آموزش کار با ویرایشگر بلو پرینت آنریل انجین Unreal Engine 4 Blueprint Editor

آموزش ویرایشگر بلو پرینت آنریل انجین

Blueprints" یک پارادایم ویژوال اسکریپت در موتور Unreal Engine 4 است و این یک سیستم بسیار قدرتمند و قوی است که به توسعه دهندگان و هنرمندان اجازه می دهد تا اساسا کد پیچیده ای را به شیوه ای پیچیده تر ایجاد کنند. بنابراين روش Blueprints چيزي است که ديگر برنامه هاي ویرایش مبتني بر گره در Unreal Engine 4 کار مي کنند. بنابراین اگر شما با ویرایشگر مطالب آشنا هستید، باید درک اصلی خود را در مورد چگونگی این کار در دنیای برنامه Blueprint داشته باشید. بنابراین ما قصد داریم نگاهی به یک تور از رابط Blueprint و نحوه عملکرد آن داشته باشیم. در این مورد در اینجا، در صحنه ای که در حال اجرا هستم، اگر ما از طریق Outliner به پایین حرکت کنیم و در اینجا برای این نور فانوس دریایی نگاه کنیم، این همان چیزی است که ما قبلا در ساخت ما در اینجا ساخته ایم. در اینجا ما این تنظیم روشنایی کم نور را ایجاد کردیم که این نوع پرتو خاموش را به شما نشان می دهد. و این چیزی است که ما می توانیم انجام دهیم این است که اثرات نور فانوس کلی را برای صحنه ما فراهم کنیم. اما ما می خواهیم آن را کنترل کنیم و برخی از این انیمیشن ها را اضافه کنیم. اکنون چند راه وجود دارد که می توانیم انجام دهیم. بهترین روش برای ارائه کلی، مانند یک کنترل رویه ای برای این انیمیشن، این است که از برنامه های Blueprints اینجا در Unreal استفاده کنید. بنابراین اگر این را پیدا کنید، بیایید پایین برویم و فقط تمام این موارد را در اینجا بسته کنیم. از طریق Outliner جهانی بروید و نور فانوس را جستجو کنید. سپس روی "ویرایش فانوس دریایی Blueprint" کلیک کنید.

و این به شما اجازه می دهد تا Blueprint را باز کنید. بنابراین اگر بر روی آن کلیک کنید، می خواهید UI یا یک رابط کاربری را مانند این پیدا کنید. درست مثل هر ویرایشگر دیگر، من ترجیح می دهم این برگه را بچرخانم و آن را درست در بالای صفحه قرار دهم تا به نوعی از نمایش تمام صفحه به شما نشان دهد تا بتوانید با آن کار کنید. و در این مورد در اینجا، ما فقط می خواهیم به یک سفر سریع به آنچه که در رابط کاربری در حال انجام است برویم. حالا، همانطور که گفتم، اگر برگه EventGraph را از اینجا باز کنید، آنچه را که می خواهید از نوار خام مشاهده کنید، این است که شما قصد دارید چیزی را که به نظر می رسد آشنا به نظر شما می آید اگر در مجلات دیگر استفاده می کنید در Unreal Engine 4، مانند ویرایشگر مطالب. و این یک گرافیک اسکریپت مبتنی بر گره است که در آن شما می توانید به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید یا گره های مختلف را با یکدیگر مرتبط کنید تا اثری را که می خواهید دنبال کنید. حالا بیایید یک تور UI سریع را اینجا ببریم در بالا، ما آنچه را که به عنوان منوی معمولی در موتور Unreal Engine 4 مطرح شده است، داریم. این در ویرایشگر بسیار مشابه است که شما در سراسر رابط کاربر پیدا می کنید. در حال حاضر البته نوار ابزار ما در بالای صفحه قرار دارد. این شامل بسیاری از آیکون های مشابه است که شما در همه جا با آن آشنا هستید، مانند آیکون ذخیره، توانایی جستجو در مرورگر محتوا یا پیدا کردن یک شی در مرورگر محتوا و قابلیت جستجو در سراسر برای پیدا کردن توابع خاص یا متغیرها، به عنوان مثال، در تنظیمات Blueprint شما. البته، پس از آن ما نیز یک شبیه سازی و بازی در اینجا نیز، که به شما اجازه می دهد تا شبیه سازی و بازی آنچه رخ می دهد در اسکریپت بصری خود را. مهمتر از همه در این نوار ابزار این است که در اینجا در سمت چپ قرار دارد. و این گره کامپایل است. بنابراین هر زمانی که چیزی را در اسکریپتهای بصری چسبیدید، باید این کد را کامپایل کنید. و این دقیقا همان چیزی است که در برنامه نویسی یا اسکریپت سنتی اتفاق می افتد، جایی که با یک کنسول، یک برنامه نویس یا توسعه دهنده، مجموعه ای از خطوط کد را ایجاد می کند و در نهایت آنها باید آن کد را برای آن عملیات را کامپایل کنند که برای صحنه تان جستجو می شوند. بنابراین با این تفاوت ندارد: ما زبان اسکریپت ویژوال مبتنی بر گره داریم. قبل از هرگونه تعامل در نمای دیدتان باید همه چیز را قبل از اینکه کامپایل شود، کامپایل کنید. بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید، و ما آن را کمی بعد در اینجا پوشش. در حال حاضر در گوشه سمت چپ، این نشان دهنده اجزاء است. و این اجزای طرح Blueprint است. و این جایی است که ما می بینیم هر نوع اجزایی که به سطح viewport مرتبط شده اند و یا به سطح مبتنی بر هندسه، اگر شما می خواهید. به عنوان مثال، در اینجا به UI اصلی ما، ما دیدگاه ما را می بینیم، ما می دانیم که نور ما را می بینیم، و ما می بینیم که نور فانوس داریم.

اگر روی آن کلیک میکنم، در جزئیات آن را مشاهده میکنیم، ما این دیدگاه را نیز داریم. و این همه اجزای ما را که نور فانوس را تشکیل می دهند لیست می کند. پس از همه، اگر به یاد می آورید، فقط یک بازیگر خالی است و ما در اینجا مجموعه ای از اجزای مختلف را برای جمع آوری این نور کلی جمع کردیم. در حال حاضر در Blueprint ما، ما تمام این اجزای را به ارمغان می آوریم و ما برای استفاده از برخی از انیمیشن ها یا هر چیز دیگری که ممکن است بخواهیم با اسکریپت های بصری انجام دهیم، از این استفاده می کنیم. بنابراین این پنجره جزء مهم است. پایین زیر این برگه Blueprint من است. و این قصد دارد همه چیز را با طرح Blueprint شما، همه عناصر مختلف که وجود دارند، نشان دهد. به عنوان مثال، متغیرها یا توابع هایی که ممکن است شما را توصیف و یا استفاده کنید برای راندن اجزای مختلف طرح شما که شما ایجاد می کنید. و البته، بسیار شبیه به تمام ویراستاران دیگر در Unreal Engine 4، تب جزئیات است. و البته، این است که ما می توانیم چیزهایی مانند همه صفات، پارامترها و خواص مربوط به گره هایی که ایجاد می کنید را ویرایش کنیم. من همچنین باید کمی از یک منطقه متفاوت در اینجا در این ویرایشگر اشاره کنم و این همان چیزی است که ما این EventGraph را ذکر کردیم، این همان چیزی است که شما در هنگام کار با مواد در ویرایشگر مطالب آشنا هستید. همان اصول، همان ایده. این یک محیط مبتنی بر 2D است و شما می توانید دکمه موس را به سمت بالا و پایین بکشید و به سرعت با دکمه سمت راست موشواره در آنجا حرکت کنید. همچنین این ویرایشگر اسکریپت ساختاری وجود دارد. و این یک رابط کاربری متفاوت در رابط کاربر یا رابط برای برنامه های Blueprints است که می توانید با اسکریپت های خاصی که می توانید در اینجا اضافه کنید کار کنید. بنابراین این جایی است که شما واقعا می توانید وارد شوید و اسکریپت ساختاری سفارشی خود را که می تواند به EventGraph شما پیوند دهد، اضافه کنید. و سپس، البته، ما یک گره viewport داریم. و این نشان می دهد جنبه های خاص و یا اجزای طرح شما با شما کار می کنند. در این مورد در اینجا در این مثال، ما با این اجزاء که قبلا برای فانوس فانوس ساخته ایم کار می کنیم. و این همه لامپ های نقطه ای مختلف ما هستند که نور را در سرتاسر پایتخت یا قسمت بالای فانوس دریایی می ریزند، و سپس نورهای ما که پرتو نور کلی را رانندگی می کنند، و سپس دو قطعه هندسه یا قطعه ای از هندسه که اساسا مانند یک لوله است که نورافکن پر از نور است و یک بافت ساده از بین رفته، به نوع درایو و یا تعریف آن نوع کلی از ستون یا لوله ای از پرتوهای فانوس ما است. در حال حاضر، اگر ما می خواستیم این را بیشتر ببریم و برخی از انیمیشن ها را با آن اضافه کنیم، معمولا می خواهیم در EventGraph کار کنیم. بنابراین، یکبار دیگر، نگاهی به Blueprints با رابط کاربری در اینجا، نوار ابزار جزء اصلی شماست و در انتهای ایجاد چیزی که در این فضای ویرایشگر انجام می دهید، می خواهید مطمئن شوید که روی «کامپایل» کلیک کرده اید "برای اینکه قادر به استفاده از آنچه شما فقط با اسکریپت بصری ایجاد کرده اید. Blueprint Editor Reference