آموزش فارسی فوق پیشرفته نورپردازی رندر حرفه ای معماری پست پروداکشن حرفه ای معماری تری دی مکس ویری افترافکت

خیلی خب، بذار یه توضیح ساده و خودمونی بهت بدم که نورپردازی و رندر داخلی و خارجی پلاگین ویری VRay چطوری هست؟!

"آموزش نورپردازی و رندر داخلی و خارجی با پلاگین V-Ray" یعنی یاد گرفتن چطوری تو برنامه‌های سه‌بعدی (مثل تری‌دی‌مکس، اسکچاپ یا راینو) با استفاده از V-Ray — که یه ابزار حرفه‌ایه — نورها، سایه‌ها و رنگ‌ها رو آنقدر واقعی تنظیم کنی که تصاویرت انگار عکس واقعی باشن!

مثلاً:

  • نورپردازی داخلی: یعنی مثلاً می‌خوای یه اتاق خواب یا آشپزخانه رو طراحی کنی. آموزش V-Ray بهت یاد میده چجوری نور پنجره، چراغ‌ها و حتی انعکاس رو روی اشیا طوری تنظیم کنی که طبیعی به نظر برسه.

  • نورپردازی خارجی: مثلاً می‌خوای یه ویلا یا ساختمان رو تو فضای باز نشون بدی. اینجا یاد می‌گیری چجوری نور خورشید، ابر و حتی نور مصنوعی (مثل چراغ‌های حیاط) رو مدیریت کنی.

  • رندر (Render): یعنی بعد از تنظیم نور و متریال، V-Ray یه عکس فوق‌العاده باکیفیت و واقع‌گرا از طرحت می‌سازه.

چرا V-Ray؟

  • چون خیلی از معمارها و طراحان ازش استفاده می‌کنن.

  • امکان‌های زیاد داره (مثلاً می‌تونی ساعت روز رو عوض کنی یا جنس مواد رو دقیق تنظیم کنی).

  • نتیجه کارت مثل عکس واقعی می‌شه!

پس این آموزش بهت یاد میده چطوری مثل حرفه‌ای‌ها با V-Ray کار کنی و تصاویر خفنی از پروژه‌هات بسازی! 🚀

نورپردازی در تری دی مکس

آموزش نورپردازی در تری دی مکس VRay

در این قسمت بر روی مطلب مورد نظر کلیک و فایل های مکس لازم را دانلود و سپس آموزش را دنبال کنید

Tutorials

Irradiance map modes: rendering a static scene from multiple views

Rendering a walk-through animation

Photon mapping

Displacement

Rendering an interior scene

Progressive path tracing with V-Ray

Rendering surface interfaces

Rendering an animation with moving objects

Rendering an animation with moving objects II

Texture Baking - part I

Universal V-Ray settings

Rendering PTex textures from Mudbox

Texture baking - part I

Blending Irradiance Maps in V-Ray 1.50 for 3ds Max/VIZ NEW

Simulating Self-Illumination Materials with V-Ray 1.50 for 3ds Max/VIZ NEW

آموزش نورپردازی ویری

آموزش VRay به همراه عکس های و همراه با توضیح:

Features

Installation

Installation PDF guide

Licensing system

Troubleshooting

V-Ray and 3ds Max

MaxScript

Texture baking

Unsupported features

Render elements

G-Buffer support

Hair & Fur modifier

Plugins

Renderer

V-Ray Frame Buffer

Lens Effects

Global switches

Image Sampler (Antialiasing)

Indirect Illumination (GI)

Brute force GI

Irradiance map

Global photon map

Light cache

Caustics

Environment

DMC sampler

Color mapping

Camera

Default displacement

System

Materials

VRayMtl

VRay2SidedMtl

VRayOverrideMtl

VRayLightMtl

VRayMtlWrapper

VRayFastSSS

VRayFastSSS2

VRayBlendMtl

VRaySimbiontMtl

VRayCarPaintMtl

VRayFlakesMtl

VRayGLSLMtl

VRayOSLMtl

VRayHairMtl

Textures

  • VRaySun and VRaySky
  • VRayDirt
  • VRayColor
  • VRayMap
  • VRayHDRI
  • VRayEdgesTex
  • VRayBmpFilter
  • VRayCompTex
  • VRayDistanceTex
  • VRayGLSLTex
  • VRayOSLTex
  • VRayMultiSubTex
  • VRayPtex
  • VRayHairInfoTex
  • VRayColor2Bump
  • VRaySky
  • VRaySoftBox

    Geometric Objects

    • VRayFur
    • VRayProxy
    • VRayPlane
    • VRayInstancer
    • VRayMetaball
    • VRayVolumeGrid
    • VRayClipper
    • VRaySphere

    VRayToon

    • VRayToon Overview
    • Why an Atmospheric Effect?
    • Creating a VRayToon Atmospheric Effect
    • VRayToon Parameters
    • Maps
    • Include/Exclude Objects
    • Notes

GLSL support

OSL support

Examples

Image samplers

Indirect illumination

Irradiance map

Caustics

DMC sampler

Color mapping

Global switches

Camera

VRayMtl

VRayDisplacementMod

VRayLight, IBL (image-based lighting)

Light cache

VRayOverrideMtl

VRayLightMtl

VRaySun

VRaySky

Render elements

VRayPhysicalCamera

VRayFastSSS2

VRayEnvironmentFog

VRayShadow

VRayHairMtl

Distributed rendering

دانلود رایگان پکیج آموزش VRay به زبان اصلی