آموزش تری دی مکس 3ds max Polygon Modeling Preparing Boolean operands

 

برای شروع فصل در مورد مدل سازی چند ضلعی ، ما با Booleans شروع خواهیم کرد که یک تکنیک برای ترکیب اشیاء ، یا تفریق یا اضافه کردن یا یافتن تقاطع در کنار حجم های مختلف است. و ما از آن برای ایجاد سوراخ درها در دیوارهای دفتر خود در اینجا استفاده خواهیم کرد. من قصد دارم از اینجا از اینجا شروع کنم ، و در صحنه من مستطیل 001 با برچسب است. آن را انتخاب کنید. به نمای بالا نزدیک شوید ، در نمای بالا راست کلیک کنید و کلید z را فشار دهید تا بزرگنمایی کنید ، و آنچه در اینجا داریم چرخاندن درها است ، برای دو اتاق مختلف. و ما باید برای آن درها سوراخ کنیم. و ما برای انجام این کار از جعبه استفاده خواهیم کرد. من نمای بالا را با alt-w به حداکثر می رسانم و کمی با چرخ نزدیک تر می شوم و متوجه می شوم که کار کردن در بعضی مواقع در 3ds Max دشوار است ، زیرا به بعضی از اشیاء نیاز دارید تا در قالب و سایر اشیاء باشند. دارای بافت و سایه هستند ، و ما در 3ds Max قادر به تنظیم پرچم برای هر شیء نداریم ، که آیا سایه خواهد بود یا خیر. اگر من کلید F3 را فشار دهم تا بین حالتهای سیم و حالت سایه دار جابجا شود ، می توانم ببینم که هیچ وقت نمی توانم واقعاً خطوطی را ببینم که دیوار در کجا قرار دارد.