آموزش فارسی VRayToon
VRayToon:
>>> VRayToon >>>
VRayToon:پلاگین ساده ای است که خطوط بیرونی یک آبجکت را به سبک کارتونی میسازد.منبع VRayToon بخشی از SDK در دسترس است.نکته این که ویری تون، فقط برای آبجکت های واقعی(ونه مجازی) در دسترس است.اگر چه در بسیاری از حالات میتواند مفید باشد.
چرا تاثیر فضایی دارد؟
تکنیک های زیادی برای اضافه کردن استایل کارتونی به رندر های تریدی مکس وجود دارد.بیشتر آنها تابع متریال های خاص (شیدر) یا افکت های پس پردازش هستند.هر کدام از آنها مزایا و محدودیت هایی دارند. VRayToon به دلایل زیادی به عنوان افکت فضایی اجرا شده است.
اجرای آن بسیار ساده است
با هر هندسه ای که Vray کارکند،آن هم کار میکند.شامل:آبجکت هایdisplaced شده و VRayFur.
هر نوع دوربین پشتیبانی شده با Vray کار میکند.(کروی-چشم ماهی و غیره)
با تمام انواع افکت های دوربین کار میکند.(عمق صحنه-موشن بلور)
با همه افکت های raytraced کارمیکند از قبیل شکست و انعکاس نور.
خطوط صاف و آشکار برای اشیاء متقاطع.
نحوه ایجاد افکت فضایی VRayToon:
VRayToon میتواند از کادر Environment در برنامه 3dsmax ساخته شود.برای ساخت آن به Rendering > Effects بروید(عدد 8 روی کیبورد) و روی دکمه Add کلیک و VRayToon را انتخاب کنید.
پارامترها:
پارامترهای اصلی:
- Line color: رنگ خطوط خارجی دور احجام.
- Pixels width:عرض یا ضخامت خطوط خارجی احجام.
- World pixels width::ضخامت خطوط خارجی در مقیاس جهانی.خطوط نزدیک تر به دوربین نازک تر میشوند.
- Opacity: درصد مرئی بودن.
- Normal threshold:این گزینه تعین میکن