نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Interior artificial light ART
بیایید ببینیم که اتاق ما با شباهت های رعد و برق مصنوعی شباهت دارد. ما یک نور لامپ، یک نور اتاق و یک نقطه ایجاد می کنیم. ما با یک لامپ شروع می کنیم، اینجا یک چراغ طبقه است. ما می توانیم در نمای نزدیک نگاهی بیندازیم و نور را ایجاد کنیم، به پانل ایجاد، نور، نور آزاد، ما یک گفت و گو می خواهیم در مورد اینکه آیا ما می خواهیم کنترل فیزیکی دوربین را کنترل کنیم، بله ما این کار را انجام می دهیم، بله را انتخاب می کنیم و سپس روی آن کلیک کنید این نور را ایجاد کنید. ابزار حرکت را بچرخانید و آن را در یکی از منظرههای ارتوپدی قرار دهید و در حال حاضر آن داخل لامپ قرار دارد. شما می توانید در آن بزرگنمایی کنید، اطراف دوچرخه خنک نگه دارید مطمئن شوید که جایی است که می خواهیم. با آن هنوز انتخاب می شود به تغییر پانل تغییر نام آن نور لامپ، آن را به نوع توزیع نور کروی یکنواخت و این چیزی است که ما می خواهیم. بیایید از یک کره نیز منتشر کنیم، بنابراین سایه های نرم را خواهیم گرفت. در ناحیه شکل، سایه ها کره را انتخاب می کنند و شعاع 0.05 متر را به وجود می آورند، به طوری که پنج سانتی متر در شعاع دارند و در دیدگاه هایی که می بینیم در حال حاضر یک کره در اطراف آن نور 5 سانتیمتر در شعاع وجود دارد.
بازگشت به پارامترهای نور اجازه می دهد تا شدت آن را تنظیم کنید، آن را به Lumens تغییر دهید و به آن مقدار 500 لومن بدهید. در نهایت ما دارای سوئیچ درجه حرارت رنگ است که به کالوین سفارشی از 3200 درجه می رسد. این نور لامپ ما است، ما همچنین می خواهیم یک نقطه کانونی در این تصویر درخشان باشد. Dolly در نمای بالا به پانل Create بروید و ما می توانیم در این زمان یک نور هدف ایجاد کنیم. بر روی Target Light کلیک کنید و بکشید. ما نور را به عنوان هدف خود قرار داده ایم و بار دیگر در نمای کلیپ، ما می توانیم آنها را به سمت بالا و پایین حرکت دهیم، هدف نور را انتخاب کنید. موقعیت آن را نیز قرار دهید، این را در سقف قرار دهید با این نور هنوز انتخاب شده، به پانل اصلاح بروید و نام آن تصویر را تغییر دهید. نوع توزیع در اینجا، ما به نقطه کانونی متصل می شویم و در پارامترهای کانون توجه قرار دادن نقطه داغ به 16 درجه و افتادن به 32 درجه و در حال حاضر بیشتر بر روی آن تصویر متمرکز شده و شدت یک بار دیگر آن را به Lumens تغییر دهید. تنظیم آن را به ارزش کمتر از 40 لومن، که در حال رفتن به نور بیشتری بیشتر تمرکز می کند تا شما ممکن است در آن منطقه کوچک فکر وجود دارد فکر می کنم. دمای رنگ یک بار دیگر یک کالوین ارزش 3،200 درجه و سپس در شکل، سایه های منطقه اینجا از نقطه به دیسک آن را تغییر دهید و آن را به شعاع 0.25 متر، و در حال حاضر ما می توانیم یک دیسک را در این دیدگاه مشاهده کنید.
We can use the z key in the perspective view to zoom in on the selected object and tumble around and there's the disc. That's our spot light now we're ready to add the room light that's just going to be a sort of ambient light over here and we can duplicate the lamp for that. Select that lamp light with the move tool active. Hold down Shift and drag over to create a clone. This time we'll use a copy so they'll have independent parameters and rename it while we're here. We'll call it room light. Move that up so it's close to the ceiling if you want or just simply move it out. I'm going to leave it kind of at eye level actually. We've got our three lights, last we just want to adjust the parameters of this one just a bit. Go into its parameters and increase the Lumens value to 1,000 and give it a larger radius of .15 meters. We've got light coming from the television screen as well and if we zoom in here in one of these views, you can see that there is an object there which is called TV screen illuminated it's got a material assigned to it already. Let's check that out, open up the material editor and go into scene materials, scroll through there and eventually you'll find TV screen emission. Drag that over into the view and choose Instance. Double click it to load its parameters, and just change that up as we did before change the material mode to advanced. Set the base color weight to zero.
وزن بازتابی به صفر است زبری انعکاس، یکی، و شاخص ریزش یک. می توانیم نقشه انتشار ما را پیوست کنیم. با کلیک بر روی دکمه زیر در اینجا تحت انتشار و دوبار کلیک batmap، این بار ما یکی از تصاویر قبلی ما ارائه شده را انتخاب کنید. ما می توانیم از desert_dome_env_fog.png استفاده کنیم و بر روی Open بزنیم، در حال حاضر متصل است. بیایید به پارامترهای آن برویم، دوبار کلیک کنید آن یک نقشه بافت صریح است. بگذارید فیلترینگ را به هیچ وجه در اینجا تنظیم نکنیم و مقدار خروجی یک چک دوبار است که فقط برای نشان دادن مقدار خروجی شما یک است. به مواد فیزیکی ما که قبلا ساخته شده بود، داغ شد، مقدار انتشار را به یک و روشنایی به مقدار بسیار کم فقط 15 رقم در هر متر مربع تنظیم کرد. ما ارزش کلوین را در 6،500 را ترک خواهیم کرد، زیرا در واقع دمای رنگ یک صفحه تلویزیون است. خنک، ما می توانیم ویرایشگر متن را ببندیم و در نهایت به کنترل مواجهه رندر برویم و آن را تغییر دهیم تا ما مقادیر پیش فرض را در اینجا بدست آوریم.
Turn off Use Physical Camera Controls if Available and then we can adjust all the cameras in the scene with these global exposure values. Make the camera more sensitive to light be setting the exposure value to a lower number, let's go to exposure value of two. Change the color temperature, set it to a custom temperature of 4,000 degrees Kelvin. In Image Control, let's change the tone mapping Highlights of .15, Midtones of .55, Shadow of zero. Those are the parameters we want for our interior artificial lighting. We can close Environment and Effects. Go into Render Setup and do a Production Render double, triple checking once again that we're rendering the physical camera and click Render. As this renders I can see that one of my lights is visible in a reflection, so I can cancel out of that, move that light over a little bit and then do another Production Render, and here's a full screen production render of the interior artificial lighting setup and that's how to use photometrics for a night shot in 3DS Max.