آموزش کالور تمپرچر تری دی مکس 3ds Max Color temperature
کالور تمپرچر تری دی مکس مفهوم هسته نهایی ما برای روشنایی پیشرفته، درجه حرارت رنگ 3ds Max Color temperature است. آنچه ما به عنوان رنگ تصور می کنیم، عمدتا طول موج ها یا فرکانس های نور است. هنگامی که نور سفید را می بینیم، این ترکیبی از تمام طول موج های ترکیبی در یک بار است و کاملا سفید است. اما در دنیای واقعی، منابع نور تقریبا هیچ وقت کاملا سفید نیستند، اما ما معمولا متوجه نمی شویم زیرا چشم ما واقعا به خوبی سازگار است. یک دوربین دنیای واقعی یا یک رندر 3D باید به رنگ نور در صحنه تنظیم شود تا بتوان چشمان خود را سازگار کرد و یک دوربین نباشد. ما باید به دوربین یا رندر بگوییم که کدام نقطه سفید مرجع است. و برای انجام این کار، ما می توانیم مقدار رنگی که در درجه Kelvin اندازه گیری شده است را ارائه دهیم. این اعداد از آزمایش جسمی سیاه پوست حاصل می شود. اگر ما یک شیء کاملا سیاه را گرفتیم و آن را به دماهای مختلف گرم کردیم، آن را با رنگ های مختلف درخشیدیم. در دمای پایین تر، آن را در رنگ نارنجی درخشان، رنگ گرم خواهد بود. همانطور که دما را در بدن سیاه و سفید فرض می کنیم، آن را سفید می شود، و سپس درخشش آبی رنگ است، بنابراین دمای رنگ بالا مربوط به چیزی است که ما به عنوان یک رنگ سرد و یا آبی درک می کنیم.
Here's a table of various light sources, and representative temperature values. We can see an incandescent bulb, or a tungsten filament, is going to glow orange relative to, for example, reference daylight, which is at 5500 degrees Kelvin. When we use a colored light source, such as a photometric light, or a sun system, in our 3D scene, we need to also set the exposure control to the correct color temperature in order to color balance the shot. Here's a composite rendering showing the same shot rendered with three different color temperature values in the camera. The light coming from the sun system in this rendering is at about 5500 degrees Kelvin. It's very close to the D55 standard. In the rendering on the right, we can it has a very warm color, and that's because 3ds Max is defaulted to 6500 degrees, or at standard D65, that's the color of an ordinary TV or computer monitor. But the light in the scene is actually more orange than that, and if we want the light to look white, then we can set the camera to 5500 in this case. And on the left we see an example of an improperly calibrated rendering.
نور از خورشید بار دیگر در D55 یا 5500 درجه کلوین است، اما قرار گرفتن در معرض دوربین به مقدار محیط داخلی 3200 درجه کلوین تنظیم شده است. و نور سفید از خورشید به سمت آبی حرکت می کند. این که آیا عکسبرداری از دنیای واقعی با یک دوربین و یا ارائه یک صحنه 3D فوتومتریک، ما باید بدانیم که چگونه دمای رنگ کار می کند، به طوری که ما می توانیم دوربین را برای انتظار بودن رنگ مناسب نور آماده کنیم. اگر ما در محیط داخلی قرار داریم، به رنگ کم رنگ نیاز داریم، و در یک محیط در فضای باز، باید دمای بالاتر رنگ را تنظیم کنیم. و ما می توانیم آن را نیز برای کنترل هنری بر روی شات استفاده کنیم. این ها مفاهیم اصلی پیش نیاز برای پیشرفته نورپردازی در 3ds Max هستند، اکنون شروع به شبیه سازی نور روز خارج از خانه در فصل بعدی می کنیم.