دانلود آموزش کامل blender - نورپردازی ساخت انیمشن و متریال برای بلندر
دانلود آموزش نورپردازی ساخت تکسچر بلندر Blender
Add color and texture in Blender
- آموزش ساخت انیمیشن با blender
- کتاب آموزش بلندر blender
من می خواهم برای ایجاد یک مواد جدید است. حالا که ما شخصیت ما ساخته شده است، اجازه دهید به جلو و اضافه کردن رنگ و بافت. ما می توانیم این با ایجاد مواد است. حالا اجازه دهید به جلو و فقط شروع کردن با کلاه شخصیت است. و من میخوام به جلو بروید و انتخاب کنید آن کلاه، و شاید در فقط یک کمی زوم. و ما می توانیم به مواد مطلع، در اینجا در پنل Properties. اگر من در این توپ کوچک کلیک کنید در اینجا، شما خواهید دید که این آشکار خواهد شد مواد یا مواد اعمال به این یکی شی. بنابراین یک شی می تواند مواد متعدد داشته باشد. در این مورد، آن را تنها یک است. و این لمبرت به نام. و اگر من در پایین حرکت شما می توانید ببینید که آن است که تمام انواع کنترل برای کنترل راه است که این به نظر می رسد. اما من واقعا می خواهید این مواد نیست به بخشی از شخصیت است.
00:00:50 بنابراین من می توانم که فقط با هدف قرار دادن این کار
00:00:52 به علاوه از اینجا وارد شوید.
00:00:54 و زمانی که من، آن را به من می دهد این گفت و گو
00:00:56 که می گوید من می خواهم برای ایجاد یک ماده جدید؟
00:00:59 پس من ضربه به علاوه دوباره،
00:01:01 و در حال حاضر آن را ایجاد یک ماده دوم.
00:01:03 بنابراین من دو مواد در اینجا،
00:01:04 من لمبرت یکی،
00:01:06 و پس از آن یکی از جدید که من ایجاد شده است.
00:01:09 اما در حال حاضر، یکی لمبرت است که در واقع
00:01:11 به جسم من اعمال می شود.
00:01:13 بنابراین من می توانم مواد در بخش اعمال
00:01:15 یا از جسم،
00:01:16 اما در حال حاضر به طور کامل از این شی
00:01:18 است که مواد اول.
00:01:20 بنابراین، من مجبور به انجام آن ضربه منهای
00:01:22 علامت برای حذف آن، و پس از آن متوجه
00:01:24 چگونه این تغییر می دهد.
00:01:26 بنابراین در حال حاضر این ماده این است
00:01:27 به کل شی اعمال می شود.
00:01:30 حالا اگر من در پایین حرکت کنید، خواهید دید که ما
00:01:32 یک کل بسیاری از کنترل های برای این.
00:01:35 و یکی من می خواهم به بازی با اولین
00:01:38 رنگ diffuse است.
00:01:39 بنابراین اگر من در این کلیک کنید،
00:01:41 شما می توانید ببینید که من می توانم رنگ را تغییر دهید
00:01:44 از کلاه ایمنی این شخصیت را به سادگی
00:01:46 با شماره گیری آن در چرخ رنگ.
00:01:48 من همچنین می توانید چیزهایی مانند specularity را تغییر دهید.
00:01:51 من می توانم شفافیت، درخشندگی و غیره اضافه کنید.
00:01:55 بنابراین در بسیاری از راه های مختلف وجود دارد
00:01:57 برای کنترل این مواد است.
00:01:59 اما چیزی که من واقعا می خواهید انجام دهید،
00:02:00 است اضافه کردن یک بافت بیت مپ به این.
00:02:03 من می خواهم برای اضافه کردن این بیت مپ در اینجا.
00:02:05 در حال حاضر این است در فایل های ورزش خود را
00:02:07 تحت زیرپوشه بلندر.
00:02:09 آن را به نام مسابقه کافه بافت، نمی JPEG.
00:02:13 و این همه از بافت
00:02:15 برای این شخصیت.
00:02:17 پس از آن تا، در اینجا، بافت
00:02:19 برای کلاه شخصیت است.
00:02:21 در اینجا صورت شخصیت است و
00:02:23 پیراهن خود را، و به همین ترتیب.
00:02:24 تا همه قسمت های مختلف
00:02:26 شخصیت در یکی از این تصویر موجود
00:02:28 و ما شخصیت های نقشه برداری
00:02:30 به این تصویر.
00:02:32 در حال حاضر من نیاز به اتصال این تصویر
00:02:34 به مواد است.
00:02:35 و من می توانم که تحت بافت است.
00:02:37 بنابراین اگر من در اینجا به این کمی
00:02:39 آیکون از صفحه شطرنجی.
00:02:41 شما می توانید ببینید که این است که در آن
00:02:42 من می تواند در بافت اضافه کنید.
00:02:44 همه من باید انجام دهید، این است که فقط شکاف را انتخاب کنید در اینجا،
00:02:47 ضربه به علاوه، و سپس آن را میخوام از من بپرسید
00:02:50 چه نوع از بافت.
00:02:52 در حال حاضر آن پیش فرض را به یک تصویر و یا یک فایل فیلم،
00:02:54 اما اگر من می خواهم، من می توانم در تمام انواع قرار
00:02:57 از آنهایی که متفاوت رویه،
00:02:59 مانند سر و صدا و یا سنگ مرمر و یا غیره.
00:03:01 اما من می خواهم این برای رفتن به تصویر و یا فیلم،
00:03:03 پس من آن را به تنهایی ترک.
00:03:04 پس به پایین به تصویر،
00:03:07 و ما فقط خواهی برو جلو و باز را کلیک کنید.
00:03:09 و دوباره، در فایل ورزش خود را
00:03:11 بریده بریده پوشه بلندر، شما باید
00:03:14 بافت مسابقه کافه.
00:03:16 بنابراین ما میخوایم جلو بروید و باز که تصویر.
00:03:19 و زمانی که من، آن را به ارمغان می آورد تا این تصویر
00:03:22 به عنوان بخشی از مواد است.
00:03:23 اگر من بیش از رفتن به مواد من،
00:03:25 شما می توانید آن را در اینجا.
00:03:26 اما آن را نشان داده نمی شود در دید من
00:03:28 و که چون من در حالت اشتباه می کنم.
00:03:30 اگر من به حالت مواد به اینجا بروید،
00:03:33 که نشان خواهد داد.
00:03:35 بنابراین در حال حاضر که من نشان دادن مواد
00:03:37 بر روی شی، شما می توانید ببینید که این مواد
00:03:39 در حال حاضر بخشی از جسم.
00:03:41 حالا اگر من شی دیگری را انتخاب کنید در اینجا،
00:03:43 مانند سر شخصیت،
00:03:45 شما متوجه خواهید شد که مواد قدیمی،
00:03:48 است که در واقع هنوز هم اعمال می شود. لامبرت.
00:03:51 اما من می توانم این را تغییر دهید.
00:03:52 همه من باید انجام دهید این است که بیش از
00:03:53 به این دکمه کوچک در اینجا،
00:03:55 و با کلیک بر روی آن به سمت چپ،
00:03:56 و سپس من فقط می تواند تغییر دهد.
00:03:58 پس من مواد را انتخاب کنید میخوام،
00:04:00 و صورت خود را وجود دارد.
00:04:01 در واقع، این نیازهای مادی
00:04:03 نامی بهتر.
00:04:04 بنابراین من میخوام جلو بروید و روی آن دوبار کلیک،
00:04:06 و فقط در نوع،
00:04:08 می گویند ... مسابقه کافه.
00:04:10 حالا من یک ماده ای به نام مسابقه کافه
00:04:12 و توجه کنید که چگونه آن را بر روی کلاه ایمنی تغییر نیز هست.
00:04:15 بنابراین اجازه دهید به جلو و رفتن به نیم تنه
00:04:18 و دوباره تغییر دهید که مواد.
00:04:21 آیا که برای هر دو دست ...
00:04:27 همچنین شلوار شخصیت.
00:04:31 پس اکنون که من این را به شما اختصاص داده ام
00:04:33 همه از این اشیاء، ما که یک
00:04:35 ماده ای که به همه چیز اعمال می شود.
00:04:39 بنابراین این یک راه بسیار آسان برای به دست آوردن خود را
00:04:42 بیت مپ به این شخصیت است.
00:04:44 در حال حاضر اگر شما می خواستند، واقع شما می توانید
00:04:45 ویرایش این بیت مپ به تغییر چهره اش،
00:04:48 یا کلاه یا خود هر آنچه که شما می خواهید.
00:04:50 اما اجازه دهید به شما یک چیز بیشتر نشان می دهد.
00:04:51 من میخوام به شما دقیقا چگونه این تصاویر را نشان می دهد
00:04:54 به اشیاء نگاشت.
00:04:57 بنابراین من میخوام جلو بروید و انتخاب کنید
00:04:58 کلاه شخصیت،
00:05:00 و من واقعا میخوام رفتن به
00:05:02 حالت های مختلف.
00:05:03 بنابراین من میخوام تا اینجا
00:05:04 به بالای رابط.
00:05:05 و من قصد دارم برای رفتن به
00:05:07 آنچه به نام ویرایش UV.
00:05:09 و اساسا این فقط
00:05:09 یک صفحه با طرح های مختلف.
00:05:11 و آن باز می شود تا دو پنجره است.
00:05:13 یکی این پنجره تصویر است،
00:05:15 از سوی دیگر یک پورت دیدگاه است.
00:05:17 حالا توجه کنید که چگونه این درگاه نمایش است
00:05:18 در واقع در حالت جامد است.
00:05:20 اما من میخوام به حالت مواد را در اینجا
00:05:22 بنابراین ما می توانیم آن را ببینید.
00:05:24 و سپس من قصد دارم به اینجا بروید،
00:05:26 به جای در حالت شی،
00:05:27 من میخوام رفتن به آنچه به نام حالت ویرایش است.
00:05:30 و زمانی که من متوجه چگونه همه
00:05:32 این هندسه در اینجا،
00:05:34 نشان می دهد تا در این پنجره.
00:05:37 در حال حاضر این است که اساسا فقط به که
00:05:39 هندسه در برابر هر بیت مپ شما اعمال می شود.
00:05:43 بنابراین ما نیاز به باز کردن بیت مپ
00:05:44 تا ببینید که چگونه آن را متناسب.
00:05:45 بنابراین من میخوام ضربه باز در اینجا،
00:05:47 و ما میخوایم که همان بافت را انتخاب کنید،
00:05:49 مسابقه کافه، باز است.
00:05:51 و به این ترتیب در حال حاضر شما می توانید آن تصویر را ببینید
00:05:54 در بندر نظر من است.
00:05:55 و این درگاه نمایش فقط ناوبری استاندارد است،
00:05:58 اما شما می توانید در اینجا مشاهده کنید، چگونه کلاه اینجا
00:06:02 به آن استفاده شده است.
00:06:05 بنابراین ما می توانیم چگونه ستاره بر روی کلاه ایمنی را ببینید،
00:06:07 نوار در واقع به که مناسب.
00:06:10 برو به حالت جسم و را انتخاب کنید
00:06:13 رئیس و رفتن به حالت ویرایش.
00:06:16 شما می توانید ببینید که چگونه این دوباره تغییر میکند.
و من فقط نیاز به باز کردن مسابقه، کافه، و شما می توانید چگونه در حال حاضر رئیس استبه این تصویر نقشه برداری و همچنین. پس آنچه که من انجام داده ام، است من جلوتر رفته ام و فقط نقشه برداری تمام قطعات از شخصیت های به این تصویر و سپس هنگامی که ما اعمال تصویر نقشه برداری پس از آن کار می کند. بنابراین در حال حاضر ما میخوایم جلو بروید و به عقب به حالت استاندارد ما. من میخوام دوباره به طور پیش فرض، و خارج از حالت ویرایش آمده به حالت شی. بنابراین همانطور که می بینید، آن را نسبتا ساده است، به اضافه کردن مواد و همچنین بافت به کاراکتر خود را در بلندر است.