نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Importing photometric data IES file
اجازه دهید از داده های تولید کننده فوتومتریک استفاده کنیم تا نور کم در اتاق نشیمن ارائه شود. به پانل Create، Lights، Photometric بروید. ایجاد یک نور آزاد و در بالای صفحه نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Importing photometric data IES file در نزدیکی وسط اتاق کلیک کنید و سپس برای خروج از ابزار ایجاد کلیک راست کنید. ابزار حرکت را بکشید و در یکی از دیدگاههای Ortho، راست کلیک کنید و سپس روی آن کلیک کنید و بکشید تا نور را به سمت سقف حرکت دهید. و ما می خواهیم آن را در محدوده 3.5 متر در محور Z قرار دهیم. سپس به پانل Modify بروید و آنرا تغییر نام دهید. در پارامترهای عمومی در پایین نوع توزیع نور است. آن را به وب سایت Photometric تغییر دهید. و اکنون ما باید یک نقشه را انتخاب کنیم. در حال حاضر در اینجا می توانیم از آن استفاده کنیم که توزیع فتو متریک را می گوید. فایل فتومتریک را انتخاب کنید. روی این دکمه کلیک کنید و باید به پروژه فعلی خود، Scene Assets، Photometric بروید.
I've got an IES file that I downloaded from Lithonia Lighting at Lithonia.com. And that is an LED down light. Select that and click open. And now that's been assigned and we can get in closer here and we can see that it's a special icon. It's now kind of oval-shaped instead of round. And it's parameters, the intensity has been set automatically. Scrolling down a little bit, it's got the disc type. And we don't actually want that. So we want to switch that over to Point. The one thing that is not provided with that photometric data is the kelvin, or color temperature. But I know actually, from the file, and from the data on the manufacturer website, that it has a custom kelvin value of 2700. So set that here, 2700 degrees kelvin. We set our other lights, color temperature, arbitrarily. And now, let's change those up in order to balance the lighting with this one here. So go over to the spotlights, select that. Set the spotlights' kelvin value to 2700 degrees kelvin, as well. Let's make it interesting. We'll make those two lights a little bit orange, relative to the lamp light. Select the Lamp Light and give it a custom kelvin value of 2800. And the lamp light is the brightest light in the camera's field of view. So we should color balance to that. Go back in to rendering, exposure control. And set the white balance to 2800 degrees kelvin to match this lamp light. And then these other two lights will be a little bit more orange than that. This one out here, if we select it, it's got a kelvin value of 3200.
پس آبی می شود. بنابراین این یکی خنثی خواهد بود، این دو به رنگ نارنجی کمی هستند و این یکی آبی خواهد بود. درست است، ما یک تعریف فوتومتریک ارائه شده توسط تولید کننده را به نور پایین و رنگی دیگر چراغ های دیگر در صحنه تعمیم دادیم. ما می توانیم پیش برویم و یک رندر را انجام می دهیم، به تنظیمات رندر برویم. اطمینان حاصل کنید که دوربین فیزیکی را رندر کرده اید و روی رندر کلیک کنید. و در اینجا یک نمایش تمام صفحه نسخه نهایی تنظیم روشنایی مصنوعی داخلی ما است. ما یک فایل IES داریم که داده های فوتومتری را برای نور کم ارائه می دهد. و ما همچنین نور و نوردهی را در صحنه قرار دادیم تا این دوربین برای روشن ترین نور در شات، متعادل کننده رنگ سفید باشد.