نورپردازی تری دی مکس 3ds Max Filling shadows with area soft lights

برای اینکه فضای داخلی روز طبیعت ما جذاب تر باشد، می توانیم برخی از فانتزی های سبک استودیویی، یک زن و شوهر از نورهای نرم برای پر کردن سایه ها را اضافه کنیم. بنابراین ما می توانیم این اثر را از محیط خورشید و آسمان جدا کنیم، بیایید این محیط را خاموش کنیم. به منوی رندر، محیط زیست بروید و نقشه استفاده را غیرفعال کنید. ما می توانیم این محاوره را ببندیم و در حال حاضر یک نور را در بالای صفحه نمایش ایجاد کنیم، نزدیک ماوس و چرخ قرار بگیریم، بنابراین ما می توانیم این اتاق نشیمن را بسازیم. به پانل Create، Lights، Photometric، Target Light بروید. کلیک کنید و کشیدن برای ایجاد نور و هدف آن، آزاد ماوس و شما فقط نور و هدف آن را ایجاد کرد. راست کلیک کنید برای خروج از ابزار و با نور هنوز انتخاب شده، به پنل Modify بروید و نام Soft Light 001 را تغییر دهید، ما می خواهیم آن را از کف خارج کنیم. بیایید از ابزار حرکت استفاده کنیم و روی خطی که نور و هدف آن را متصل می کند کلیک کنید و وقتی که انتخاب می شود، نور و هدف آن انتخاب می شوند. ما می توانیم به یک نمای کلی دست یابیم، با کلیک راست، ما این انتخاب را از دست نمی دهیم، با چرخ نزدیک تر می شویم و سپس این نور و هدف را کمی بالاتر از دوربین حرکت می دهیم. سپس ما می توانیم این هدف را انتخاب کنیم و کمی آن را حرکت دهیم تا نور در اتاق قرار گیرد. ما نور را در یک طرف دوربین قرار داده ایم، بگذارید آن را به سمت دیگر کپی کنیم، نور را در قسمت بالای صفحه انتخاب کنیم و با ابزار حرکت بر روی Shift و کشیدن برای ایجاد یک کلون و در گفت و گو گزینه های کلون نمونه را انتخاب کنید که دو نور همیشه پارامترهای مشابه را به اشتراک می گذارد. با کلیک بر روی OK و سپس نور را تنظیم کنید، به طوری که آنها درست در بالای یکدیگر نیستند.

 Select one of the targets and move it around. Give it a little bit of variation so it's not too mechanical. Okay we got our two lights, so we want to make sure that they're not in the view of the camera, select the camera and its modify panel, basic parameters viewport display, show cone, we'll change that over to always. And now the (mumbles) always displayed. We can now move the lights around making sure that they're not going to be visible to the camera. Don't place them inside any geometry, this is a wall over here, this is actually a skylight here so we can move that wherever we want. And remember also that due to a bug in this version of the program, these lights will actually cast shadows. Once we enable an area light, then it will be as if those lights were solid objects that can cast shadows into the scene, so keep that in mind. We set up our scene now and we're ready to do an active shade render and adjust the parameters. Click on Render Setup to launch the dialog and let's switch over into Active Shade mode. And we need to make doubly sure that we have the correct camera selected here, it's a little bit problematic. Turn off the lock if it's on, and select physical camera 001 and then lock it again. And we're going to render active shade using ART with a target quality of 30 decibels. Click Render.

ممکن است ما نیاز به کمی تغییر اندازه پنجره داشته باشیم. و ما هنوز یکی از چراغ های ما را انتخاب کردیم، بنابراین به پانل نور اصلاح بروید و برخی از پارامترها را تغییر دهید. ابتدا نوع توزیع نور را تغییر می دهیم، آن را به Dispersion Uniform تغییر می دهیم، این یک هواپیما یک طرفه است، بعد شکل نور در سایه های منطقه شکل می گیرد. تغییر آن از نقطه به مستطیل و ما طول و عرض پیش فرض در اینجا. بگذارید آنها را با مقدار کوچکی تنظیم کنیم تا از آن شروع کنیم. 0.1 متر برای هر دو طول و عرض، تایپ کنید .1 کلید Tab را بزنید و تایپ کنید .1 و Enter را فشار دهید. سپس ما به شدت به اینجا می آیم، اجازه دهید آن را به لومن تغییر دهیم و آن را به شدت روشن تر برای روشنایی استودیویی، 20،000 لومن. و در حال حاضر آن بسیار روشن است در اینجا. در نهایت درجه حرارت رنگ برای مطابقت با کنترل قرار گرفتن در معرض ما اجازه استفاده از D55، کلوین را انتخاب کرده و 5500 کیلوین برای درجه حرارت.

 

Now I've got balanced white light. Okay with a small rectangle size of only ten centimeters, we've got hard shadows here. We'll simply increase the length and width of the light shape to one meter each, one Tab one and Enter and our active shade starts showing these soft shadows appearing now. We can see one of the lights in the reflection here in my version of the scene. We can manipulate those lights in the top view and prevent that from happening. Go over to the top view and right click and move that light around and wait for the active shade to update. Our fill lights, our setup and now all we need to do is re-enable the environment. Go back into Rendering, Environment and turn Use Map back on again. If you get any error messages, this is not a problem it's actually working fine in my scene, but if you had any additional problems you could just close the active shade and do a production render. But we've got the result we wanted, we filled in the shadows in our natural daylight for this interior. And that's how we set up area lights as soft lights.