آموزش متریال دهی در تری دی مکس به همراه فیلم آموزشی

این VRayDirtنقشه بافت است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد به شبیه سازی انواع عوارض ، برای مثال خاک در اطراف شکافشی ، یا برای تولید یک پاس انسداد محیط است.

پارامترهای

VRayDirtRadius - این پارامترها تعیین مقدار منطقه ( در واحد صحنه ) که در آن اثر VRayDirt تولید می شود . برای اطلاعات بیشتر ، لطفا نگاه کنید به بخش نمونه هایی . شما همچنین می توانید ازبافت برای کنترل شعاع استفاده کنید. شدت بافت توسط شعاع ضرب برای محاسبه شعاع نهایی در یک نقطه سطح داده شده است . اگر بافت سفید است در سطح یک نقطه داده شده ،مقدار شعاع کامل استفاده شده است. اگر بافت سیاه و سفید است ، یک شعاع 0.0 استفاده شده است.

رنگ درگیر - این رنگ که توسط بافت مناطق مسدود است. شما همچنین می توانید یک نقشه بافت برای این پارامتر استفاده کنید.

رنگ Unoccluded - این رنگ که توسط به بافت مناطق unoccluded بازگشت است . شما همچنین می توانید یک نقشه بافت برای این پارامتر استفاده کنید.

توزیع - این پارامتر را مجبور خواهد کرد که اشعه به جمع آوری نزدیک به سطح نرمال . این اثر این است که منطقه خاک است که تنگ و نزدیک به لبه های تماس . برای انسداد محیط ، به 1.0 تنظیم این پارامتر به توزیع مشابه به نور محیط در سطح پراکنده .

نزول - این پارامتر کنترل سرعت انتقال بین مناطق و unoccluded مسدود است .

Subdivs - کنترل تعداد نمونه های که از V-Ray طول می کشد برای محاسبه اثر خاک . مقادیر پایین رندر سریعتر اما تولید یک نتیجه پر سر و صدا تر .

تعصب (X، Y ، Z) - این پارامترها تعصبنرمال به X (Y ، Z ) محور، به طوری که اثر خاک است به این جهت مجبور . در نظر بگیرید که این پارامتر نیز می تواند مقادیر منفی برای inversing جهت اثر را .

نادیده گرفتن برای دستگاه گوارش - این چک جعبه را تعیین می کند که آیا اثر خاک خواهد شد به توجه برای محاسبات GI یا نه گرفته است .

همان جسم را در نظر بگیرید تنها - زمانی که در خاک تنها اشیا تاثیر می گذارد خود را، بدون از جمله سطوح در تماس با لبه . اگر خاموش است ، تمام هندسه صحنه شرکت برای نتیجه نهایی است .

برعکس شود معمولی - این گزینه اجازه می دهد تا به برگرداندن اثر را با توجه به سطح نرمال - به عنوان مثال به جای شکاف ، گوشه باز خواهد شد با رنگ مسدود پوشیده است. بخش نمونه هایی برایمثال را مشاهده کنید .

برعکس طبیعی - این پارامتر جهت ردیابی اشعه را تغییر دهید . هنگامی که آن را خاموش است اشعه در خارج از سطح ، که در آنها در داخل سطح ترسیم ترسیم شده است .

کار با شفافیت - زمانی که در VRayDirt را به حساب آورد کدورت از اشیاء بستن . این را می توان مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال ، اگر شما می خواهید برای محاسبه انسداد محیط از درختان کدورت نقشه برداری و غیره هنگامی که ( به طور پیش فرض ) ، اشیاء بستن همیشه تصور می شود مات . توجه داشته باشید که کار با کدورت صحیح کندتر است ، از آنجا که در که مورد VRayDirt باید بررسی و ارزیابی مواد بر روی اشیاء بستن .

محیط زیست انسداد - در زمانی که این گزینه انتخاب شده باشد از V-Ray محیط زیست را در در هنگام محاسبه انسداد مناطقی که توسط اشیاء دیگر مسدود نشده استفاده کنید .

حالت - به شما اجازه می دهد برای مشخص کردن حالت که در آن نقشه خاکدر حال رفتن به محاسبه می شود

انسداد محیط - محیط اکلوژن نرمال محاسبه خواهد شد

بازتاب انسداد ( فونگ ، Blinn ، بخش ) - انسداد انعکاس استفاده خواهد شد. تفاوت بین محیط و انسداد بازتابی است که اساسا در جهت که در آن اشعه ترسیم . با اشعه انسداد محیط در تمام جهات ترسیم یکنواخت در حالی که با انسداد انعکاس جهت بستگی دارد در جهت دید (فقط عنوان هنگام calcualting بازتاب ) و گسترش اشعه بستگی دارد در glossines Relfection و نوع BRDF استفاده است.

براقیت بازتاب - این پارامتر کنترلگسترش اشعه برای انسداد بازتاب ترسیم . ارزش 1 بدان معنی است که فقط یک اشعه واحد ترسیم شده است ( درست مثل زمانی که ردیابی بازتاب های روشن ) ، مقادیر کوچکتر را گسترش اشعه ترسیم .

بر عناصر بازتاب - هنگامی که بررسی انعکاس محیط عناصر رندر بازتاب تاثیر می گذارد . این را می توان مورد استفاده برای ایجاد ماسک بازتاب

محروم - به شما اجازه می دهد برای غیر فعال کردن محاسبه نقشه VRayDirt برای اشیاء خاص . شی از مطالعه حذف خواهد شد توسط نقشه VRayDirt سایه نیست.

نتیجه تاثیر - مشخصلیستی از اشیاء که محاسبه از نقشه VRayDirt تاثیر می گذارد . اشیاء از مطالعه حذف خواهد شد در نظر گرفته شود " نامرئی" محاسبات نقشه VRayDirt را .

Creating Vray Materials farsi tutorials

دانلود آموزش متریال دهی در تری دی مکس