آموزش اکسپوژر تری دی مکس 3ds Max Exposure and tone mapping
نقشه برداری در معرض و تن، روش هایی هستند که طیف وسیعی از روشنایی های احتمالی را به حوزه ای می رساند که می تواند در رسانه های سنتی تولید شود. هنگامی که شما به یک فیلم بروید و یک شات نور روز را بر روی صفحه می بینید، نمایش در تئاتر تقریبا به اندازه واقعی نور روز در این تصویر نشان داده نمی شود. در حال حاضر رسانه ها نمی توانند طیف گسترده ای از نورپردازی در دنیای واقعی را تولید کنند. برای نمایش، ما باید محدوده دینامیکی را به محدوده محیط صفحه نمایش محدود کنیم. علاوه بر این، دوربین های استاندارد نمی توانند طیف کامل را در همان زمان ضبط کنند. هنگامی که شما با یک دوربین معمولی مانند یک دوربین SLR دیجیتال شلیک می کنید، شما باید برای برجسته یا سایه ها افشا کنید زیرا شما نمی توانید هر دو را در یک زمان انجام دهید.
Camera exposure of course refers to exposing the sensor or film inside the camera to light and you can set the exposure to determine how much light is entering the camera and thereby set which tones are captured. The same rules apply to a photometric 3D rendering. Here's a composite render showing three different exposures and the one in the center is optimally exposed. Exposure is measured in exposure value units. We can see that for a bright daylight shot such as this one, an exposure value of around 14 or 15 will be best. A 3D photometric rendering can be stored as a high dynamic range image file such as a .exr and in that case, we don't want to apply any kind of exposure control, you want to save the raw HDRI data. And that data can in turn be used a light source for image-based lighting. You can use your rendered image as an HDRI environment to illuminate the scene.
اما اگر رندر در نظر گرفته شود به یک مخاطب بر روی یک صفحه نمایش داده شود یا روی یک صفحه چاپ شود، این یک رندر نهایی است و باید در محدوده پویا یا محدوده صفحه نمایش قرار گیرد. و در فرآیند تون کردن یا محدود کردن تصویر HDRI به دامنه دینامیکی استاندارد، می توان یک منحنی کنتراست را اعمال کرد. ما می توانیم مقادیر روشنایی آن تصویر را تنظیم کنیم تا به برخی از تصاویر هنری خاص دست یابیم یا شاید یک فیلم خاصی شبیه سازی کنیم. و در اینجا یک تصویر است که نقشه برداری را نشان می دهد. در سمت چپ ما یک رندر داریم که دارای پاسخ خطی است. این کنترل در معرض قرار گرفته است اما محدوده روشنایی به صورت خطی نشان داده شده است. و در سمت راست ما یک تصویر داریم که در آن نقشه ترسیم شده است و یک منحنی کنتراست دارد و به نظر می رسد نگاه تیره تر و غنی تر به تصویر دارد. و این یک معرفی مختصر در مورد اهمیت کنترل قرار گرفتن در معرض و تهیه نقشه برای ترسیم 3D است.