آموزش تصویری رندرینگ تری دی مکس 3ds Max Setting Arnold volume rendering
متریال استاندارد آرنولد Arnold Standard Volume Material باعث می شود تا مه و حجم نور برای اثرات روشنایی اضافه شود. در این مورد من می خواستم با ارائه یک مخروط نور یا یک پرتو نور از نور، تئاتر را بیشتر تئاتر کنم. بیایید رندر کنیم بدون اثر، بنابراین ما چیزی برای مقایسه داریم. روی فعال شید در نوار ابزار اصلی کلیک کنید. وقتی یک رندر به پایان رسید من کلون را خواهم ساخت. روی Clone Render Frame Window کلیک کنید و سپس آن پنجره را به حداقل برسانید و بعدا آن را ذخیره کنید. پنجره سایه فعال را ببندید. اکنون میخواهم یک شی پنهان را فاش کنم.
I've created a cone primitive and parented it to the light. By clicking in any Viewport and in the quad menu choose Unhide All. And here is the cone primitive. I've rigged it up in order to constrain the volumetric effect to just the necessary volume. And if we zoom in a little bit in the perspective view, you might be able to see that the apex of the cone is a little bit behind the light. And I did that just to make sure that there would be a margin or a boundary between the light cone for the light itself and the piece of geometry. I want that geometry to be just a little bit larger than the spotlight's cone. And I built this little rig for two reasons.
اول، آن را به من بیشتر کنترل بر این شات. من نمی خواهم مه را در هر کجای این سیاره نور ببینم. و اگر من فقط یک جعبه بزرگ را پر از کل اتاق با مه، ایجاد خوب است، اما کنترل مرزهای اثر و نحوه ارتباط آن با تمام نور در صحنه می تواند بسیار پیچیده است. دلیل دیگر برای ساخت این مخروط نور مخروطی این است که سرعت رندر را افزایش دهد. یک رندر حجمی آشکارا حتی در Arnold، که یک رندر بسیار سریع است با توجه به آنچه که انجام می دهد، آهسته است. محدود کردن اثر مه به حداقل ممکن بودن حجم در صحنه می تواند تفاوت زیادی در زمان رندر ایجاد کند. فقط برای اینکه آن را در نمای سایه دار کنید کمی ساده تر کنید، اجازه دهید که مخروط را از بین ببریم. فقط آن را انتخاب کنید، در هر Viewport راست کلیک کنید، سپس Properties Object را انتخاب کنید، فقط مشاهده کنید و کلیک کنید و روی OK کلیک کنید. برای اینکه این شی چند ضلعی را به عنوان یک حجم رندر کنیم، باید Modifier Properties Arnold را اضافه کنیم. با انتخاب آن، به پنل Modified بروید و در Modifier List یک Modifier Properties آرنولد اضافه کنید. در وسط اینجا می بینید حجم. این برنامه را باز کنید و آن را فعال کنید. ما باید در اینجا گام به گام غیر صفر داشته باشیم. اندازه گام اندازه گیری کیفیت نمونه است.
Higher values will give fewer samples over the same volume, and that will reduce the quality and speed up the render times. Valid ranges for the steps size are somewhere between let's say 0.01 and maybe a maximum value of 10 or so. Let's set it to a value of 0.5 and then we'll get good sampling, but we won't have slow renders. In all of that you'll see padding. Padding is only necessary if we are applying a displacement map, so that the displaced fog can push outside of the polygon object's envelope. So we don't need to play with that we can leave the padding at zero since we're not using displacement. Let's go up into the general properties rollout. This is going to be a kind of non-physical effect.
ما فقط می خواهیم آن را در یک صحنه قرار دهیم. این نور را دریافت می کند اما در غیر این صورت در راه حل رندر شرکت نخواهد کرد. بنابراین اول از همه، بیایید به بخش سایه برویم و آن را فعال کنیم و تمام سه گزینه را خاموش کنیم: سایه های بازیگران، سایه های دریافت شده و سایه های خود. فقط همه را خاموش کنید، و سپس در دید در اینجا، این بخش را روشن کنید و همه چیز را غیر فعال کنید، به غیر از اشعه های دوربین. این فقط کمی رندر را تسریع می کند زیرا هیچ یک از این محاسبات نیازی به ساخت ندارد. خوب حالا، Proper Properties آرنولد را به طور مناسب تنظیم کرده ایم تا شی به عنوان یک جلد نمایش داده شود و در فیلم زیر ما یک Material Material Volume آرنولد را ایجاد می کنیم و آن را به این primitive برای اعمال یک اثر نور مهتابی اعمال می کنیم.