رندرینگ پیشرفته تری دی مکس 3ds Max Exterior daylight rendering Arnold
در صورت تجسم معماری یا یک محصول ساده، Autodesk Raytracer یا ART renderer ممکن است کافی باشد. اما اگر شما نیاز به پشتیبانی از سایه زنی، نورپردازی و ترکیب بندی دارید، پس می خواهید به رندر Arnold تغییر دهید. و آنها کاملا مشابه هستند. ART و آرنولد هر دو ردیاب مسیر مونت کارلو هستند. اما آرنولد کمی پیشرفته تر است. اگر میخواهید درباره رندر آرنولد بیشتر بدانید، من یک دوره دیگر به نام 3DS Max: Rendering با آرنولد دارم. بیایید به ارزیابی فضای فیزیکی در آرنولد نگاهی بیندازیم. به طوری که ما می توانیم آن را با رندر ART مقایسه کنیم، حالا سایه ای فعال داشته باشیم. بنابراین من روی سایه فعال در نوار ابزار اصلی کلیک می کنم. و ما رندر ART را از فیلم قبلی دریافت می کنیم. پس از اتمام کار، با کليک کردن دکمه پنجره قاب رندر کلون، کپی برداری می کنیم. و ما آن را با رندر آرنولد مقایسه خواهیم کرد. سایه فعال را خاموش کنید تا در پس زمینه اجرا نشود. و سپس به گفتگوی راه اندازی رندر بروید، رندر را از ART به Arnold تغییر دهید. و سپس به زبانه سیستم بروید، ما باید برخی از تغییرات مهم را در اینجا ایجاد کنیم. پشتیبانی از Legacy 3DS Max Map را فعال کنید تا Arnold بتواند نقشه های 3DS Max را ارائه دهد.
And I recommend that we leave a little bit of overhead for the user interface, while active shade is running. So disable auto-detect threads and set the number of threads to negative one, which means that active shade will render on all threads, except for one. Leaving the equivalent of one processor core available for 3DS Max user interface commands. All right, with those changes made, let's do another active shade rendering. And we can put that over to the side so we can compare the Arnold rendering on the left to the ART rendering on the right. And we can see that they are quite different, actually. ART seems to be getting a lot more bounced light. All right, so let's make a duplicate of this active shade window, once again, clone rendered frame window. Close the active shade window so it's not running in the background. And also close the ART rendering that we made earlier. And here we've got the Arnold rendering of the 3DS Max sun and sky environment. But Arnold has its own sun and sky environment and it has a little bit of a different look. And you might prefer that, so let's try it. So I'm going to change up the environment now. Let's close the render setup and open up the material editor. And we've got a view over here, with our physical sun and sky, that's the 3DS Max native sun and sky. Let's create the Arnold node. Right-click in the view and choose maps, Arnold, environments, physical sky. And double-click that node to load its parameters and change its name to Arnold sky. Let's assign it to the environment.
محیط زیست را باز کنید و دیالوگ، رندر کردن، محیط زیست را تحت تاثیر قرار دهید. و خروجی گره آسمان آرنولد را بر روی اسلات کارت محیط زیست در پنجره دیگر بکشید. و نمونه را انتخاب کنید در حال حاضر آسمان آرنولد اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که پورت نمایش در اینجا کاملا سیاه است. بیایید ببینیم چه اتفاقی افتاد ما یک رندر سایه فعال انجام می دهیم، روی دکمه فعال سایه کلیک کنید. و این آنجاست، فقط بسیار، بسیار تاریک است. آرنولد می خواهد در محدوده نوردهی متفاوت از 3Ds Max ساخته شود. مقدار نوردهی بهینه برای آرنولد شش است. بنابراین، گرچه خورشید و آسمان فیزیکی 3DS حداکثر از لحاظ فوتومتریک دقیق است، خورشید و آسمان آرونولد نیست. این بدان معنی است که ما نیاز به تنظیم برای قرار گرفتن در معرض. بنابراین در محیط و اثرات، ما می توانیم مقدار نوردهی را به شش تغییر دهیم، که برای آرنولد بهینه شده است. و ما همچنین یک مسئله تعادل سفید را در اینجا مطرح کرده ایم و در یک لحظه به آن خواهیم رسید. اما ما می بینیم که ما از نور فیزیکی آرنولد روشنایی پیش فرض داریم. و اکنون ما می خواهیم تغییرات بزرگی و ارتفاع خود را به جای خورشید قرار دهیم. بنابراین من ویرایشگر محتوای من را به حداقل رسانده ام، بنابراین دوباره این کار را انجام خواهم داد. و در پارامترهای آسمان آرنولد، Azimuth را به صفر تنظیم کنید، اجازه دهید این سایه فعال را دوباره و دوباره بسازیم. بنابراین ما یک آزیموت صفر و ارتفاع هشت درجه داریم. و اکنون خورشید در آنجا قرار دارد. اگر ما در نمای دوربین فیزیکی ما در اینجا نگاه کنیم، ممکن است بیش از حد مورد نظر باشد. بنابراین ما واقعا نمیتوانیم نمایندگی خوب از رندر Arnold را در پورت نمایش ببینیم
So we might as well just set this back to standard and that way, at least we can see something in the view. The Arnold physical sky parameters are somewhat similar to the 3DS Max sun and sky parameters. We've got the size of the sun, for example. We can't really see that right now, due to the turbidity, which is the haze. I'll bring the turbidity down to one. And we can see the sun disks now. And the sun is actually at the correct size for real-world sun, even though the sun size here is only 0.51. I'll set the turbidity to 2.5 and I'm going to try to match the rendering that we got from the 3DS Max sun and sky. We can see that the white balance is nowhere near the same. Let's go back into the environment and effects dialogue. And under physical camera exposure control white balance, let's switch it back to the default illuminant, daylight 6500 kelvin, and compare that with the 3DS Max sun and sky. So the Arnold rendering is quite different. It's not quite as red or orange, when the elevation has a low value here. We can art direct this though.
یکی از راه هایی که ما می توانیم انجام دهیم این است که یک فیلتر را به کنترل در معرض قرار دهیم. بازگشت به محیط زیست و اثرات و تحت تعادل سفید، گزینه سفارشی را روشن کنید. و سپس نمونه رنگی را انتخاب کرده و با پنجره فعال سایه قابل مشاهده است، ما می توانیم شروع به تغییر آن کنیم. اجازه دهید اشباع را افزایش دهیم. بنابراین ما می بینیم که این یک اثر معكوس دارد. در واقع ما با استفاده از یک رنگ سفارشی قرمز اینجا در واقع فیلتر کردن همه قرمزها هستیم. خوب، ببخشید رنگ را به 90 می بینیم و به ما یک سبز می دهد که به عنوان منهای سبز عمل می کند. اجازه دهید اشباع را تا 45 تنظیم کنیم، ما نمی خواهیم آن را خیلی افراطی کنیم. بنابراین با آن مقادیر، یک رنگ از 90، اشباع 45، ارزش 255، ما تقریبا نادرست از چیزی که ما دیدیم زمانی که ما با 3DS حداکثر خورشید و آسمان ارائه شده است. راه دیگری وجود دارد که می توانیم این را انجام دهیم. ما می توانیم تعادل رنگ سفید را به روشنایی پیش فرض تنظیم کنیم و سپس رنگ را در آسمان قرار دهیم. بنابراین در پارامترهای فیزیکی فیزیکی آرنولد، ما دارای رنگ آسمان، بر روی آن نمونه رنگ کلیک میکنیم و می توانیم رنگ را تنظیم کنیم تا اجازه دهید 95 را تنظیم کنیم و اشباع را افزایش دهیم. ما می توانیم آن را با رندر قبلی مقایسه کنیم. اجازه دهید اشباع را به مقدار 0.2 تنظیم کنیم، روی ok کلیک کنید. ما می توانیم برخی از این پنجره ها را ببندیم. به کار ما نگاهی بیاندازید بنابراین در سمت راست Arnold رندر 3DS حداکثر خورشید و آسمان فیزیکی است، با مقدار قرار گرفتن در معرض 13. و در سمت چپ یک Arnold ارائه از آسمان فیزیکی آرنولد، با مقدار قرار گرفتن در معرض شش است. و در هر دو مورد، ما به نوعی تغییر یافته و هنر به کار گرفته شده، به منظور دستیابی به یک نگاه خاص به رنگ آسمان. و این که چگونه نور روزهای کم نور را در آرنولد، یا با استفاده از آسمان فیزیکی 3DS حداکثر، یا آسمان فیزیکی آرنولد، ارائه دهید.