صفر تا صد آموزش متریال سازی آنریل انجین Unreal Engine Water material

ایجاد محیط آب در Unreal Engine 4 می تواند فرآیند بسیار پیچیده ای باشد، اما با استفاده از برخی از صحنه های نمونه یا فایل های نمونه موجود در کتابخانه ما می توانیم در بعضی از اثرات واقعا خوب به دنبال آب می پردازیم.

آموزش ساخت متریال آب آنریل انجین

بنابراین، ما شاهدیم که چگونه می توانیم یک اثر نمونه یا طرح آب نمونه ای که با مواد نمونه ما تهیه شده است را جمع آوری کنیم و آن را به نیازهای ما بسپاریم تا یک محیط بسیار ساده اقیانوس برای چشم انداز ما ایجاد کنیم. اما، شاید ما بخواهیم این گام را به جلو ببریم و چیزی را اضافه کنیم که کمی بیشتر از یک تاثیر پویا باشد. در این درس در اینجا، ما به دنبال استفاده از مواد پیشرفته برای ایجاد آب پیشرفته تر خواهیم بود. بنابراین، ما قصد داریم چیزی را که بیشتر از یک محیط اقیانوس است و چیزهایی مانند فوم دریایی ایجاد کنیم و چگونگی کنترل آن را در اختیارمان قرار دهیم تا ظاهر آن را در ارتباط با ساحلی از صحنه ما قرار دهیم. بنابراین، اولین کاری که من انجام می دهم این است که از اینجا بیرون بیاییم و مثال قبلی آب ما را که ما اینجا ایجاد کردیم حذف کنیم. بنابراین، من فقط میخواهم ویرایش را ویرایش کنم و آن آب را حذف کنم. و اگر ما به سمت راست زوم کنیم، دکمه S و دکمه سمت راست ماوس را می بینید که می بینید که در حال حاضر هیچ چیزی در حال حاضر از نظر آب در صحنه ما وجود ندارد. خوب، این به این دلیل است که ما قصد داریم به درستی از این نمونه هواپیما که ما از کتابخانه جذب می کنیم. ما به دایرکتوری محتویات ما برویم و زیر مدل ها برویم. در حال حاضر، در اینجا ما این گره آزمون اقیانوس، و یا مش آزمایش اقیانوس. اگر ما فقط می توانیم آن را انتخاب کنیم و آن را جذب کنیم و این را در فایل صحنه قرار دهیم، خواهید دید که در حال حاضر چیزی را نشان می دهیم که نوع رنگ زرد رنگ قهوه ای است. ما قصد داریم آن را در یک لحظه تنظیم کنیم، اما ما می خواهیم مقیاس یا اندازه کلی این را در اینجا تنظیم کنیم. حالا، قبل از اینکه من این کار را انجام خواهم داد، مشغول به کار با این آزمایش اقیانوس استاتیک هستم. بنابراین، در زمینه جستجو در Outliner جهانی به سادگی در اقیانوس تایپ کنید، و آنچه که در حال انجام است، فقط برای ما انزوا است. فقط برای بازگشت به عقب و گرفتن آن بسیار ساده است، بنابراین ما آن را در Outliner از دست نمی دهیم. اکنون ما این کار را کرده ایم که اجازه می دهیم موقعیت را از صفر برداریم و متوجه خواهیم شد که آب ما شاید کمی عمیق باشد بنابراین ما قطعا می خواهیم آن را به عمق اطراف آن تنظیم کنیم. چیزی حدودا ممکن منفی 445 باشد فقط باید خوب کار کرد. در حال حاضر، چیزی که ما میخواهیم انجام دهیم این است که ما میخواهیم کل تاثیر آب را افزایش دهیم. ما قصد داریم این میزان را تا حدود هشت تا هشت تا هشت اثر آب در نظر بگیریم؛ زیرا در این شماره در گذشته قبلا متوجه شدم که این در واقع منجر به یک نگاه کاملا مناسب برای فوم دریایی می شود که ما می خواهیم با آن کار کنیم. در حال حاضر ما این محیط پر سر و صدا قهوه ای داریم و این به این دلیل است که ما در چگونگی استفاده از این بافت ها در محتویات ما کار نمی کنیم. بنابراین، ما این آزمایش اقیانوس تست استاتیک مش داریم و در زیر مواد زیر را خواهید دید اگر ما زیر پوشه Material ما در مرورگر محتوا قرار بگیریم این مواد اقیانوس وجود دارد و این چیزی است که به سادگی در اینجا استفاده می شود که می توانم آن را بکشم و آن را در با آن در مرورگر محتوای من برجسته می شود، می توانم به سادگی روی این فلش کلیک کرده و اطمینان حاصل کنم که آن تعیین شده است. بنابراین، اکنون می خواهیم با این مواد کار کنیم. خوب، این بسیار مواد آب پیشرفته در اینجا است، بنابراین اگر من بر روی آن دوبار کلیک کنید و این را به بالا، اجازه دهید نگاهی به آنچه که ما تا آنجا که ساختار شبکه می رود نگاه کنید. بنابراین، من فقط به سادگی با استفاده از دکمه سمت راست موشواره برای پانک کردن و ردیابی در اطراف، و کلید میان وسط من، برای بزرگنمایی و کوچکنمایی. شما می توانید ببینید که این همه به تعاریف گروه بندی شده است، بنابراین ما یک منطقه است که کنترل نقشه های عادی ما، و منطقه بازتاب کنترل، و یا بازتاب پایه، و منطقه ای که کنترل کدورت و انکسار است. جابجایی، این کنترل امواج و هر جزئیات خوب و یک منطقه رنگ کلی است

در حال حاضر، چیزی ویژه در این منطقه اتفاق می افتد که در آن پایین پایین اگر ما به پایین پایین رانندگی به رنگ پایه پایین آمده است و همچنین کدورت ساده یک نقشه بافت چینی فوم دریایی در اینجا، و یا فوم آب برای آن ماده است. و این بافت فوم آب، اگر ما به مرورگر محتوا برود و به دایرکتوری Textures ما نگاهی بیندازیم، اینجا وجود دارد. در حقیقت، تمام این بافت ها توسط این اقیانوس ساخته شده در اینجا، آشفتگی، ابرهای RGB، حتی بافت آسمان برای انعکاس، و این بافت فوم آب استفاده می شود. در حال حاضر ما نیازی به جزئیات دقیق در این قلاب ها نداریم، اما ما نیاز به درک بعضی چیزهای اساسی داریم تا بتوانیم چگونگی فوم دریا و یا فوم در آب را کنترل کنیم. روی سطح. در حال حاضر، ما این نقشه بافت آب فوم در اینجا آمده است. آنها به مجموعه ای از توابع ریاضی مختلفی می پردازند که در انتهای همه این زنجیره ها مهم است که بتوانند درک کنند این است که آنها به رنگ پایه می رسند، با تکیه بر رنگ کلی اقیانوس و کدورت، با انجام کاری بسیار شبیه به کنترل در مجموع، شفافیت آب نیز وجود دارد. اما، ما چیز خاصی را در این جا دنبال میکنیم و این چیزی است که در اینجا به عنوان رنگ ارغوانی نامگذاری شده است. در حال حاضر، این رنگ ارغوانی اگر فقط بر روی آن فلش کلیک کنید، به ما چیزی جامد سفید نشان می دهد، چیزی که هیچ چیز خاصی در آن وجود ندارد اما در واقع یک کاربرد قدرتمند برای این رنگ ارغوانی است. در حال حاضر، این در بالای یک گره قرار دارد، در بالای زنجیره ای قرار دارد و از طریق چندتایی رانده می شود که از طریق چندین عمل مختلف ریاضی دیگر می رود. و، همانطور که ذکر شد، ما نمی خواهیم به تمام این توابع مختلف در اینجا به آنچه در حال وقوع است، غرق شویم. اصول اولیه این است که درک کنیم که آن را از زنجیره ای بین این رنگ که ما آن را تعریف می کنیم و رنگ فوم در دریا ضرب می کنیم. و این در داخل کدورت و پایه مش بندی شده است. حالا، چرا ما میخواهیم این رنگ ارغوانی را در اینجا ایجاد کنیم؟ ما قصد داریم از رنگ رنگی استفاده کنیم که ما با رنگ ویرایش حالت Paint ما را رنگ می کنیم تا جایی که ما می خواهیم فوم دریا باشد. و با این کار ما می توانیم تعریف کنیم که چگونه می خواهیم آن را در صحنه ما تعامل کنیم. بنابراین، این رنگ ارغوانی خواهد بود که ما کنترل فوم دریایی است. و من می خواهم به آن برچسب بزنم بنابراین، اگر روی بالای گره قرار دهید، این حباب نظر کمی را می بینید. بنابراین، بر روی آن کلیک کنید و من در واقع می خواهم در اینجا قرار دادن قرار دادن فوم های دریایی. بنابراین، من قصد دارم این یکی از جابجایی فوم های دریایی را فراخوانی کنم و این جایی است که ما می خواهیم رنگ Vertex را در اینجا برای تعریف این فوم دریایی وجود داشته باشد.

در حال حاضر، آنچه ما میخواهیم انجام دهیم، این است که قبل از اینکه اینجا را ترک کنیم و به نقاشی خود برسیم، آنچه اتفاق می افتد، درگیر است. ما RGB را به اینجا نمی رانیم، ما فقط کانال قرمز را رانندگی می کنیم. این مهم است که توجه داشته باشید، ما قصد داریم که قرار دادن فوم دریای ما توسط کانال قرمز این گره را کنترل کنیم. بنابراین، این جایی است که ما می خواهیم دوباره به صحنه شروع کنیم و ما می خواهیم در سمت چپ بالای صفحه در پنل Mode قرار بگیریم. شما خواهید دید که ما این حالت قلم مو را داریم. بنابراین، من قصد دارم روی آن کلیک کرده و آن را در داخل این حالت قرار دهم. اکنون ما میخواهیم با رأسها کار کنیم. بنابراین، ما قصد داریم رنگ رنگ ارغوانی را رنگ کنیم. شما می توانید ببینید که Vertices در اینجا انتخاب شده است. و ما رنگ ها را انتخاب کرده ایم و به طور پیش فرض سفید و سیاه می شود. خوب، ما می خواهیم از آن استفاده کنیم. اگر ما به پایین برسیم، این یکی دیگر از عوامل مهم در اینجاست، این جایی است که ما در اینجا به بررسی کلی اثر آن میپردازیم، در حال حاضر ما همه این نوع ساختار سر و صدا را در اینجا میبینیم. و ما می توانیم رنگ RGB آن نقشه را مشاهده کنیم. در حال حاضر این سفید جامد است. در حال حاضر، این سفید در واقع رانندگی کانال است که در واقع باعث می شود سر و صدای بیشتری، که در واقع رانندگی این نوع از ساختار کلی RGB کلی. ما می خواهیم این را پنهان کنیم تا فوم ما را در اینجا پیدا کنیم. و، راهی که ما می توانیم انجام دهیم، رنگ رنگ ما و رنگ پاک کننده ما است و ما فقط می خواهیم روی Swap کلیک کنیم. تنها دلیل این که من می خواهم این کار را انجام دهم این است که من فقط رنگ سیاه رنگ رنگ ما را در اینجا می خواهیم. در حالی که ما این را در RGB مشاهده میکنیم، می خواهیم کل صحنه را در اینجا رنگ سیاه کنیم. دلیل اینکه ما میخواهیم قبل از انجام این کار این کار را انجام دهیم، این است که ما اساسا از هر جایی که میبایست فوم از این بافت فوم آب یا از این بافت ابری RGB برخورداریم، حذف میشویم. ما قصد داریم که این حق را از دست بدهیم. بنابراین، فقط برای نشان دادن در اینجا ما آن را در همه جا در حال حاضر در نظر کامل در صحنه ما، اما در رنگ RGB این جایی است که ما می خواستیم که آن را پیدا یا کشتن. و فقط برای اطمینان از این که در هر زمانی که در انجام این کار از دست داده اید، همیشه می خواهید آنچه را که نقاشی کرده اید در اینجا در Outline World انتخاب کنید. بنابراین، در اینجا ما تست اقیانوس را انتخاب کرده ایم و این جایی است که ما نقاشی خواهیم کرد. اگر من این انتخاب را ندارم نمی توانم آن را نقاشی کنم بنابراین، اگر سکته قلموی شما را از دست می دهید مهم است و شما مطمئن نیستید که چه اتفاقی می افتد، نگاهی به Outliner بیاندازید، مطمئن شوید گره تست اقیانوس ما انتخاب شده است. پس ادامه دهید ما در حالت مشاهده RGB ما هستند، ما شاهد سفید جامد هستیم، اما ما رنگ های ما را به رنگ سیاه تبدیل کرده ایم. در حال حاضر، اگر این کار را قبل از اینکه من در واقع نوعی سیل را انجام دهم، می توانم این کار را انجام دهم این است که می توانم دکمه ی موس را ترک کنم، در اینجا در این منطقه بکشم. قدرت من بسیار کم است زیرا شما می توانید ببینید که من یک قدرت 2 داشته ام، بنابراین کمی آن را خواهیم یافت. و اگر فقط به سادگی در اینجا بکشید و فقط برای نشان دادن آنچه اتفاق می افتد، نقاشی کنید. و، این مهم است که توجه داشته باشید، زیرا ما نمی خواهیم همه این نویز را در اینجا داشته باشیم. ما می خواهیم فوم دریا را تعریف کنیم.

در حال حاضر، قبل از اینکه ما به چیز کامل فرو بریزیم، فقط کمی درک بیشتری درباره این که چگونه این کار می کنیم. اگر به حالت RGB ما برویم، کمی فوم دریایی را در این ناحیه کوچکی که ما آن را پوشانده ایم، آورده ایم. بنابراین ما رنگ سیاه ساده ما را گرفته ایم و دکمه سمت چپ ماوس را نگه داشته ایم و ما این منطقه سیاه را به سادگی رنگ آمیزی کردیم تا یک سوراخ در این ظروف سر و صدا وجود داشته باشد. بنابراین، ما به رنگ RGB و رنگ زیر در اینجا یا رنگ Paint کلیک میکنیم و رنگ قرمز را انتخاب میکنیم. خوب، بنابراین ما می خواهیم همه چیز را درست در بالای صفحه قرار دهیم یا شما می توانید به سادگی یکی را وارد کنید و مطمئن شوید صفر، صفر، صفر در بقیه کانال ها وجود دارد. این خوب است، ما نشان می دهد رنگ قدیمی ما رنگ سیاه و رنگ جدید ما که قرمز است. هنگامی که شما آن را فقط به سادگی ضربه بزنید. حالا، به یاد داشته باشید، ما می خواهیم کانال قرمز را نقاشی کنیم. ما واقعا می توانیم از هر رنگی که می خواهیم استفاده کنیم، اما ایمن تر است که با یک قرمز جامد به آن کانال قرمز کار کنیم. من فقط می خواهم آن را در RGB ترک کنم چون در انتهای روز فقط کانال قرمز را به کلی تغییر می دهد. بنابراین، در اینجا می خواهیم نقاشی کنیم. بنابراین، من فقط می خواهم دکمه سمت چپ ماوس خود را بیاوریم و در این سیاه چاله کوچک که در اینجا هستیم، نقاشی می کنیم. اگر ما در حالت مشاهده قرار بگیریم شاهد خواهیم بود که اتفاق خاصی رخ می دهد. این نوع از اثر فوم دریا است که ما می خواهیم آن را ببینیم. و این چیزی است که ما می خواستیم در کنار ساحل پیدا کنیم. بنابراین، من فقط می خواستم به فهم سریع در مورد چگونگی کار با این سیاه و سفید برای پنهان کردن همه چیز و قرمز برای تعریف جایی که فوم دریا در حال رفتن است. اجازه دهید نگران رنگ آب نباشیم، اکنون می توانیم با سایر عوامل محیطی مانند نورپردازی و چیزهای مختلف دیگر که در این صحنه اتفاق می افتد، بعد از آن به آن شماره گیری شود. اما، در حال حاضر، بیایید تعریفی که می خواهیم این باشد. من قصد دارم به RGB من برگردم من قصد دارم به رنگ رنگ من برگردم و قصد دارم اطمینان حاصل کنم که دوباره سیاه و سفید جامد هستم. بنابراین، همه چیز صفر است، ما به خوبی ضربه می زنیم. در زیر رنگ رنگ در اینجا، ما رنگ رنگ ما را در سیاه و سفید می خواهم به سطل کمی پر کنید.

و آنچه که من می خواهم انجام دهم این است که کل محیط را اینجا بسوزانید تا هیچ چیز در آن رنگ رنگ RGB یا رنگ فوم آب وجود نداشته باشد. در حقیقت، اگر ما به حالت View Off برویم، همه چیز به نظر می رسد کاملا مات، کاملا سیاه و سفید است، اما اگر ما به روشنایی می رسیم، می بینیم که ما یک محیط اقیانوس زیبا داریم. اما، ما هیچکدام از جزئیات را در اینجا نمی بینیم، شما می دانید، هیچ کلاه سفید سفید و یا چیزی شبیه به آن نیست. اما، ما هنوز یک اقیانوس واقعا خوب در صحنه کار می کنیم. بیایید این کلاه سفید سفید و یا فوم دریایی را در محیط ما در اینجا تعریف کنیم. من فکر می کنم بهترین راه برای انجام این کار این است که من فقط می خواهم به کلید من و دکمه سمت راست ماوس ضربه بزنید و کمی کمی بیرون بیایید تا بتوانیم در این بیت از نمای بزرگتر کار کنیم. حالا رنگ قرمز را دوباره جایی که می خواهیم آن را رنگ کنیم. به سادگی وارد شوید و در یک قرمز کاملا جامد رانندگی کنید، یکی از کانال های قرمز، صفر در هر جای دیگر و ضربه Okay. در حال حاضر، در حالت RGB ما می توانیم این کار را در حالت خاموش انجام دهیم، اما اجازه دهید آن را به RGB قرار دهیم تا بتوانیم ببینیم چه کار میکنیم. اکنون، بیایید شعاع ما را کمی بزرگتر کنیم. بر روی آن دوبار کلیک کنید و آن را به چیزی حدودا در حدود 1800 برسانید. اکنون قصد دارم قدرت را در اینجا در حدود 74، 75 قرار دهم. خوب است. و من قصد دارم به سمت چپ کلیک کنم و فقط شروع به کشیدن در صحنه ی خود می کنم. در حال حاضر، اگر در هر زمان کمی در کشیدن قلم مو مشکلی دارید، می توانید کنترل را به نوعی شروع کنید که من آن را پیدا کرده ام. برای نقاشی می توان آن را کمی بارور کرد. این باید برای آنچه که ما می خواهیم خوب باشد. در حقیقت، اجازه دهید آن را با ضربه زدن به نمایش آن را آزمایش کنید. و در اینجا، ما اکنون مشخصا در جایی که ممکن است بخواهیم تعیین کنیم، اوه من انتخاب خود را از دست داده ام، می بینید که من در حالت افقی قرار گرفتم، بگذارید ما در اقیانوس در حال نقاشی باشیم. و اکنون، من تعریف این احساس کلی این فوم دریایی است. هر چند به نظر می رسد کمی یکنواخت است، بنابراین ما می خواهیم برخی از آن را پاک کنید. ما می توانیم این کار را انجام دهیم که تغییر ما را متوقف کند. بنابراین، در حالت RGB ما می توانیم به اینجا برمی گردیم، می توانیم نگاهی به این موضوع بیاندازیم و می توانیم تغییر را متوقف کنیم. ما نمی خواهیم رنگ پاک ما سفید باشد. من می خواهم این را تغییر دهم بنابراین من قصد دارم بر روی این کلیک و آن را سیاه و سفید کنم. بگذارید آن را سیاه کنیم چون می دانیم که می توانیم آن را به سرعت از بین ببریم. بنابراین، همه چیز صفر است، ما در اینجا سیاه است، بنابراین فقط ضربه Ok. و اکنون، در رنگ حذف ما، بنابراین ما می توانیم به رنگ رنگ برویم و ما می توانیم تغییر را برای انجام این کار انجام دهیم. از دست می رود، احتمالا کمی بیش از حد است. این شروع خواهد شد تا در آنجا گشاد شود، بنابراین می توانیم این نوع یکنواخت رنگی را که ما در امتداد خط ساحلی وجود دارد شکسته کنیم. در حال حاضر، بیایید خاموش و مشاهده کنید. بنابراین، ما شروع به شکستن آن تا کمی. اکنون، بیایید زوم کنیم که ما یک پایه در اینجا داشته باشیم و دکمه راست را نگه داریم

و ما ممکن است بخواهیم در حال حاضر با تعریف برخی از مناطق خاص تر کار کنیم. بنابراین، من قصد دارم ارزش کلی من از قلم مو خود را به چیزی حدود 500، به طوری که آن را کمی کوچکتر است. و شاید قدرت کمی را به دست بیاوریم تا بتوانیم در برخی رنگهای مختلف محو شود. من می خواهم رنگ رنگ من هنوز در قرمز است، و این جایی است که من می توانم شروع به تعریف برخی از کل کف دریا در اینجا. و اگر ما آن را در حالت نمای واقعی قرار ندهیم، به RGB برویم و به سادگی آن را کمی نقاشی کنیم. و اگر یک نقاشی را از دست ندهید، فقط کمی نکته پیدا کنید اگر روی نقاشی رنگی که با آن نقاشی میکنید کلیک کنید، در واقع آن را زنده می کنید. و این نوعی از فرآیند تعویض به عقب و جلو است. و در اینجا می توانید رنگ RGB را نیز رنگ کنید. از دست ما، آزمون اقیانوس ما را از دست داده ایم، اجازه دهید فقط مطمئن شویم که ما در اینجا کار می کنیم. و به RGB بروید تا اطمینان حاصل کنید که رنگ قرمز را در آن نقاشی می کنیم. اکنون، ما این کار را انجام می دهیم تا آن را شکست دهیم. اگر در هر زمانی من می خواهم خلاص شدن از یک منطقه من می توانم به تغییر من ضربه و یا پایین نگه داشتن شیفت و نوع حکاکی یا برش را به فقط شکستن آن را به نظر می رسد ممکن است برخی از سنگ ها، چیزی را شکسته آب اینجا . این کمی بیش از حد وجود دارد. من اینجا آب را به پایان می رسانم تا این نوع فوم دریایی اتفاق بیفتد، همانطور که رنگ می کنیم. بنابراین ما می رویم تا ببینیم که چگونه می توانیم احساس کلی این فوم دریایی یا فوم آب در اینجا را به سرعت درک کنیم. و شما می توانید ببینید که ما واقعا این گونه از اثر آب نوع تاثیر ساحل را می بینیم. حالا، همانطور که گفتم، ما در حال کار با چراغ های کلی اینجا هستیم. ما اثرات زننده دیگری را که می خواهیم در این صحنه بسازیم داریم. و این واقعا تاثیر کلی آن آب را افزایش می دهد. من باید توجه داشته باشم که آب، مواد پیشرفته ای که ما از آن استفاده می کنیم، در واقع، برخی از شفافیت های خوب وجود دارد که در اینجا می توانیم در سطح مواد کنترل کنیم. من قصد دارم شبکه را خاموش کنم تا شبکه زیر آن را ببینیم. و، این نوع آب و هوای خوب که من فکر می کنم به خوبی در صحنه کلی کار می کنیم. بنابراین، پیش نمایش نحوه کار با مواد پیشرفته آب در Unreal Engine 4 وجود دارد.

Unreal Engine Water material