آموزش تری دی مکس Getting familiar with the 3ds max interface

 

آموزش تری دی مکس Getting familiar with the 3ds max interface با شروع فصل در رابط 3ds Max ، اجازه دهید سریع از عناصر رابط استفاده کنیم و نام آن عناصر مختلف و عملکردهای آنها را بیاموزیم. ما از منوی اصلی در بالا شروع خواهیم کرد. و این منوی استاندارد است. به عنوان مثال ، می توانیم وارد منوی Create شویم و می توانیم ببینیم که یک ساختار منوی آبشاری با آیتم های مختلف وجود دارد که در دسته بندی ها قرار گرفته اند. اما برخلاف برخی از برنامه ها ، منوی اصلی 3ds Max کاملاً کامل نیست. بسیاری از موارد و دستورات بسیاری وجود دارد که از طریق منوهای اصلی قابل دسترسی نیستند. و بسیاری از این موارد در این صفحه به اصطلاح فرمان ، در سمت راست رابط ، در اینجا پیدا می شود. و صفحه فرمان به شش پانل فرعی تقسیم می شود. ما پنل ایجاد ، اصلاح ، سلسله مراتب ، حرکت ، نمایش و برنامه های کاربردی داریم. و اینها همه بسیار مهم هستند ، اما مهمتر از همه باید پانل های ایجاد و اصلاح باشند. شما مدت زمان زیادی را در اینجا در صفحه فرمان می گذرانید زیرا واقعاً قلب 3ds Max است. در مرکز صفحه نمایش مشاهده ها داریم و در حال حاضر یک طرح نمای چهارگانه با نمای بالا ، جلو ، چپ و چشم انداز داریم. ما می توانیم طرح های مشاهده را از چند طریق متفاوت تغییر دهیم. یکی از آنها از نوار ابزار در اینجا در سمت چپ است و به آن نوار ابزار تب پانل viewport گفته می شود. وقتی سفارشی سازی رابط را انجام می دهیم ، کمی بعد به آن نگاه خواهیم کرد. در کنار آن نمای کلی از همه اشیاء موجود در صحنه شما قرار دارد و به آن کاوشگر صحنه گفته می شود.