آموزش نورپردازی و رندر داخلی و خارجی پلاگین ویری VRay

خیلی خب، بذار یه توضیح ساده و خودمونی بهت بدم که نورپردازی و رندر داخلی و خارجی پلاگین ویری VRay چطوری هست؟!
"آموزش نورپردازی و رندر داخلی و خارجی با پلاگین V-Ray" یعنی یاد گرفتن چطوری تو برنامههای سهبعدی (مثل تریدیمکس، اسکچاپ یا راینو) با استفاده از V-Ray — که یه ابزار حرفهایه — نورها، سایهها و رنگها رو آنقدر واقعی تنظیم کنی که تصاویرت انگار عکس واقعی باشن!
مثلاً:
نورپردازی داخلی: یعنی مثلاً میخوای یه اتاق خواب یا آشپزخانه رو طراحی کنی. آموزش V-Ray بهت یاد میده چجوری نور پنجره، چراغها و حتی انعکاس رو روی اشیا طوری تنظیم کنی که طبیعی به نظر برسه.
نورپردازی خارجی: مثلاً میخوای یه ویلا یا ساختمان رو تو فضای باز نشون بدی. اینجا یاد میگیری چجوری نور خورشید، ابر و حتی نور مصنوعی (مثل چراغهای حیاط) رو مدیریت کنی.
رندر (Render): یعنی بعد از تنظیم نور و متریال، V-Ray یه عکس فوقالعاده باکیفیت و واقعگرا از طرحت میسازه.
چرا V-Ray؟
چون خیلی از معمارها و طراحان ازش استفاده میکنن.
امکانهای زیاد داره (مثلاً میتونی ساعت روز رو عوض کنی یا جنس مواد رو دقیق تنظیم کنی).
نتیجه کارت مثل عکس واقعی میشه!
پس این آموزش بهت یاد میده چطوری مثل حرفهایها با V-Ray کار کنی و تصاویر خفنی از پروژههات بسازی! 🚀

آموزش نورپردازی در تری دی مکس VRay
در این قسمت بر روی مطلب مورد نظر کلیک و فایل های مکس لازم را دانلود و سپس آموزش را دنبال کنید
Tutorials
Irradiance map modes: rendering a static scene from multiple views
Rendering a walk-through animation
Photon mapping
Displacement
Rendering an interior scene
Progressive path tracing with V-Ray
Rendering surface interfaces
Rendering an animation with moving objects
Rendering an animation with moving objects II
Texture Baking - part I
Universal V-Ray settings
Rendering PTex textures from Mudbox
Texture baking - part I
Blending Irradiance Maps in V-Ray 1.50 for 3ds Max/VIZ NEW
Simulating Self-Illumination Materials with V-Ray 1.50 for 3ds Max/VIZ NEW
آموزش VRay به همراه عکس های و همراه با توضیح:
Features
Installation
Installation PDF guide
Licensing system
Troubleshooting
V-Ray and 3ds Max
MaxScript
Texture baking
Unsupported features
Render elements
G-Buffer support
Hair & Fur modifier
Plugins
Renderer
V-Ray Frame Buffer
Lens Effects
Global switches
Image Sampler (Antialiasing)
Indirect Illumination (GI)
Brute force GI
Irradiance map
Global photon map
Light cache
Caustics
Environment
DMC sampler
Color mapping
Camera
Default displacement
System
Materials
VRayMtl
VRay2SidedMtl
VRayOverrideMtl
VRayLightMtl
VRayMtlWrapper
VRayFastSSS
VRayFastSSS2
VRayBlendMtl
VRaySimbiontMtl
VRayCarPaintMtl
VRayFlakesMtl
VRayGLSLMtl
VRayOSLMtl
VRayHairMtl
Textures
- VRaySun and VRaySky
- VRayDirt
- VRayColor
- VRayMap
- VRayHDRI
- VRayEdgesTex
- VRayBmpFilter
- VRayCompTex
- VRayDistanceTex
- VRayGLSLTex
- VRayOSLTex
- VRayMultiSubTex
- VRayPtex
- VRayHairInfoTex
- VRayColor2Bump
- VRaySky
- VRaySoftBox
Geometric Objects
- VRayFur
- VRayProxy
- VRayPlane
- VRayInstancer
- VRayMetaball
- VRayVolumeGrid
- VRayClipper
- VRaySphere
VRayToon
- VRayToon Overview
- Why an Atmospheric Effect?
- Creating a VRayToon Atmospheric Effect
- VRayToon Parameters
- Maps
- Include/Exclude Objects
- Notes
GLSL support
OSL support
Examples
Image samplers
Indirect illumination
Irradiance map
Caustics
DMC sampler
Color mapping
Global switches
Camera
VRayMtl
VRayDisplacementMod
VRayLight, IBL (image-based lighting)
Light cache
VRayOverrideMtl
VRayLightMtl
VRaySun
VRaySky
Render elements
VRayPhysicalCamera
VRayFastSSS2
VRayEnvironmentFog
VRayShadow
VRayHairMtl
Distributed rendering

