آموزش نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Interior sunlight Arnold distant light
بیایید در مورد نور روز در دنیای آرنولد صحبت کنیم. در اکثر موارد، محیط و تکنیک های گنبدی آسمان که در این دوره دیده ایم در Arnold کار خوبی خواهند کرد. اگر بخواهید کنترل هنری کمی و یا رندر کوتاه تر داشته باشید، می توانید یک تنظیم روشنایی دستی را با یک نور دور برای خورشید و یک یا بیشتر چراغ های منطقه برای آسمان انتخاب کنید. تمایز مهم در اینجا این است که ما با یک شبیه سازی واقعی از نور روز کار نمی کنیم، اما ما در حال دستیابی به یک رویکرد impressionist با ابزار برای دستیابی به یک نگاه خاص بر روی صفحه نمایش است. بیایید با ایجاد یک نور دوردست آرنولد شروع کنیم. در پنل Create، نور، آرنولد، نور آرنولد را انتخاب کنید، و ما می توانیم جلو برویم و نوع را انتخاب کنیم، فقط آن را به دور تغییر دهیم. روی پورت نمایش بالا کلیک کنید و بکشید و ماوس را برای ایجاد شی و هدف آن آزاد کنید. راست کلیک کنید، و با این نور هنوز انتخاب شده، به پنل Modify بروید و آن را Arnold Distant تغییر نام دهید. به طوری که نور همیشه در نقطه صحیح در آسمان از نقطه نظر دوربین ظاهر می شود، حرکت هدف نور را به نقطه محوری دوربین منتقل می کنیم. برو به نمای بالا و زوم با چرخ. ما می خواهیم به نقطه محوری ضربه بزنیم، بنابراین به آیکون های ضربه محکم و ناگهانی بروید و روی هر یک از آنها کلیک راست کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که فقط به نقاط محوری ضربه بزنید. 3-D ضربه بزنید، ابزار حرکت را انتخاب کنید. بر روی آن هدف کلیک راست کنید و روی آن محور آن قرار بگیرید و آن را به سمت دوربین بکشید تا آن را فریب دهد و ممکن است بخواهید آن را در حالت Ortho ببینید
. That looks fine. We can turn 3-D snaps back off again. And then of course you want to move that light up in the sky so that it's shining down onto the world. At this point, we can go ahead and do an active shade render to see what this looks like. I've got that set up already, so click on active shade on the main toolbar. And here's a rendering of light coming through the window. And I actually know exactly where I want this light to be because I've experimented with this. So, with the move tool still active and the light still selected, go down to the transform typing area down here, and I just type in the values. For the X position, I want a value of negative 3.4 meters. Press tab to go to the Y field, and that'll be negative 12.2 meters. Press tab, and the Z or elevation will be 5.5 meters. Press enter, and I've dialed that in exactly the way I want it so it's coming in and putting a nice splash on the floor there. We can see that this is not very bright. We're not getting enough diffused reflections. Let's clone this to compare it to a version with more diffused reflections. Go into the render setup dialog.
در برگه رندر Arnold، ما باید عمق اشعه منتشر شده را افزایش دهیم. این تعداد دفعاتی است که یک پرتو منتشر می تواند گزاف گویی کند. بیایید آن را به ارزش چهار. و همچنین تعداد اشعه های خورشیدی باید به مقدار دو برابر شود تا انعکاس های براق براق بیش از یک بار نیز گزاف گویی کنند. و سپس ما می توانیم جلو برویم و مجددا ارائه دهیم، پس از آنکه این تنظیمات را تغییر دادیم. در حال حاضر ما در حال تبدیل شدن به مقدار بسیار بیشتری نور است که ما در حال حاضر 4 پرش منتشر شده به جای فقط یک که ما می توانیم در این پنجره کلون را ببینید. خوب، پس ما پرشهای خود را به نحوی که میخواهیم تنظیم می کنیم. چیزی که ما میخواهیم انجام دهیم این است که تغییر نوردهی را تغییر دهیم و ترجیح میدهم کنترل نوردهی را به مقدار پیشفرض تنظیم کنم و سپس میزان نور را تغییر دهم. بنابراین من به رندر، کنترل قرار گرفتن در معرض قرار می گیرم، نوع کنترل قرار گرفتن در معرض را برای کنترل قرار گرفتن در معرض دوربین کنترل می کند. خاموش کردن استفاده از کنترل های دوربین فیزیکی در صورت موجود بودن، برای فعال کردن مقدار نوردهی جهانی. من آن را به طور پیش فرض از شش آن را ترک، اما من درجه حرارت برای تعادل سفید را کاهش دهد. دمای را انتخاب کنید و آن را به 5،500 تنظیم کنید و این باعث می شود نور در اینجا کمی آبی تر باشد زیرا در D65 یا 6500 کلوین است. و سپس رنگی که در اینجا قرار دارد، رنگهای برجسته را به 0.15 تنظیم می کند، میانه به 0.55 و سایه ها به صفر می رسد.
Then we can adjust our light parameter. So I'll close the environment and effects dialog. Close the render setup as well. I've still got my light selected, so we can scroll down into modify panel, and we have its exposure. Let's bring that down to a value of four, and now we've got just about the right amount of light. We can also change up the color temperature here too. Let's set that to a kelvin value of 4,500 degrees, and now it's quite orange compared to the exposure control value of 5,500. Alright, that rendering is very grainy because we have low samples for the camera and the diffused component. All of our light is coming from reflections of this little bounced area here.
بنابراین ما واقعا نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که با شرایط نورپردازی فعلی ما بسیار تمیز باشد، اما ما هنوز به پایان نرسیده ایم زیرا ما نیاز به روشنایی نورانی یا محیطی از نور منطقه داریم. و ما نگاهی خواهیم داشت که در فیلم زیر است. قبل از رفتن، فقط می خواهم یک کلون از این پنجره قاب رندر ایجاد کنم تا بتوانم آن را با نسخه های بعدی مقایسه کنم. و من آن را در حافظه ذخیره کردم.