آموزش انیمیشن تری دی مکس 3ds max Keyframe Animation Editing a trajectory with a motion path
اگر این یک انیمیشن پیاده روی پیچیده تر بود ، ممکن است ما تصمیم بگیریم دوربین را با استفاده از محدودیت مسیر به یک آتل بچسبانیم. اما این یک مورد بسیار ساده است ، و آن بسیار زیاد خواهد بود. و تکنیک محدودیت مسیر را در دوره دیگری که 3ds Max است قرار دادم: سینماتوگرافی. در این حالت فقط با استفاده از ویژگی مسیر حرکت کانالهای استاندارد موقعیت می توانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم این است که شیء متحرک خود را انتخاب کرده و به پنل Motion بروید و سپس Motion Paths را فعال کنید. و می توانیم مسیر آن شی یا مسیری را که در فضا حرکت می کند ببینیم. من به کنترل ، Alt ، و موس وسط نزدیکتر خواهم شد. در اینجا نیز به نمای چشم انداز نگاهی بیندازید. و این مسئله تا حدی توضیح می دهد که چرا انیمیشن ما کمی عجیب به نظر می رسد ، و این به این دلیل است که این نوع حرکت عجیب به شکل اسب نعل اسب را انجام می دهد ، جایی که در واقع نوعی حرکت به جلو نسبت به خط دید خاص خود یا فیلم بازگشت است. این در واقع کمی به جلو حرکت می کند و سپس به عقب حرکت می کند. و ما می توانیم با استفاده از مسیرهای حرکت ، این کار را تمیز کرده و آن را به صورت یک قوس زیبا تبدیل کنیم.
And we can scrub in our timeline or play the timeline and see that we're getting a smoother motion than we had before. All right, so now let's investigate these tangent handles. If we select on a keyframe here, we should see the handles, but you might have to actually try it a couple times for it to refresh. So I'm going to click off of the motion path and then click on this center keyframe with the move tool, maybe get in a little bit closer. Click on that. And I still don't see a tangent handle in my case. But if I actually move the keyframe slightly, then magically those tangent handles appear. All right, so that's a little bit of gotcha. And in your version, maybe that's not an issue, but as you can see in this case, I had to kind of wiggle it in order to see those tangent handles. And now we can go to edit them. I can get in closer, and we can just move them any way we want.
3ds max Keyframe Animation Editing a trajectory with a motion path So just click on that and move it. And you can see that we're using the standard move gizmo and we're able to constrain to various axes. So undo that with Control + Z, and I just want to extend the tangent handle here. So click and drag to move that outward and maybe dolly back so we can admire that. So we're able to change the shape of that curve very easily. Notice as I do that, that the spacing between these little ticks or dots is changing, and that spacing indicates the speed of motion. Each one of those ticks or dots is a frame, and the distance between those frames is the distance traveled in one frame. So if they're close together, then the object is moving slowly. And we can check that by playing back the animation. So it speeds up quite a lot in the middle there.