نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Exterior sunlight Arnold distant light
Image based lighting نورپردازی مبتنی بر تصویر ما بخشی از راه واقعی عکسبرداری را به ما می بخشد، اما موقعیت های بسیاری وجود دارد که ما می خواهیم نور سنتی را به یک راه حل IBL اضافه کنیم، و این یکی از آنها است. برای نور روز درخشان، تمرین خوبی برای جدا کردن نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش در دو چراغ متفاوت است. و من صحنه ای را تنظیم کرده ام که در حال حاضر در آن قرار دارد و این یک Skydome آرنولد است. من آن را در یک لایه یخ زده در اینجا به طوری که ما نمی توانیم آن را انتخاب کنید. متأسفانه، اگر این نور را انتخاب کنیم، زمانی که ما برای ایجاد یک نور جدید آرنولد، این نور جدید تمام تنظیمات را از این می برد. حتی فقط با انتخاب واحد آن، ما تمام خواص آن را به ارث می بریم و من واقعا نمی خواهم این کار را انجام دهم. بنابراین، من آن را منجمد کرده ام، و اگر بتوانم آن را برای شما نشان دهم، می توانم به شما نشان دهم که دارای یک بافتی است که برای آن استفاده می شود، و این یک محیط ابر ابر است. بیایید رندر ActiveShade را فقط با آن Arnold Skydome انجام دهیم. و اگر چه در این تصویر HDR خورشید وجود دارد، اما فقط به اندازه کافی روشن نیست که بتوان نور مستقیم را ارائه کرد. این اساسا روشنایی همانند ابعاد فوتو متریک است. اما ما می توانیم نور خورشید مستقیم را با نور دور آرنولد اضافه کنیم. من یک کلون از این پنجره قاب رندر ایجاد می کنم، و سپس فقط آن را به حداقل برسانید و آن را برای مقایسه برای بعد ذخیره کنید. پنجره پنجره ActiveShade را نیز بستم و نور نور دور آرنولد را ایجاد می کنیم. به پانل Create، به Lights بروید Arnold distant light. Go to the Create panel, to Lights
. From the pull down list choose Arnold, and then click Arnold Light. And we should be seeing the word quad here, and that's what I was talking about earlier. If we selected that sky dome, this would say sky dome, and all of the parameters would be inherited from that selected object. So that's a feature, not a bug, but it's definitely a feature I want to avoid here. So anyway, I'm going to create this Arnold direct light just by clicking and dragging in the top view to create the light and its target. Release the mouse, and then go over to the Modify panel, and change the name of the light to arnold sun. In the Shape rollout, change the type to Distant. Then grab the Move tool, and position the light in the left view just to move it upward so that it's shining down on landscape. And now we've got a distant light with default parameters, and we can do an ActiveShade render to see what that looks like. And it's doing what it's supposed to, which is very, very bright. So, let's scroll down and reduce its exposure value in Color/Intensity, Exposure. Let's bring that down to negative one. So we've got a sun light here that's separate from our sky light. And if we want to align those two so that the light appears in the same position in the sky, then we can do that just as we did on the previous movie. We need to assign the image to the environment slot. Right now this image is only in the Arnold Skydome. Okay, so let's open up the Environment and Effects dialog, Rendering, Environment, and let's also open up the Material Editor. And here's the image, clouds environment, that I have currently applied the sky dome. So I drag that over to the Environment Map slot, and choose Instance and click OK.
و سپس ما می توانیم آن را در هر دو این پورت های دید در اینجا ببینیم. و در فیلم قبلی، ما دیدیم که چگونه یک موقعیت موقعیت خورشید را به یک پس زمینه برسانیم، و ما در واقع همان چیزی را در اینجا انجام می دهیم. ما می خواهیم نور نور دور آرنولد خود را با این تصویر خورشید هماهنگ کنیم. ما باید هدف نور را در نقطه محوری دوربین قرار دهیم. بنابراین، من به 3D Snaps می روم، بر روی هر یک از مغناطیسی راست کلیک کنید، و مطمئن شوید که شما به ضربه محکم و ناگهانی امتیازات گرید می کنید. و سپس 3D Snaps را فعال کنید، و با ابزار Move هنوز فعال است، روی هدف نور کلیک کنید و آن را به سمت محور دوربین حرکت دهید. موس را باز کنید و 3D Snaps را مجددا خاموش کنید. و سپس ما می توانیم نور را در پورت های نمایش چپ و بالا قرار دهیم و سعی کنیم آن را در اینجا ببینیم. بنابراین، ما می توانیم آن را در آنجا ببینیم، و هنگامی که ما می توانیم آن را در پورت نمایش ببینیم، می توانیم از ابزار حرکت در پورت نمایش خود استفاده کنیم. هنگامی که ما آن را تقریبا موقعیتی قرار دادیم، می توانیم پیش برویم و نقشه محیط را خاموش کنیم، چرا که، به یاد داشته باشید، ما در حال حاضر یک گنبد آسمان داریم. و سپس ما یک رندر ActiveShade را انجام می دهیم و ببینید چه چیزی شبیه آن است. حالا ما نور ما را اعمال کردیم. اکنون می توانیم با پارامترهای آن بازی کنیم. برو پایین در اینجا، و ما می بینیم که ما دارای رنگ / شدت منتشر شده است. اجازه دهید کلوین را انتخاب کنید و دمای رنگ را به 4000 درجه کلوین تنظیم کنید. و حالا ما یک رنگ گرم خوب در اشیای پیش زمینه داریم. بنابراین، در اینجا چیزی است که به نظر می رسد پس از اینکه ما نور خورشید را اعمال کردیم. و در تصویر قبلا ارائه شده، ما فقط گنبد آسمان را با هیچ نور مستقیم نشان می دهیم