نورپردازی خورشید تری دی مکس 3ds Max Creating sun positioner

 

 

تنظیم کننده نور خورشید، تنظیم روشنایی نور فتوای سنجی را آسان می کند. شما می توانید خورشید را در هر نقطه از آسمان قرار دهید، به صورت دستی یا به طور خودکار با داده های جغرافیایی و تقویم. این باعث می شود آسان به سرعت یک صحنه نور، به عنوان مثال برای انیمیشن، و یا مطالعه مطالعات نور برای معماری. موقعیت موقعیت خورشید به عنوان یک نور طبقه بندی شده است، اما این فقط یک دستکاری یا gizmo برای کنترل پارامترها برای نقشه محیط، 3DS حداکثر آفتاب فیزیکی و نقشه آسمان است. وقتی یک موقعیت موقعیت خورشید ایجاد می کنید، نقشه محیطی ایجاد می شود و به صورت خودکار تعیین می شود. خورشید و آسمان فیزیکی در آرایشگرهای ART و آرنولد به درستی نمایش داده می شود و همچنین باید در هر رندر ساز دیگر مبتنی بر فیزیکی کار خوبی داشته باشد. من یک صحنه برای روشن کردن نور روز با نور با موقعیت موقعیت خورشید تنظیم کردم. بیایید آن را از منوی فایل باز کنیم. پرونده باز است، ما به پوشه صحنه پروژه فعلی منتقل شده ایم و روی باز کلیک کرده اید و احتمالا یک گفتگوی ناسازگاری پرونده های فایل را دریافت خواهید کرد، زیرا این صحنه تنظیم می شود تا یک واحد متر باشد به طور پیش فرض از اینچ، و این مورد ما می خواهیم مقیاس واحد فایل را اتخاذ کنیم و روی OK کلیک کنید. و هنگامی که این صحنه بارگذاری می شود، مقیاس واحد سیستم به متر تنظیم می شود.

However, if you reset, the system unit scale will be set back to inches in this case, because I have a maxdark.map document in my current project scenes, and that's the default template for a new scene and it's setup for inches. To demonstrate the sun positioner let's set the current renderer to ART, go over to the main toolbar and click on the render set up button or use the keyboard shortcut which is F10. Change the target over to active shade mode, and set the renderer to ART renderer. Make sure the view to render is physcamera001 and click the render button. And we'll see what this looks like with default lighting and no sun positioner, just to get a baseline of what this looks like with no lights. Okay well close that active shade window, close the render setup window. And create the sun positioner in the create panel. Go to lights, photometric, sun positioner, click that, go over to the top view port and somewhere near the camera click and drag, and you're defining the radius for a compass rose. Release the mouse to set the radius. Then without holding down the mouse button, move the mouse and now you're able to rotate the compass rose. You just want to rotate it so that north is pointing upward in the top view port. Click to set that rotation and then move the mouse again without holding down the button, and you're setting the distance of the sun from the compass rose. When you have the distance you want just click, and now that sun positioner's finished.

راست کلیک کنید برای خروج از ابزار و با موقعیت موقعیت خورشید هنوز انتخاب شده شما می توانید به پانل اصلاح بروید و دسترسی به پارامترهای آن. به طوری که خورشید در موقعیت صحیح در پورت نمایشگر دوربین ظاهر می شود، ما می توانیم قطب نما را حرکت دهیم تا موقعیت دوربین. ما این کار را با ضربه زدن به محورها انجام خواهیم داد. بنابراین بر روی 3D ضربه بزنید و کلیک راست کنید و اطمینان حاصل کنید که شما در حال ضربه زدن به محور است. به طور پیش فرض نقاط شبکه است، بنابراین شما می خواهید نقاط شبکه را خاموش و چرخش دهید. محاوره تنظیمات شبکه و محاوره را ببندید، 3D فریبنده را فعال کنید، ابزار حرکت را بکشید، و در مرکز این قطب نما افزایش یابد، تا زمانی که انگشت خود را به آن متصل کنید، به دوربین بکشید. ماوس را آزاد کنید و ممکن است بخواهید آن را در پورت های بالا و پایین سمت چپ بررسی کنید و فقط کمی زوم کنید، زوم در آن وجود داشته باشد، فقط مطمئن شوید که فوکوس شده به آن دوربین و اگر همه اینها خوب به نظر برسد، می توانیم 3D را فریاد بزنیم . در حال حاضر موقعیت قطب نما بر نور یا محیط تاثیر نمی گذارد. و این فقط به این معنی است که موقعیت خورشید در پورت نمایش دوربین، رندر را مطابقت می دهد. اگر می خواهید می توانید از محدودیت موقعیتی برای قفل کردن قطب نما به دوربین استفاده کنید. من این را به عنوان یک تمرین برای شما انجام می دهم، اما از یک سلول سلسله مراتبی کودک استفاده نمی کنید زیرا ما نمی خواهیم قطب نما به چرخش دوربین بپردازد. این باعث می شود که خورشید هنگام حرکت دوربین حرکت کند که به طور معمول چیزی نیست که ما می خواهیم.

Alright we are ready to do a test render now. So let's choose physcamera001, and click active shade. Here's the result of an ART rendering of the sun positioner with default settings. When we created the sun positioner, physical exposure control was automatically enabled. And unlike previous versions of 3DS max, when that happens the user does not get a prompt. So we weren't informed but physical exposure control is enabled so let's check in on that in the rendering menu, exposure control, and we can see physical camera exposure control is active. And we can see what happens if we turn exposure control off, the physical sun and sky environment is photometrically accurate, so it is very very intense light. And without any exposure control we get an almost pure field of white. I'll set that back to physical camera exposure control with default parameters. Let's go into the sun positioner parameters, I'll close the environment and effects dialog and select the compass rose in one of the view ports. And if the active shade changes then you can just right click on physical camera once again, and or relaunch the active shade window. Now if the sun positioner parameter's displayed in the modify panel, you've got the basic one such as the distance and that's not affecting the lighting

 

اما ما می توانیم جهت شمال یا اندازه آیکون را در اینجا تغییر دهیم، درست همانطور که ما می توانیم در تعامل زمانی که ما برای اولین بار موقعیت موقعیت خورشید ایجاد کردیم. در اینجا سه ​​حالت عملیات وجود دارد، ما درباره دو مورد از آنها صحبت خواهیم کرد. ما تاریخ، زمان و مکان، که در آن شما فقط می توانید داده های جغرافیایی و تقویم را وصل کنید، و مطالعه نور را انجام دهید. حالت دستی نیز وجود دارد که در آن شما می توانید یک آزیموت و ارتفاع یا ارتفاع را تنظیم کنید. اساسی ترین چیزی که ما می توانیم انجام دهیم این است که زمان بندی روز را فقط با کلیک کردن روی ساعت ساعت تغییر دهید. ما می توانیم خورشید را در آسمان حرکت دهیم. بنابراین من این را به 19 ساعت تنظیم کردم، ما در حال غروب شدن هستیم. خیلی سرد شما همچنین می توانید تاریخ و همچنین محل در سیاره را تنظیم کنید. ما محل زمین را در اینجا در نزدیکی پایین قرار داده ایم و به طور پیش فرض آن را San Francisco، California نامگذاری کرده ایم. ما می توانیم بر روی آن کلیک کرده و یک نقشه کوچک دریافت کنیم. ما می توانیم برخی از موقعیت مکانی بر روی نقشه را انتخاب کنیم. شاید جایی در آریزونا باشد ما یوما، آریزونا هستیم، بگذارید آن را انتخاب کنیم. و پس از آن ما طول و عرض جغرافیایی را برای این موقعیت روی زمین و همچنین منطقه زمانی خود داریم.

And we can set a certain month or time of day. Click on the month and we can see what this look like in July month number seven. As we adjust the date, time and location, the horizontal coordinates down here at the very bottom update automatically. If you want to set the azimuth and altitude manually just switch it over to manual. And I've got a low altitude, and I'll adjust this azimuth and cause that to make the sun swing around so we can view the results in the top view and the active shade, as we adjust the azimuth value up or down. And at some point I should actually have the sun shining into the camera lens. And this is why it's helpful to position the compass rose at the camera location because now we've got a clear view of where the sun should be in the sky. It's right there.

اجازه دهید به سرعت کنترل های قرار گرفتن در معرض را تغییر دهیم تا بتوانیم دقیقا همان جایی که خورشید در آسمان است را ببینیم. در پورت نمایش دوربین، کلیک کنید تا موقعیت موقعیت خورشید را انتخاب کنید. و شما تنها به وارد کردن مقادیری در پانل اصلاح نیستید، پنجره کنترل بازشویی را با یک میانبر صفحهکلید که هشت است، باز کنید. و اجازه دهید فقط یک زن و شوهر تغییر در اینجا. من می خواهم کنترل کلی نوردهی داشته باشم، بنابراین با استفاده از کنترل های دوربین فیزیکی، اگر گزینه های موجود، برچسب جعبه را علامت بزنم، خاموش می شود. این را خاموش کنید و حالا می توانم مقدار نوردهی را در اینجا تغییر دهم، بگذارید آن را به مقدار 15 تغییر دهیم. حالا ما می توانیم به طور واضح دیسک خورشید را ببینیم و آن را در همان نقطه ای که در پورت نمایش قرار دارد قرار دهید. و به همین دلیل ما قطب نما درست را روی نقطه محوری دوربین می چرخاندیم. اینها مبانی تنظیم خورشید و آسمان فیزیکی با موقعیت موقعیت خورشید است.