فیلم آموزشی نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Attenuation Arnold Decay filter modifier
گردش کار تنظیم نور های آرنولد ممکن است کمی متفاوت باشد چرا که نورهای آرنولد اصلاحات را قبول نمی کنند. شما به طور معمول می توانید یک اصلاح کننده در یک نور در 3ds Max قرار ندهید. اما نور آرنول متفاوت است. این نوع مدولار است، به شما اجازه می دهد تا تغییرات را برای اثرات مختلف بکشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید ضریب خفیفی را به نور آرنولد اعمال کنید، باید یک اصلاح کننده را برای آن اضافه کنید. من نور آرنولد را برای نور اصلی در این عکس گرفته ام. بیایید یک رندر سایه فعال کنیم. و به نظر می رسد بسیار شبیه آنچه که ما در فیلم قبلی دیدیم. من فقط نور فوتومتریک را با یک نقطه کانونی آرنولد جایگزین کرده ام و پارامترهای مشابهی را داده ام. و درست مثل فیلم قبلی، ما می خواهیم این پس زمینه را کم رنگ کنیم. با انتخاب نور، به پانل اصلاح بروید. و از فهرست اصلاح کننده، Arnold Decay Filter را انتخاب کنید. و خواهید دید که این دو بخش دارد، نزدیک و دور. و این از نور سه بعدی حداکثر فوتونیک 3ds Max متفاوت است که تقریبا ضعیف نیست. در بعضی موارد وقتی که نور در نزدیکی نور نوعی انفجار در رندر است، ضخامت نزدیک استفاده می شود. و شما نیاز به مصنوعی کاهش شدت در نزدیکی نور است.
But in this case, we're not going to do that. We just want to apply a far attenuation. So let's turn on Use Far Attenuation. And also turn on Show Far Attenuation so we can see it in the viewport. And the default values are zero and zero. So we've essentially turned the light off. These values are in system units. And this particular scene uses the default system unit scale of one inch. So these Arnold values are all in inches. So I need to move these out quite a lot into the range of hundreds of inches. Let's set that Far Start to 100 inches to start with and see what that does. And now we can see there is a disc that appears. But it didn't change our lighting because the far end is just right there in that same place. So let's bring the far end out to, let's say, 500. And then if we tumble around in our perspective here, we can see that far end disc out here might be a little difficult to see 'cause it's kind of the same value as the background here
خوب، بگذارید این درست همانطور که پیش از این داشتیم، تنظیم کنیم. و در واقع، می توانم از مقادیر تقریبی مشابه استفاده کنم، فقط به اینچ تبدیل می شود. شروع دور، من به 140 اینچ، حدود 3.6 متر میرسم. و این درست در بینی مجسمه وجود دارد، همانطور که می بینیم. و اگر ما به حالت سایه ای با F3 برسیم، این موقعیت ما در شروع اولیه ما است. و در پایان دور، ما به 180 اینچ، که حدود 4.6 متر است، تنظیم می کنیم. و همانگونه که می توانیم در رندر فعال سایه ببینیم، هدف ما این است که این پس زمینه را کم رنگ کنیم. و این به نظر می رسد تقریبا همان است که با نور فتو متریک که در فیلم قبلی دیده ایم، به نظر می رسد. این به نحوی است که یک فیلتر آرانولد Decay برای ضریب خفیفی استفاده شود.