تنظیمات اکسپوژر نور تری دی مکس 3ds Max Exposure control tone mapping

 

 

یک مزیت رندر در رندر ART این است که بیشتر این چیزی است که می بینید چیزی است که شما برای قرار گرفتن در معرض دید در نظر می گیرید. به عبارت دیگر، قرار گرفتن در معرض و یا روشنایی rendering viewport، شبیه به رندر واقعی تولید خواهد بود. بنابراین اگر روشنایی را در نمایشگر فعال کنیم، ایده خوبی در مورد این است که روشنایی در رندر ما چگونه ظاهر می شود. با کلیک بر روی Rendering، Exposure Control و در یک فیلم قبلی، با قرار گرفتن در معرض نوردهی، میزان نوردهی جهانی را به 15 تنظیم کنیم. خوب، بگذارید این را بررسی کنیم؛ زیرا اگر ما کمی پایینتر حرکت کنیم، منحنی تصویربرداری لحن وجود دارد برچسب کنترل تصویر من فقط می خواهم آن را به یک پاسخ خطی تنظیم کنم، بنابراین نکات برجسته به .15، midtones به .55، و سایه به صفر. و در حال حاضر ما پاسخ های بیشتر یا کمتر خطی به منحنی تون کردن تنه ما داشته ایم، و این تغییر ظاهر رندر در viewport را تغییر داده است. اکنون که ما نکات برجسته را به دست آورده ایم، ما می توانیم به طور کلی قرار گرفتن در معرض، و با کاهش ارزش exposure exposure انجام می شود.

Bring that down by one stop, opening up one stop to a value of 14 exposure values. And it may look a little hot or overexposed here, but again, this is just an approximation. And let's do a test render. We've got Active Shade set up, so just click on Active Shade in the main toolbar, and we can see that the tone or the color is quite different in the viewport versus the actual rendering, and that's because, again, we don't have any image-based lighting or global illumination coming from the sky in the viewports. We only have the direct illumination from the sun. All right, that little adjustment to exposure control illustrates how exposure in the viewport more or less matches that of the ART production render