فیلم آموزش نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Collimating Arnold light beam Spread

 

lighting fixtures that we use in our daily lives are not just simple light sources, but instead, چراغ های نورسنجی 3ds Max همیشه از قانون مربع معکوس اطاعت می کنند، به طوری که شدت آن به نسبت مربع فاصله کاهش می یابد. این نیز به عنوان فروپاشی درجه دوم شناخته می شود و دقیقا شبیه سازی انتشار انرژی از یک منبع نور است. با این حال، بسیاری از وسایل روشنایی که ما در زندگی روزانه خود استفاده می کنیم نه فقط منابع نور ساده، بلکه در واقع آنها مجموعه ای از اجزای نوری هستند: منابع نور، بازتابنده ها و / یا لنزها. یکی از اهداف اصلی بسیاری از وسایل نورپردازی دقیقا به شکستن قانون مربع معکوس و تمرکز نور بر روی پرتو است، به طوری که شدت آن در یک فاصله بیشتر است. این چیزی نیست که چراغ های Photometric و 3ds Max می توانند انجام دهند. برای هر سازنده ای که یک بازتابنده یا یک لنز یا هر دو را استفاده می کند، چراغ های Photometric به طور دقیق نتوانستند نوری را نشان دهند. متاسفانه این صحت هر مطالعه روشنایی با چراغهای 3ds Max Photometric که شامل ابزارهای روشنایی با بازتابنده ها یا لنزها است، صحت ندارد. در حال حاضر، ممکن است سعی کنید یک مدل سه بعدی از لامپ روشنایی واقعی را با تمام اجزای نوری کامل کنید، اما ممکن است نتیجه های کیفیت را دشوار یا غیرممکن بدانید و مطمئنا زمان رندر بیشتر خواهد شد.

are actually assemblies of optical components: light sources, reflectors, and/or lenses. One of the main goals of many lighting fixtures 3ds Max Photometric lights that involves lighting instruments with reflectors or lenses. Now, you might try to build a 3D model of the actual lighting fixture, complete with all optical components, but it may prove to be difficult or impossible to get quality results, and it will certainly result in longer render times.


در عوض، برخی از ویژگی های نور Arnold وجود دارد که تا حدی مسئله را حل می کند. Arnold Quad یا Disc Light دارای یک پارامتر به نام Spread است که به ما اجازه می دهد تا نور را به یک پرتو متمرکز کنیم که تا حدودی یا کاملا collimated شده باشد و این یک کلمه ویژه است که به ستون کلمه مربوط نیست 3ds Max Photometric lights مانند ستون و از کلمه لاتین به معنی مستقیم در یک خط مستقیم یک پرتو collimated با نور دیسک ایجاد کنیم. برو به پانل Create، به Lights، Arnold، Arnold Light. در پارامترهای شکل، نوع را روی دیسک قرار دهید. نور را در قسمت دید عقب من آماده کرده ام. از بالا سمت چپ به پایین سمت چپ کلیک کنید و آن را بکشید. سپس روی Exit Object Creation راست کلیک کنید. با جسم هنوز انتخاب شده، به پنل Modify آن بروید و گزینه Targeted را غیرفعال کنید. بیایید آن را نزدیک به دیوار حرکت کنیم تا بتوانیم بر روی دیوار ببندیم. ابزار Move را بجنید و در بالای صفحه نمایش، این نور را بسیار نزدیک به دیوار دور حرکت دهید و ممکن است بخواهید خیلی نزدیک شوید. ما می بینیم که دیسک در اینجا نمایش داده می شود.I'm going to set it so that that Disc is actually halfway embedded in the wall. And that way, we will be able to see the effects of the Spread control very clearly. All right, let's do an ActiveShade render of this to see what it looks like now. Click ActiveShade on the main toolbar. Let's go into its light parameters. I'll drag the edge of the Command panel to reveal more of those rollouts. And in the Color/Intensity rollout, let's disable Normalize Energy. And now, the size of the light will affect the amount of illumination. We can set this so that we get the right amount of illumination here,


 for example, on this surface. Let's increase the light intensity by setting the Exposure to 10. So here's a rendering with the light, with the default spread of one. Let's make a clone of that to compare it to our later versions. Now, let's adjust that spread value, which allows us to focus the light into a beam. We can just reduce the spread amount and see the result in the ActiveShade window. Let's give it a spread value of .1. Lowering the spread parameter focuses all of the light into a smaller area. So let's compensate by reducing the exposure value in the light. I'll bring it down to only a value of five. And now, if we compare these two renderings, the amount of illumination here on this little table is the same in both renderings. But of course, in this rendering, we have a spread of one; and in this one, we have a spread of 0.1. Now, there's no independent control over the cone angle, and the collimation of light rays within that cone. They both linked to spread parameter. But the Arnold spotlight gives us a bit more control through its cone angle and lens radius parameters, and we'll take a look at that in the following movie. That's how to use the Arnold light spread parameter to focus light into a collimated beam.