آموزش کار با دستورهای ترنسفورم move rotate scale 3ds max

حالا که ما دیده ایم که چگونه
00:00:01 به تغییر نظر ما در 3D،
00:00:02 اجازه دهید همچنین در چگونه به دستکاری نگاه
00:00:05 اشیاء با استفاده از تبدیل.
00:00:07 تبدیل در 3D موقعیت، چرخش و مقیاس،
00:00:11 و شما سه دکمه تا در نوار ابزار اصلی را ببینید،
00:00:15 انتخاب کنید و حرکت، را انتخاب کنید و چرخش
00:00:18 و مقیاس را انتخاب کنید و یکنواخت است.
00:00:21 در حال حاضر، من ابزار شی را انتخاب کنید من فعال است.
00:00:24 اگر من در چیزی از آن انتخاب خواهد شد کلیک کنید،
00:00:26 اما من قادر نخواهد بود آن را به حرکت.
00:00:28 ابزار شی را انتخاب کنید بزرگ است
00:00:30 هنگامی که می خواهید فقط چیزی را انتخاب کنید
00:00:31 اما نه در واقع آن را تبدیل و یا آن موقعیت است.
00:00:34 برای تغییر موقعیت از یک شی،
00:00:36 استفاده انتخاب کنید و حرکت و فعال شدن آن دکمه،
00:00:39 و اجازه می دهد که شما را به سمت شی.
00:00:41 همچنین اجازه می دهد تا شما را به انتخاب کنید.
00:00:44 به طوری که ما می توانید ببینید این یک کمی بهتر،
00:00:46 من قصد دارم به مدار خود به دور به طرف دیگر،
00:00:48 چنگ زدن به این ابزار مدار و فقط در اطراف چرخش،
00:00:53 شاید موقعیت، و سپس بازگشت به ابزار حرکت من،
00:00:57 و ما می توانید ببینید که یک سه پایه محور در اینجا وجود دارد.
00:01:01 در 3ds مکس این به عنوان یک ابزار شناخته شده است.
00:01:04 این ربات که به من اجازه می دهد تا است،
00:01:06 برای مثال، حرکت یک شی،
00:01:08 و در این مورد ما باید سه جهت ما می توانیم در حرکت می کند.
00:01:12 ما باید در X، Y و محور Z،
00:01:15 و به طور پیش فرض، آن مطابقت
00:01:18 به X، Y و Z جهت از جهان و یا شبکه،
00:01:21 و شما می توانید که در اینجا در گوشه پایین سمت چپ را ببینید
00:01:25 از نمای پرسپکتیو.
00:01:26 یکی دیگر از سه پایه محور که نشان می دهد جهت گیری وجود دارد
00:01:29 جهان و به طور پیش فرض،
00:01:32 اسباب حرکت است با جهان گرا.
00:01:36 من می تواند در جهان Y یا X و یا Z جهان حرکت کند،
00:01:41 است که خط آبی یا فلش آبی رنگ
00:01:43 و ارتفاع است.
00:01:45 ما می توانیم که اسباب بزرگتر یا کوچکتر را
00:01:47 با استفاده از میانبرهای صفحه کلید.
00:01:50 علامت مساوی بر روی صفحه کلید خود را
00:01:52 را که اسباب بزرگتر و علامت منفی
00:01:55 بر روی صفحه کلید خود را به آن کوچکتر است.
00:01:57 علاوه بر این، سه براکت زاویه وجود دارد
00:02:00 در اینجا در اسباب و اگر من موس من
00:02:03 بیش از این یکی، براکت زاویه XY، و سپس کلیک کنید،
00:02:07 من می توانید شی در هر دو X و Y به طور همزمان و موقعیت.
00:02:13 من می توانم به اطراف حرکت که و نگه داشتن آن
00:02:15 در ارتفاع و یا همان ارتفاع.
00:02:17 ما می توانیم در دیدگاه های جلو و سمت چپ را ببینید که
00:02:19 است که این گیاه در حال حرکت است به بالا و پایین در جهان است.
00:02:23 که از ابزار حرکت است.
00:02:24 سپس ما از ابزار انتخاب کنید و بچرخانید کردم.
00:02:26 فعال که و به طور مشابه، ما سه رنگی
00:02:31 محافل به جای فلش در اینجا،
00:02:33 و این اجازه می دهد تا ما را به چرخش در اطراف یک
00:02:36 از سه محور از فضای 3D.
00:02:38 X قرمز است، Y و Z به رنگ سبز است آبی است.
00:02:41 اگر من در اطراف Z چرخش، که این دایره را در اینجا،
00:02:46 در حال حاضر فعال، پس از آن به رنگ زرد برجسته.
00:02:48 من در اطراف محور Z در حال چرخش.
00:02:50 می توانم در X یا Y محور و همچنین چرخش است.
00:02:53 من Z کنترل برای خنثیسازی آن استفاده کنید.
00:02:55 اگر شما در مرکز کلیک کنید در اینجا،
00:02:58 شما در واقع در هر سه محور چرخش در یک بار
00:03:01 با یک نوع از رابط گوی.
00:03:03 که می تواند یک کمی گیج کننده است.
00:03:05 من توصیه که شما تنها با چوب
00:03:08 چرخش در یک محور در یک بار.
00:03:10 من خنثیسازی که با C. کنترل
00:03:12 سپس ما آمده ایم به مقیاس.
00:03:14 مقیاس نوع حیله و تزویر و نوع مشکل ساز است.
00:03:18 من توصیه می کنم که شما سعی می کنید
00:03:20 به مقیاس اشیاء در هر زمان ممکن.
00:03:22 اگر شما می خواهید به تغییر اندازه یک شی،
00:03:25 پس از آن اگر آن را به یک محیط اندازه، استفاده از آن.
00:03:29 برای مثال، این گیاه در اینجا، در پنل اصلاح شده آن،
00:03:33 آن را به یک محیط ارتفاع و من می توانم تنظیم
00:03:36 که ارتفاع را به کارخانه بزرگتر یا کوچکتر،
00:03:41 اما در مقیاس از جسم، آن را واقعی تبدیل،
00:03:43 ماندن در 100٪ و من می توانید ببینید که
00:03:47 چرا که با ابزار Scale فعال
00:03:49 و جسم در این منطقه انتخاب شده، در اینجا،
00:03:52 تبدیل نوع در منطقه، ما می توانید ببینید که
00:03:55 X، Y و Z 100 می باشد.
00:03:58 جسم در مقیاس 100٪،
00:04:00 اما من اندازه پیرامونی آن تغییر کرده است.
00:04:03 شما واقعا نمی خواهید به مقیاس همه چیز اگر شما می توانید آن را به کمک
00:04:06 چرا که، برای مثال، اگر این ارتفاع بیش از اینجا
00:04:09 می گوید 20 و پس از آن بروید و آن را در مقیاس
00:04:13 با کلیک کردن در مرکز، که کنترل مقیاس و یا الت کوچک،
00:04:16 من می توانید شی در جهان بزرگتر را،
00:04:19 من می توانم تا را که به مانند 300٪ اندازه،
00:04:22 اما در حال حاضر، در این نقطه، این محیط ارتفاع
00:04:25 است دیگر دقیق نیست.
00:04:27 این ارتفاع 20 می گوید و این که
00:04:29 در واقع 20 اینچ در حال حاضر.
00:04:31 این گزارش می گوید آن 20 اینچ قد بلند، اما من کوچک را
00:04:34 تا با ضریب 300٪ است، بنابراین در واقع
00:04:36 آن 60 اینچ قد بلند در واقعیت است.
00:04:39 که تنها یکی از مشکلات
00:04:41 که می تواند از پوسته پوسته شدن است.
00:04:43 همانطور که شما بعد از آن در دوره را مشاهده کنید،
00:04:45 در فصل ما در سلسله مراتب،
00:04:46 اگر شما کشش اشیاء با پوسته پوسته شدن
00:04:49 غیر یکنواخت در یکی از محورهای تر،
00:04:52 بعد از آن، شما می توانید بسیار مشکل متحمل
00:04:54 اثرات زمانی که شما لینک اشیاء با هم
00:04:57 به زنجیره ای و سلسله مراتب.
00:04:59 اگر ممکن است، از جسم در مقیاس نیست
00:05:01 اگر شما توانایی تغییر اندازه آن را
00:05:03 با محیط، استفاده از آن.
00:05:05 اگر این توانایی را نداشته باشند،
00:05:07 بعد از آن در مقیاس همه اجزای یا زیر اشیاء
00:05:10 در همان زمان و ترک تبدیل
00:05:13 در پیش فرض خود را از 100.
00:05:15 باز هم، ما در مورد در این دوره این بحث بعد.
00:05:18 من به عمق مورد مشکلات رفتن
00:05:20 که می تواند با مقیاس رخ می دهد، چگونه به اجتناب از آنها را
00:05:23 یا چگونه به آنها ثابت یک بار آنها رخ می دهد.
00:05:25 در حال حاضر من فقط میخوام بازگرداندن
00:05:26 این به مقیاس 100٪ آن است.
00:05:28 من می توانم به که تبدیل نوع در رفتن
00:05:31 و فقط در یک مقدار از 100 نوع،
00:05:33 و در حال حاضر در واقع 20 اینچ آن بلند است.
00:05:35 بسیار خوب، آن ابزار را دگرگون می کنند،
00:05:39 حرکت، چرخش و مقیاس، در 3ds Max.