فیلم آموزشی نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Projection Arnold Gobo filter

 

آرنولد یک اصلاح کننده نور Arnold offers a light modifier  برای انجام یک هدف مشابهی که در فیلم قبلی دیده می شود را ارائه می دهد  project an image with a light  تا یک تصویر را با یک نور طراحی کند. در آرنولد، این به عنوان گوبو شناخته می شود، یک اصطلاح از نورپردازی تئاتر و عکاسی. یک گوبو یک برش در مقابل نور قرار داده شده است تا یک سایه بر روی مجموعه ایجاد کند و همچنین به عنوان کوکی شناخته می شود. یک برنامه معمول برای شبیه سازی سایه ها از ابرها، درخت ها، قاب پنجره ها و غیره است. و این یک کاندیدا خوب در اینجا است، این نور روز خارج از خانه با ابرها در آسمان کشیده شده است. بیایید یک رندر سایه فعال کنیم. در حال حاضر تصویر به نظر نوعی عجیب و غریب است، اگرچه ممکن است دشوار است بدانیم دقیقا چی اشتباه است. مسئله این است که ما ابرها را در آسمان داریم، اما هیچ سایه ای از ابرها بر روی زمین وجود ندارد و باعث می شود که تصویر کمی قابل اعتماد باشد.

All right, I'll close that active shade window. We can fake that with a gobo, but the gobo filter only works on spotlights. So instead of the distant light for the sun here I'm using a spotlight. If I select that we can see it's very far away and has a very narrow cone angle. And because of that it needs to have a very high intensity. If we go to the modify panel and scroll down into the color intensity, you can see I turned the exposure up to its maximum of 16 and the intensity has got a multiplier of 50,000. So that light is very, very bright and very far away. It's actually kilometers away from the scene. While we're setting up our gobo, let's disable the sky dome so we can isolate the effects of the gobo. Select the sky dome light and then in the modify panel just disable it.


یک بار دیگر سایه فعال را رندر کنیم. و در اینجا چیزی است که به نظر می رسد بدون هیچ گنبد آسمان و هیچ فیلتر گابو. هنگامی که این کار به پایان رسید، اجازه دهید آن را کلون کنیم، کلون را که پنجره قاب را رندر کردیم، و سپس آن را به حداقل برسانیم، بعدا آن را ذخیره کنید. و فقط برای اطمینان از اینکه پنجره سایه فعال در هنگام به روزرسانی تغییرات در صحنه را به روز می کند، می خواهم سایه فعال را ببندم، تغییراتم را تغییر دهم، و سپس دوباره آن را باز کنم. بنابراین اجازه دهید ما را تغییر دهید فیلتر گوبی ما اضافه کنید. نقطه کانونی که آفتاب Arnold نامیده می شود را انتخاب کنید و سپس به فهرست تعدیل کننده بروید و یک فیلتر Arnold gobo اضافه کنید. در بالا، ما ویژگی حالت فیلتر را داریم. و ما می خواهیم آن را تغییر دهیم تا جایگزین شود. شما می توانید ببینید که پنج حالت مختلف برای ترکیب نقشه با نور نور زیرزمینی وجود دارد. و در اینجا ما می خواهیم حالت جایگزینی را انتخاب کنیم، زیرا می خواهم فقط به سادگی هر رنگی که از آن نور می آید، نادیده بگیرم.


 The Arnold gobo filter doesn't just block light like a real world gobo. It's actually a color filter that lets you project any image onto the scene geometry. For any of these modes to give good results the filter map intensity values must be in the same range as the light itself. To see any effect at all, we need to have a non-zero density. So I'll bring the density up to its maximum of one. Below that section is a section for slide map. And here the word slide refers to a photographic transparency. It's got a simple color swatch but of course we want to drop something into this none button which is the actual map slot. Let's open up the material editor and start creating some nodes. Right click in the view and choose maps, Arnold, texture, noise. Our gobo is actually going to be a 3D noise pattern. Double click on that and rename it gobo map. 

نقشه سر و صدای آرنولد دارای چند نمونه رنگی است. من می خواهم از یک گره بدن سیاه استفاده کنم تا دمای خاصی از رنگ ارائه شود. راست کلیک کنید در نظر و نقشه، آرنولد، ابزار، بدن سیاه را انتخاب کنید. آن را دوبار کلیک کنید و آن را تغییر نام دهید گوبو رنگ دو روشن است. و ما می خواهیم آن را به دو رنگ در نقشه gobo متصل کنیم. در پارامترهای گرهی بدن گره، دمای را به 4000 درجه کلوین تنظیم میکنیم که همان چیزی است که قبلا در نور نور آرنولد قرار داده بودم. اکنون، ما باید همه این را به دامنه شدت بسیار بالا که لازم است برای روشن شدن این صحنه از چنین فاصله ای دور. بنابراین ما قصد داریم از یک گره محدوده آرنولد برای انجام این کار استفاده کنیم. راست کلیک کنید و نقشه، آرنولد، ریاضی، محدوده را انتخاب کنید. و خروجی map gobo را به ورودی گره محدوده وصل کنید. دوبار کلیک بر آن گره محدوده و نام آن را خروجی gobo تغییر نام دهید. در پارامترهای آن ما ورودی min را به صفر می بریم و ورودی حداکثر در یک.

 So we're just going to accept the default range from zero to one. But then we're going to stretch that range to something pretty extreme. We'll leave the output min at zero. Let's stretch the output max to a value of 20 making it 20 times more intense. And we can now assign this to our slide map. Click on the output of the range node and drag over to the slide map button. And in the dialog choose instance. Now those connections have been made. We've built up our shader network and in the following movie we will actually art direct the look of this gobo filter.