آموزش فارسی بهترین تنظیمات برای رندر ویری آرتی RT workflow
در این سری از آموزش های فارسی مخصوص ویری 3 ، میخوایم نحوه تنظیمات درست برای ویری آرتی را به خوبی یاد بگیریم. ادامه مطلب در لینک های زیر:
فیلم آموزش کامل ویری 3 مخصوص تری دی مکس
همانطور که در زمان است، بیشتر از نه، رفتن به با پول و یا هزینه برابر می شود، آن است که تعجب آور است که استودیو ها و هنرمندان مستقل همواره به دنبال راهی دنبال برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید در حالی که حفظ، و یا حتی افزایش است، کیفیت خروجی بصری خود را. همانطور که از V-Ray RT به طور بالقوه می تواند ما را در این مناطق کمک کند، ما فقط می خواهم به شما یک را تظاهرات سریع، runthrough سریع از برخی عملیات مشترک در داخل 3DS حداکثر، و واقعا به شما اجازه برای خودتان را ببینید نوع بازخورد، سرعت بازخورد است که شما می توانید از موتور RT است. البته اولین چیزی که ما باید انجام دهیم این است که راه اندازی از V-Ray RT به عنوان ما رندر فعال به اشتراک گذاشته.بنابراین اجازه دهید تا به تنظیمات رندر محاوره ای. ما می خواهیم به به مشترک می آیندتب. من فقط رفتن به نزدیک ما اجرای پارامترها مشترک و به آمده اختصاص رندر اجرای. در بازه ActiveShades، ما در حال حاضر پیش فرض Scanline رندر دارند. از البته ما می خواهیم به تغییر است. بنابراین اجازه دهید بر روی دکمه انتخاب رندر کلیک کنید، گزینه از V-Ray RT را انتخاب کنید، و اوکی کنید و RT در حال حاضر تا به عنوان موتور ActiveShade ما.
ما نمی خواهیم به پایین آمدن به گزینه ActingShade در پایین ما بارگزاری محاوره ای راه اندازی،پس بگذارید فقط برخی از ما که گزینه را فعال کنید را. در حال حاضر ما می توانیم به تب از V-Ray RT ما می آیند و فقط ایجاد یک تغییر سریع به این حداکثر ارائه ارزش.من فقط می خواهم برای تنظیم یک مقدار از اطراف در مورد نیم دقیقه در اینجا. غالبا این بیش از اندازه کافی برای فقط آزمایش تغییرات که ما ساخت به صحنه ما و تعیین اینکه آیا یا نه ما می خواهیم برای حفظ ترفند که ما را ساخته اند. نکته بعدی که ما باید انجام دهیم این مجموعه یک ActingShade، بنابراین ما می تواند آمده به دکمه ActingShade در پایین محاوره ای تنظیمات رندر ما است. و یا ما انجام یک آیکون بر روی نوار ابزار اصلی که ما می توانیم استفاده کنید، بنابراین اجازه دهید فقط کلیک کنید که، و شما می توانید ببینید ما یک پنجره شناور، و در هیچ زمان و در همه ما ActingShade رندر.
بنابراین من فقط رفتن برای به حداقل رساندن ما بارگزاری محاوره ای راه اندازی در حال حاضر. ما واقعا نمی باید در داخل آن باشد. بنابراین اجازه دهید ببینید که چه نوع تغییرات می توان به صحنه ما را. خب، اولین چیزی که من می خواهم به انجام است دید دوربین ارائه ما را انتخاب کنید، و من فقط قصد دارم به شما نشان دهد که چگونه ما به سرعت می توانید برخی از ترکیبی را تغییرات و بسیار، بازخورد بسیار سریع در داخل پنجره ActiveShade ما است. ما می توانیم همه چیز در اطراف همان اندازه که ما دوست دارید تغییر دهید و فورا تعیین اینکه آیا یا نه ما ترجیح می دهند ترکیب که ما در حال حاضر و یا یکی که ما قبلا. همانطور که شما آن را به کار در زندگی روزمره خود، من تقریبا یقین دارم که شما خواهد شد قادر به آن را به کار در انواع تمام راه و به همان اندازه سریع بازخورد از آن.
بنابراین من می خواهم به حل و فصل در آن ترکیب. به نظر می رسد بسیار راه ما آن را قبلا، اما من دوست دارم که، به طوری که که به اندازه کافی خوب است. آنچه ما می خواهیم انجام دهیم اکنون ایجاد برخی از تغییرات به تنظیمات دوربین است. بنابراین اجازه دهید به برچسب دیدگاه ما، آمده برای انتخاب دوربین، آمده به اصلاح تب، و ما می توانیم برخی از تنظیمات برای قرار گرفتن در معرض و برخی از جلوه داخل را ما VRayPhysicalCamera. در حال حاضر، من می دانم که کمی در حالی که من می خواهم به می خواهید برای تست کردن عمق میدان اثر با استفاده از موتور RT، بنابراین من فقط رفتن به مقدار عدد F- ما تمام راه را 1.5 تا. البته فورا ما بازخورد است که قرار گرفتن در معرض ما در حال حاضر کار نمی کند به درستی، بنابراین ما نیاز به جبران کند. بنابراین من می خواهم به پایین آمدن به ISO یا فیلم مقدار سرعت ما، و من می خواهم به مجموعه که به چیزی در اطراف در مورد. و دوباره، فورا ما می توانیم تصمیم گیری یا ما با سطح قرار گرفتن در معرض ما هستند. من در حال حاضر خواهد رفت و فعال کردن اثر میدان عمق اغلب ما، پس بیایید فقط نسبت به نوبه خود، و فورا ما می توانید ببینید که است که کار در صحنه است. ما می توانیم شروع به کار با ما مقدار F به مجموعه ای از اثر عمق میدان را با توجه به نیازهای خاص ما است. و البته اگر ما هر اجسام در حال حرکت در صحنه بود، ما می تواند با کار حرکت اثر تاری به راحتی. در حال حاضر، من فقط می خواهم که لغو انتخاب، چرا که ما در حال حاضر حرکت به مواد. اجازه دهید باز کردن 3DS ویرایشگر مواد مکس، و اجازه دهید ببینید که چه نوع تغییرات ما می تواند اینجا. برای مثال، اگر ما را Red_Car ما، اول از همه، اجازه دهید بگویم ما می خواهیم تغییر گزینه منتشر رنگ در اینجا. ما می خواهیم به بازی در اطراف با برخی از رنگ و ببینید چه چیزی مناسب است. خوب، بسیار، بسیار به راحتی، بسیار، بسیار به سرعت ما فقط می توانید در اطراف بکشید داخل جمع کننده رنگ ما و ما دریافت به روز رسانی از طریق مسنجر در صحنه است. و ما می تواند به توقف زمانی که ما تصمیم گرفته اند که ما چیزی است که برای ما کار می کند. بنابراین اگر من فقط OK، رنگ منتشر انتخاب کنید، بسیار سریع به تغییر دهید. چه در مورد سطح بازتاب؟ ما مطمئنا می تواند بروید و مطمئن شی ما به طور کامل منعکس کننده، اگر ما فقط می خواستم ببینید که چگونه یک Chrome_Car در صحنه کار می کنند. در حال حاضر، من در دوست داشتن نیست که، به طوری که من فقط رفتن به رها کردن که حق به پایین. بنابراین ما برخی بازتاب اما برخی از رنگ کردم. من می خواهم تا ببینید که چگونه برخی از بازتاب اضافی تار بر روی اینجا کار می کنند، بنابراین اجازه دهید رها کردن این براقیت بازتاب کردن تمام راه به یک مقدار از. است که به دنبال خوب است، اما در حال حاضر من از تصمیم گیری هستم که رنگ diffuse من کمی است بیش از حد نور به نشان دادن تغییراتی که من در اینجا ساخت با بازتاب است.
بنابراین اگر من رها که پایین، من می توانید ببینید که بازتاب من تبدیل شدن به یک کمی قوی تر. شاید من می خواهید به تغییر چگونه BRDF برای بازتاب ما در حال کار. بیایید پایین آمده به اجرای BRDF. حال با استفاده از منوی کرکره ای و تغییر این را به فونگ. ببینید ما دریافت کنید که به روز شد. باز هم، شاید من تصمیم می گیرید که من با توجه به شرایط رنگ است بیش از حد خوشحال نیستم به دنبال. شما می توانید ببینید که چگونه ما می تواند به سرعت تکرار با استفاده از موتور RT در اینجا، فقط ایجاد تغییرات و سپس تعیین اینکه آیا یا نه ما دوست داریم آنچه که ما داریم. مواد بنابراین، بسیار، بسیار آسان برای کار با. چه در مورد نور در صحنه ما؟ بیایید یکی از VRayLights ما را انتخاب کنید و اجازه دهید خاموش، و شما می توانید ما را ببینید دریافت به روز رسانی نور در صحنه. و همچنین تبدیل چراغ روشن و خاموش، البته ما می توانیم با شدت کار ارزش چند برابر. ما می تواند با درجه حرارت رنگ چراغ ما کار می کنند. بنابراین اجازه دهید یکی از چراغ های ما رها کردن را به یک مقدار درجه حرارت کلوین حدود مورد. شما می توانید ببینید که می افزاید: گرما را به صحنه. ما حتی می توانیم حذف و اضافه کردن نور به عنوان ما به، اگر این چیزی است که ما می خواهیم به را امتحان کنید. بنابراین اجازه دهید حذف همه VRayLights ما، آمده به تب ایجاد کنید. بیایید به آمده بخش چراغ. البته ما می خواهیم گزینه های V-Ray برای ما است. من می خواهم برای انتخاب یک V-RayLight، اما من به تغییرات رفتن این گنبد هستم گزینه قبل از ما آن ایجاد کنید. و سپس در بالا دیدگاه، من فقط رفتن به کلیک سمت چپ ماوس. و شما می توانید ببینید ما می توانیم حذف و اضافه کردن نور با هیچ مشکلی. ما دریافت به روز رسانی از طریق مسنجر. البته ما می رویم به نیاز به تغییر ضرب ما وجود دارد، چرا که زودی به ما کار می کنند. شاید ما فقط نیاز به نور کمی بیشتر وجود دارد. و دوباره، شاید ما خوشحال هستند با درجه حرارت رنگ نیست، بنابراین اجازه دهید تنظیم مجدد است.
من مطمئن هستم که شما ایده را دریافت می کنم. هستند بسیاری و بسیاری از مناطق در داخل از ابزار و کنترل از V-Ray ما وجود دارد که ما می توانید نیشگون گرفتن و کشیدن و تغییر و دریافت بازخورد بسیار سریع در واقع از موتور RT. ما لازم به ذکر است هر چند که بدیهی است که ما می توانید تصویر نمونه گیری ما تست نیست موتور، کنترل نمونه DMC، و نه سیستم GI ما؛ آنها واقعا نمی کار از نظر موتور RT. مطمئنا سیستم تصویر نمونه برداری و GI ما در تمام کار نیست. یک نکته گذشته: اگر شما در حال بررسی صحنه خود را به این شیوه، اگر شما تغییر مواد و روشنایی و فقط دیدن چه نوع از ایده شما می توانید آمده تا با، و شما به طور ناگهانی پیدا کنید که شما یک تصویر است که شما واقعا دوست دارم، خب، شما می توانید از صرفه جویی که به عنوان یک رندر نهایی. بنابراین ما باید تصویر ما در این لحظه در زمان. اگر من فقط به ذخیره آمده آیکون بیت مپ، من هم اکنون می توانید بر روی دیسک با استفاده از هر یک از 3DS استاندارد فایل مکس ارسال فرمت های. که کاملا خوب است، و ما ما در رندر نهایی به نجات دیسک در آن به شیوه ای. تظاهرات بنابراین، امیدوارم که سریع از کارکرد RT به اندازه کافی به است هنوز به یاد داشته باشید، ما فقط به شما داده یک دید کلی بسیار سریع از موتور RT است.