماده هستیم تا تصویری از این Filter Gobo را به طور مستقیم هدایت کنیم. ما قصد داریم تا به این گره نویز بازگردیم، بر روی آن دوبار کلیک میکنیم، و اجازه می دهیم که ما وقتی یک Active Shade Render را انجام می دهیم، چه می خواهیم. روی نوار ابزار Active Shade کلیک کنید، و در ابتدا، بسیار ناامید کننده است، شما چیزی در اینجا نمی بینید. خب، کمی مشکل از فیلتر گوبی وجود دارد، و این چگالی است. من آن را تا حداکثر یک، و به هر دلیلی، کار نمی کنم. ما نمی بینیم آنچه که ما در اینجا انتظار داریم، که شدت کامل این نقشه است. اما، عجیب و غریب، اگر من تراکم را تا 0.99 برسانم، ناگهان همه چیز کار می کند. خوب، بنابراین ما در اینجا یک سر و صدا استفاده می کنیم، اما دشوار است که ببینیم، پس اجازه دهید آن را تغییر دهیم. ما دامنه نویز را به مقدار سه، آن را سه برابر قوی تر می کنیم و سپس ما باید مقیاس را تغییر دهیم.
We need to make this map very large relative to the scene, and weirdly, to do that, we need to reduce the Scale. So bring the Scale Values in x, y and z down to .001, press Tab, .001, press Tab, .001 and press Enter. And now we can see, we're actually getting darker areas. All right, cool. We want to increase the number of Octaves, that's the number of iterations, just so that we will have kind of a more noisy pattern. And now this is looking pretty good, we can play around with the time, which is the Phase, and try and figure out where we want these shadows to be. For example, if I have it set to 1.5, it's basically shadowing the entire city, and let's set the time to a Value of, how 'about 2.5, that looks pretty good. We're getting some shadows up here in the mountains, and also on the city, but mainly the city is illuminated. Now let's compare that to the Clone Frame Window, that I have stored down here, got it minimized, and here on the left we have a version with a Gobo, and on the right, a version with no Gobo. Well, we're almost finished, if we turn our Skydome back on, we can see what this looks like.
اینجا Skydome ماست، آن را انتخاب کنید، و در Properties آن، دوباره آن را دوباره ببندید. وقتی که رندر را خاتمه می دهیم، می بینیم که نور از خورشید به اندازه کافی روشن نیست، در این مناطق سایه. برخی از نور از خورشید باید از طریق ابرها نفوذ کند. بنابراین اجازه دهید این کار را انجام دهیم، ما به این ویرایشگر Material Slate می رویم و ما فقط یک کلون از این گره Blackbody Node می کنیم، Shift را نگه دارید، روی آن را بکشید و Blackbody Node را بکشید تا یک تکراری ایجاد شود، دوبار کلیک کنید و آن گره جدید را تغییر دهید نام آن به غروب رنگ 1 تیره و سپس ما می توانیم آن را به ورودی دیگری از نقشه نویز متصل کنیم، آن نوک Blackbody Node را به رنگ 1 متصل کنیم، و اکنون می توانیم ببینیم که ما در این منطقه سایه روشن می کنیم، بنابراین ما فقط می تواند کشش شدت گوبو رنگ 1 تیره. بنابراین ما این شدت را به صفر می رسانیم، این سیاه و سفید است که اساسا تمام نور را مسدود می کند. ما نمی خواهیم کمترین شدت، بگذاریم آن را به ارزش 2. ما قصد داریم بیشتر نور را مسدود کنیم اما برخی از آن را از طریق درست است، ما می رویم، اکنون یک شات خوب داریم، با فیلتر نور Gobo نور را مسدود می کند تا شبیه سازی اثرات سایه های ابر در منظره باشد. در اینجا یک رندر روی صفحه نمایش است، نشان می دهد که انتقال بین نسخه بدون فیلتر گوگو و یکی با یک فیلتر Gobo فیلتر اعمال شده است. این نحوه استفاده از فیلتر Arnold Gobo، در این مورد برای اثر محیطی سایه های ابر است.