واست بلنس تنظیم روشنایی تری دی مکس 3ds Max White balancing map
برای کنترل بهتر رنگ روشنایی محیطی، می توانیم یک راه حل روشنایی مبتنی بر تصویر را برای تعادل رنگ سفید تعریف کنیم. در این مورد، من یک نور روز ساده را با نور دور آرنولد تنظیم کردم. گنبد آسمان آرنولد. بیایید یک سایه فعال کنیم، ببینیم چه چیزی شبیه آن است. گنبد آسمان آرنولد نور آسمان را از یک تصویر از این ابرها فراهم می کند. و نور دور باعث ایجاد نور مستقیم خورشید می شود. نور دور دارای دمای رنگ 4000 درجه است. ما می توانیم ببینیم که اگر ما به پانل اصلاح آن برویم. و تحت شدت رنگ، مقدار کلوین 4000 است. کنترل در معرض این صحنه دارای تعادل رنگی است. و بافر قاب در اینجا نمایش خروجی آن کنترل قرار گرفتن در معرض. و تعادل رنگ سفید روی D65 یا 6500 درجه پیش فرض تنظیم شده است. و دمای پایین رنگ اینجا در مقایسه با کنترل قرار گرفتن در معرض، نور خورشید را به رنگ خنک گرم می دهد. پس زمینه نیز به طور پیش فرض روی 6500 تنظیم شده است. ما می توانیم این تغییر را برای افزایش کنتراست رنگ میان پس زمینه و روشنایی پیش زمینه تغییر دهیم. بنابراین، اجازه دهید یک کلون از این تصویر را فقط برای مقایسه انجام دهیم. کلون رندر پنجره قاب. و بعدا اینجا را نگه دارید ویرایشگر متن را باز کنید در ویرایشگر محتوای تخته سنگ، من یک گرید bitmap 3ds Max میراث دارم. اگر ما روی آن دوبار کلیک کنیم، می توانیم ببینیم که یک محیط کروی است و از یک سند .erx استفاده می کند.
That's applied onto the Arnold sky dome. If we select that sky dome in any view port. We can go over here and it says clouds environment in the texture slot. We want to replace that with something that's been color corrected. So let's create a new node in the Slate material editor view. Just right-click and choose maps, Arnold, utility, blackbody. And this'll just generate a color based upon a color temperature we provide. We can double-click that node and rename it, sky color temperature. To combine that with our clouds environment bitmap, we just need a multiply node. Once again, right-click in the view and choose maps. Arnold, math, multiply. Double-click it and rename it, clouds white balanced. And just connect the bitmap to input one. And the blackbody node to input two. And then drag the output of that multiply node over onto the texture slot. In the modify panel. And in the instance copy dialogue, choose instance, and click OK. Once we make that assignment, we can see that it's quite overexposed. But we can fix that in the blackbody node's parameters. Double-click the blackbody node to load its parameters. And we have an intensity field here. Let's change that up. We'll set it to a value of .04. A very low value and now that's, approximately, the same as our original baseline rendering before the color correction. If we change the temperature here, we'll change the color of the bitmap. Let's set it to 4000 to match the sun.
و خیلی تیره تر شد. ما می توانیم با افزایش شدت جبران کنیم. بیایید آن را به مقدار 0.2. و اکنون ما چیزی شبیه به همان روشنایی همان اصلی داریم. در این مورد، من می خواهم درجه حرارت رنگ پس زمینه را افزایش دهم تا آن را آبی تر کنم. من درجه حرارت را به 7500 درجه تنظیم میکنم. و ما نیاز به تنظیم شدت به ترتیب. بیایید این را به 0202 برسانیم. و اکنون ما تقریبا با روشنایی تصویر اصلی مطابقت داریم اما با تغییر درجه حرارت رنگ از 6500 به 7500، آن را کمی آبی رنگ می کنیم. همچنین در پارامترهای سیاه و سفید یک سوئیچ عادی شده است. و اگر این را روشن کنید، می توانید دمای رنگ را آزادانه تنظیم کنید و روشنایی کلی تصویر ثابت باقی بماند. بنابراین من می توانم این را تا 4000 تنظیم مجدد، و من مجبور به شدت با شدت به سر و صدا، اگر من نمی خواهم. خوب است بدانید که شماره گیری شدید وجود دارد، درست در گره blackbody ساخته شده است. این ممکن است ما را از اضافه کردن یک گره دیگر به شبکه سایه زنی برای کنترل سود صرفه جویی کند. یا خروجی تصویر من آن را تا 7500 درجه تنظیم می کنم. این نحوه استفاده از گره سیاه گراند آرنولد برای کنترل تعادل رنگ یک تصویر است. و همچنین شدت آن را افزایش دهید یا افزایش دهید.