آموزش تری دی مکس Offsetting the image with Lens Shift - 3ds max Camera Techniques
یكی از ویژگیهای جالب دوربین بدنی توانایی آن در تولید مثل اثر دوربین شیب شیب یا دوربین مشاهده است كه در آن لنز و سنسور دوربین می توانند به طور مستقل از یكدیگر حركت كنند تا افقی یا افقی عمودی ایجاد شود و این امر در آن اعمال می شود. به عنوان مثال ، هر موقعیتی می خواهید خط افق را تغییر دهید. این اتفاق در عکاسی معماری رخ می دهد. شما می خواهید بالای یک ساختمان بلند را ضبط کنید ، اما اگر به سمت بالا کج شوید ، از یک دیدگاه سه نقطه ای شدید برخوردار هستید ، اما اثری که می خواهید به آن دست یابید ، یک چشم انداز دو نقطه ای است که در آن خطوط عمودی ساختمان به موازات باقی می مانند. برای نشان دادن این دوربین بدنی را می گیرم و آن را در مختصات گیمبال می چرخانم. من فقط آن را کج می کنم و اکنون ما به یک چشم انداز سه نقطه ای می رسیم که این خطوط که قرار است عمودی باشند ، واقعاً در یک نقطه تخریب خیالی تا اینجا تخریب می شوند. خوب ، خوب ما می توانیم این کار را تصحیح کنیم و روش انجام آن استفاده از این View Camera Emulation است.