آموزش نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Materials and Mapping Vector textures with ShapeMap
آموزش نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Materials and Mapping Vector textures with ShapeMap حتی از مپ متن جالب تر ، نقشه شکل جدید است. این امکان را به شما می دهد تا یک شکل یا یک جسم spline را در یک شبکه سایه دار قرار دهید. و از این طریق می توانید هنر بردار مستقل با وضوح را مستقیماً در شبکه سایه بان خود در مواد خود ایجاد کنید و همچنین توانایی ویرایش آن را در زمان واقعی با استفاده از ابزارهای اسپلین داشته باشید. من قبلاً عناصر مورد نیاز را در اینجا دریافت کرده ام ، یک شیء را پیدا کردم که می خواهم نقشه برداری کنم ، این یک پرچم خواهد بود ، و من همچنین spline قابل ویرایش یا شکل مورد نظر خود را در اینجا دریافت کردم ، و این برعکس است پرچم ایالت اورگان تنها پرچم اتحادیه که دارای برعکس است و جدا از جلو است ، و ما در حال حاضر مورب ایالت اورگان را در اینجا قرار داده ایم. بنابراین بیایید اکنون نقشه شکل را ایجاد کنیم ، و آن را بر روی مواد اعمال کنیم. من قبلاً متریالی تهیه کردم ، ویرایشگر مواد را باز می کنم. در اینجا مطالبی که به آن شی اختصاص داده شده است ، و سپس در بخش نقشه در سمت چپ اینجا به پایین حرکت می کنیم و Shape Map را بدست آورده ایم. آن را انتخاب کرده و آن را به قسمت نمای بکشید و سپس آن را به رنگ پراکنده وصل کنید. و ما در ابتدا چیز خاصی نخواهیم دید ، فقط آرم 3ds Max ، اکنون باید شکل خود یا شی spline را به آن اختصاص دهیم ، روی شکل شکل در ویرایشگر مواد دوبار کلیک کنید و سپس بر روی پارامترها و پایین حرکت دهید. خواهید دید که شیء به هیچ کس اختصاص داده نشده است. بر روی دکمه هیچ کدام کلیک کنید ، و سپس شکل یا شکل spline را انتخاب کنید و آن اختصاص داده شد. جالب است ، بنابراین ما می توانیم کمی در اینجا بزرگنمایی کنیم و به آنچه می بینیم نگاهی بیندازیم.