آموزش مدلسازی معماری تری دی مکس 3ds Max Modeling Managing operands Boolean Explorer

 

دانلود رایگان ویدئو آموزش آموزش مدلسازی معماری تری دی مکس 3ds Max Modeling Managing operands Boolean Explorer The Boolean Explorer نسخه ای از Scene Explorer است که به طور اختصاصی برای مدیریت عملکردهای Boolean طراحی شده است. اگر شیء Boolean را انتخاب کرده و در قسمت پنل اصلاح آن در پایین پارامترهای Boolean Parameters بروید ، آن را پیدا خواهید کرد. دکمه ای با نام Open Boolean Explorer را مشاهده خواهید کرد. و از اینجا می توانید یک عملوند را انتخاب کنید و به عنوان مثال نوع آن را تغییر دهید. شاید ما این زیر بول را انتخاب کنیم و آن را به تقاطع تنظیم کنیم ، آن را به Subtraction برگردانیم. ما همچنین می توانیم موارد غیرفعال و انفرادی را در اینجا غیر فعال کنیم. به عنوان مثال ، ما می توانیم یکی از این سیلندرها را در اینجا انتخاب کنیم و آن را غیرفعال کنیم. می توانید ببینید که در اینجا خاموش است. ما در واقع می توانستیم همان کار را از پانل اصلاح انجام دهیم. ما می توانستیم چیزی را انتخاب کنیم و سپس بر روی آن کلیک راست کرده و آن را غیرفعال کنیم یا انفرادی را انجام دهیم که این امر باعث جدا شدن آن می شود. خوب ، دوباره دکمه سولو را با دکمه کلیک راست خاموش کنید. اکسپلورر Boolean به شما امکان می دهد همه گزینه هایی را که فقط یک بار روی صفحه نمایش داده می شود ، نشان دهد. اکنون بیایید از Boolean Explorer در رابطه با Scene Explorer استفاده کنیم تا بقیه دندانها را در اینجا اضافه کنیم.

 

I'll open up the Scene Explorer. And I can simply drag and drop. Select all these teeth with the shift key, and drag over on top of one of the other operands. Release the mouse, and then all of those objects have been added. And they're given the default operation of Union. Okay, I'm gonna close the Boolean Explorer, and actually go back to the Scene Explorer, because within here, I can actually select any of those operands. They're still visible in the Scene Explorer, they're hidden in this scene. That's different from prior versions of 3DS Max in which, when you added an object as an operand, it disappeared from the scene. Here we can actually display it and manipulate it. For example, I might wanna select one of these, and then go over to its modify panel and go into its stack. For example, go down to the Cylinder level of the stack here, and change, for example, the radius. And because those are all instances, we're seeing them all change.