آموزش تری دی مکس Mapping Textures 3ds max Projecting UVs with UVW Map

 

دانلود رایگان فیلم آموزش تری دی مکس Mapping Textures 3ds max Projecting UVs with UVW Map یا یک نقشه پرونده بر روی یک سطح ، ما باید دستورالعمل هایی را در مورد نحوه اعمال آن تصویر 2D بر روی یک سطح سه بعدی ارائه دهیم. و این دستورالعمل ها به عنوان مختصات نقشه برداری یا گاهی اوقات طرح UV شناخته می شوند. در ویرایشگر Material ، من نقشه رنگ پایه را انتخاب کرده ام ، و من در حال پیش نمایش انتخاب فعلی هستم ، و فقط می خواهم به آنچه U و V اشاره می کنند اشاره کنم ، U افقی است و V ابعاد عمودی یک تصویر است ، و این اساساً با فضای سه بعدی مختصات XYZ متفاوت است ، زیرا فضای UV می تواند به شیوه های پیچیده مانند کاغذ یا لاستیک در اطراف اشیاء 3D بپیچد. فضای اشعه ماوراء بنفش را می توان در یک فضای نامحدود از راه های فضای 3D کشیده ، تاشو یا قطع کرد.

We've got bitmaps attached to a physical material here, and we visualize the base color map in the viewport, but just to make it a little bit easier for us to see the demonstration, I'm going to visualize the bump map on the wall here instead of the base color, because a bump map has better contrast. I'll select that base color node, and from the Material Editor toolbar, disable Show Shaded Material in Viewport for that base color bitmap. Then select the bump bitmap, and enable Show Shaded Material in Viewport for that node instead, and we know that it is active now in the viewport because it's got a red stripe on it. And the wall is turned white, but we're still not seeing the map properly displayed on here, and that's because the wall has no UV coordinates. In the Material Editor, if I double-click on that bump map, I'll load its parameters, and at the top of the bitmap parameters is the coordinates rollout. And these parameters will affect all objects to which the bitmap is applied. The final result on any particular object, such as the wall over here, is the combination of these parameters and the specific UV layout of that object. Currently these bitmaps have the default values for an object texture. The coordinate type up here is set to texture, not environment.