گاما کارکشن تری دی مکس 3ds Max Understanding 3ds Max gamma correction

 

برای شروع فصل ما در مورد نوردهی بیرونی، ابتدا باید به اصلاح گاما در 3DS Max نگاهی بیندازیم. تصحیح گاما برای همه جریانهای فتوومتریک ضروری است برای جلوگیری از مسائل رندر مانند شستشو، بافت خفیف. مثال مثال از یک رندر که اصلاح گاما غیر فعال است. و در نتیجه، بافت ها خیلی روشن هستند. هنگامی که اصلاح گاما فعال می شود، بافت به درستی نمایش داده می شود. اصلاح گاما 3DS حداکثر تا سالها تغییر کرده و چند بار تغییر کرده است. در 3DS Max 2015، اصلاح گاما بیشتر به صورت خودکار انجام شد. اما هنوز باید بدانیم چگونه کار می کند تا از مسائل رندر کردن احتمالی جلوگیری شود. تنظیمات اصلاح گاما در 3DS Max را می توان در منوی سفارشی تحت تنظیمات برگزیده گاما و LUT پیدا کرد. LUT برای نگاه کردن به جدول است.

There's also a shortcut to get here a little bit quicker. We can go to the rendering menu and simply choose gamma/LUT setup. As we saw in the example, the direct lighting is not affected by the state of gamma. Standard and photometric lights are internally gamma corrected and it doesn't matter whether gamma is on or off, for the purposes of direct illumination. But this switch does affect bitmaps, which in turn, affects global illumination or final gathering. Gamma settings interact with the display through the view ports and any rendered frame windows or virtual frame buffers that you may have open. Gamma also interacts with exposure control, which we'll look at in a little while. And finally, gamma also affects file handling, how a file is interpreted when it's loaded, or how it's encoded when it's saved out. Gamma correction absolutely must be enabled if you're using exposure control. For older, nonlinear workflows that don't use those features, then gamma correction can be on or off and it won't affect the rendering. So gamma correction is always enabled for new scenes. When you start up 3DS Max, gamma correction is always on now. I do recommend that you leave these settings all at their defaults. But if you do change any of the gamma correction settings, you'll want to close this dialogue, close any open windows, and re-render. Let's go back into that dialogue and look at the settings in a little bit more detail. This value here is the display gamma value. It's here so that you can adjust for any display device that doesn't conform to a standard 2.2 gamma value.

اگر شما از یک رایانه رومیزی معمولی ویندوز استفاده می کنید لازم نیست این مقدار را تغییر دهید. همچنین، ارزش در تنظیمات کاربر شما ذخیره می شود و نه در صحنه. بنابراین اگر این را تغییر دهید، آن را برای همیشه باقی می ماند، تا زمانی که آن را به چیزی تغییر دهید. بگذارید در مورد گامای پرونده صحبت کنیم. فایل ها به صورت خودکار هنگام اصلاح گاما فعال می شوند. و این بدان معنی است که اگر فایل دارای تنظیمات گاما در آن باشد، در header فایل آن، پس 3DS Max از این مقدار استفاده خواهد کرد. اما اگر هیچ تنظیم گاما در هدر وجود نداشته باشد، پس 3DS Max فایل و عمق آن را تجزیه و تحلیل می کند و گاما را بر اساس یک مجموعه قوانین اتوماتیک تفسیر می کند. فایل های ورودی باید تفسیر های صحیح داشته باشند. اگر فایل ها نادرست تفسیر شده باشند، ممکن است مشکلی با کنتراست یا روشنایی جهانی داشته باشید. به یاد داشته باشید که چراغ های فوتومتری در فضای خطی قرار دارند و بنابراین تمام بافت ها نیز باید در فضای خطی باشند. و اگر آنها نیستند، باید به خطی تبدیل شوند. فرمت های HDR، مانند EXR، به صورت خطی تفسیر می شوند.

Standard formats, such as a PNG or JPEG, are interpreted as a nonlinear file that has an embedded gamma of 2.2, unless the file header says otherwise. So a PNG file might have a header that specifies a different gamma. The nonlinear formats, such as JPEG, are automatically converted to linear space to match the photometric lighting. If you need to specify an incoming file gamma, other than the default, then you can do that when you first load in the file. To illustrate, if I go into rendering, environment, I can click on environment map and choose bitmap, double-click on that. And in this dialogue, I have the ability to override the gamma of the incoming file. So if 3DS Max is not correctly interpreting the file then I can specify an override value for the gamma here. But we only have this control when we first bring the file in. Once it's in the bitmap node in the material editor, there's no exposed gamma value there for us to adjust. All right, I'm not actually going to import this, I'm going to cancel out of these dialogues. And so it is with output or rendered files, 3DS Max automatically encodes those files according to their format and bit depth. HDR formats are saved as linear and standard formats, such as PNG, are saved as nonlinear, with an embedded gamma of 2.2. And once again, if you need to, you can override that. Let's go into the render settings.

و هنگامی که فرمت خروجی را مشخص می کنید، می توانید گاما را لغو کنید. بیایید به این دکمه فهرست کمی در کنار جعبه ذخیره فایل بروید. و این دیسک فایل خروجی رندر را راه اندازی می کند. در اینجا می توانیم یک گام دیگر را از پنجره قاب رندر مشخص کنیم. بنابراین در نظر داشته باشید که آنچه که در پورت مشاهده و پیکربندی قاب لود می کنید با فایلی که ذخیره می کنید مطابقت ندارد. شما باید آن فایل را به 3DS Max یا یک برنامه خارجی برای چک کردن آن بارگذاری کنید. خوب، من هم از آن خارج خواهم شد. و در نهایت، اگر شما به کنترل دستی بر روی گاما در 3DS حداکثر نیاز دارید، راهی برای انجام این کار وجود دارد. شما باید یک فایل INI خاص را پیدا کنید. بیا یک نگاهی بیندازیم. در داخل مشخصات کاربر فعلی، یک پوشه پنهانی به نام داده های برنامه وجود دارد. داخل آن پوشه پنهان، زیر Autodesk محلی، 3DS Max، شماره نسخه، ENU و سپس زبان، در این مورد انگلیسی انگلیسی، در داخل یک پوشه به نام پیش فرض ها، و در نهایت، در داخل پوشه ای که نام آن مربوط به گزینه های ابزار فعلی در 3DS Max . و این فقط یک پیش فرض است که دارای حداکثر برچسب است. در داخل آن، currentdefaults.ini را پیدا خواهید کرد. بیایید آن را باز کنیم، من آن را دوبار کلیک میکنم و در پایین پایین حرکت میکنم، فقط برای نشان دادن اینکه ما برای تنظیم گاما در اینجا چند تنظیم داریم. و اگر ما نیاز داریم، می توانیم ورودی و خروجی پیش فرض جهانی را برداریم. ما همچنین می توانیم به طور پیش فرض گاما را تنظیم کنیم، اگر این ترجیح ما بود. بسیار خوب، این اصلاح گاما در 3DS Max کار می کند.