آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Creating a loft compound object

 

آموزش تری دی مکس 3ds max Spline Modeling Creating a loft compound object یکی از رایج ترین و قدرتمندترین ابزارها ، برای مدل سازی اسپلین در 3ds Max ، شیء ترکیب لوپت است. این سطحی است که از دو یا چند شاخه ایجاد می شود. و در اصطلاحات 3ds Max ، یک تخته سنگ اکستروژن در طول مسیر است. بنابراین ، برای اینکه در آن مسیر اکسترود شوید ، حداقل به یک منحنی شکل نیاز دارید. و دقیقاً به یک مسیر احتیاج دارید. و در اینجا یک مسیر و دو شکل دارم. بنابراین ، من قصد دارم یک شیء مرکب loft را ایجاد کنم. و می توانید این کار را با انتخاب مسیر یا شکل انجام دهید. من این کار را با انتخاب مسیر انجام می دهم. و این در اینجا مستقیم است. آن را انتخاب کنید ، به پانل ایجاد ، Geometry بروید. از لیست کشویی ، که می گوید Standard Primitives ، Compound Objects را انتخاب کنید. و بعضی از آنها خاکستری هستند ، متوجه خواهید شد. و این بدان معنی است که ما یک موضوع حقوقی انتخاب نشده داریم. اما Loft خاکستری نیست ، زیرا ما یک شیء spline انتخاب کرده ایم. بنابراین ، روی Loft کلیک کنید. در مرحله بعد ، باید مسیر یا شکل را انتخاب کنیم. و از آنجا که این مسیر است ، اکنون باید یک شکل را اضافه کنیم. و ما روش خلقت را در اینجا می بینیم. و گزینه های ما ، انتقال ، کپی یا نمونه را داریم. نمونه بهترین حالت است ، زیرا به شما امکان می دهد تا در خطوط موجود در صحنه اصلاحاتی ایجاد کنید. و این تغییرات به انبار شما می رسد. بنابراین ، آن را در Instance بگذارید. و ما می خواهیم شکل را انتخاب کنیم. روی دریافت شکل کلیک کنید. و سپس روی شیء مستطیل کلیک کنید. و می بینیم که یک اکستروژن ساده داریم. ما همچنین می خواهیم شکل دایره را اضافه کنیم. ما می خواهیم که آنها در انتهای مخالف مسیر باشند.