آموزش کامل نور سان اسکای تری دی مکس 3ds Max Sun Sky
پارامترهای محیط خورشید و آسمان فیزیکی را تنظیم کنید. بیایید این محیط را در viewport نیز نمایش دهیم. برو به منوی Views و Backgroundport Backgroundport را انتخاب کنید و پس زمینه محیط زیست را انتخاب کنید و اکنون ما خورشید و آسمان فیزیکی را که در نمای دید نمایش داده شده است را می بینیم. اجازه دهید این پارامترها را تنظیم کنیم. ما می توانیم ردیف قطب نما یا موقعیت یا جسم خورشید را انتخاب کنیم. این در واقع درست در بالای دوربین است، بنابراین ما می توانیم روی این خط افقی در مرکز نمای کلی کلیک کنیم و موقعیت موقعیت خورشید را انتخاب می کنیم. سپس به پانل اصلاح بروید و به سمت پایین حرکت کنید. تغییر مختصات افقی را انجام دهید. بیایید Azimuth را به مقدار صفر تنظیم کنیم و سپس ارتفاع را پایین آوریم. با کلیک بر روی چرخ دنده در سمت راست پایین و کشیدن آن را بکشید. آن را پایین بکشید و ما می توانیم نماد موقعیت یاب را دقیقا در بالای دیسک محیط قرار دهیم
They're perfectly aligned. And that is once again because I positioned the sun positioner right on top of the camera. Let's set the altitude to a value of eight degrees. And now let's load the parameters for the physical sun and sky. Click in the viewport to de-select everything, and open up the Environment and Effects dialogue with the eight key on the keyboard. Also open up the material editor with the M key on the keyboard. Drag the environment map over into the material editor view and choose Instance. Double click on the Physical Sun note to load its parameters, and we can start playing around with these. We can see that there are two main sections, there's a sun and a sky. They're both controlled by a Global Intensity value. If we bring this down to a value of 0.1, then we don't see any change here in the viewport but if we do an Active Shade rendering, we should see a very dim scene. Indeed, that is exactly what we see. We'll set the Intensity back up to its default of one, which is a photometrically accurate value. Next to that, there's also a Haze parameter. This simulates dust or haze in the air. We can bring this up a little bit just by clicking on the spinner. We can see how that affects the color of the sky and the intensity of the sun disk. I'll set that to a value of 0.2, which is a pretty high value for the haze. We have the ability to control the sun and sky separately. If we turn the sun off, then it doesn't show up in the background and it also won't illuminate the scene, which is a little bit had to see here because the sun is from behind all the geometry, but this will actually disable the direct illumination in the scene. We do want that to be on
سپس ما آسمان داریم که مقدار شدت دارد. ما می توانیم روشنایی آسمان به طور جداگانه را کنترل کنیم. تنظیم آن را به مقدار یک. سپس مدل Illuminance. من می خواهم این را تغییر دهم. این فقط قصد دارد تغییر کلی نور را تغییر دهد. من آن را به Measured Perez All-weather تنظیم می کنم. حالا من از این سطوح بهتر چشم انداز می کنم، بنابراین من ترجیح می دهم. من در حال گرفتن برخی از برجسته های خوب وجود دارد. من واقعا طرفدار این هاله بسیار روشن در اطراف دیسک خورشید نیستم، بنابراین می توانیم شدت دیسک و شدت نور را به طور جداگانه کنترل کنیم. من قصد دارم تا شدت درخشندگی را به 0.02 برسانم، بسیار کم ارزش است، و در حال حاضر من فقط یک دیسک کوچک وجود دارد. باز هم این یک تصویر دقیق از دیسک خورشید است. من فقط یک لنز زاویه دار دارم در اینجا یک فیلد 55 درجه ای وجود دارد. ما می توانیم این را جعل کنیم اگر ما با تغییر اندازه دیسک، ارزش آن را 400٪ افزایش دهیم و ما یک آسمان خراش بسیار قوی و بسیار غیر واقعی را در آسمان داریم، اما شاید برای یک داستان علمی تخیلی که حساس باشد
Alright, I'll bring this back down to a value of 100. Finally, we have the ability to tint the background any way we want. At the very bottom we have Color Tuning. There's a tint color swatch. Click on that, and bring the saturation up to a value of 100. Now we've tinted our active shade render. I can bring hue around to show you that we can do all sorts of non-oxygen atmospheres if we want. I'll set the hue to a value of 12 and click okay. With all of those adjustments to the physical sun and sky, we'll need to revise our exposure control. Go back over there. Bring the exposure value down, opening up the iris by one stop
مقدار نوردهی را به 13 تنظیم کنید. سپس ما می توانیم دمای رنگ را تغییر دهیم. دوربین برای حسگر مجازی آن از دمای رنگ نور روز استفاده می کند. اجازه دهید دمای رنگ را مشخص کنیم. دمای را انتخاب کنید و آن را به مقدار بسیار کم 3800 درجه کلوین تنظیم کنید. 3،800 در حال حاضر درجه حرارت رنگ را با هم ترجیح می دهیم به طوری که هنوز هم کمی آبی در آسمان می گیریم، اما عمدتا توسط پرتقال و پین های غروب آفتاب غالب است. این نحوه تنظیم پارامترهای خورشید و خورشید فیزیکی و تنظیم کنترل نوردهی مناسب است.