آموزش ساخت کامپوننت اسکچاپ SketchUp Creating components

آموزش کامپونت اسکچاپ SketchUp

طرح‌بندی به شما اجازه می‌دهد تا ترکیب خود را ایجاد کنید. پس بیایید نگاهی به نحوه انجام این کارها ببریم. من قصد دارم با یک شی بسیار ساده شروع کنم. اجازه دهید فقط یک سیلندر بسازیم. بنابراین من قصد دارم یک دایره ایجاد کنم و سپس از ابزار کشش برای کشیدن آن به یک سیلندر استفاده کنم. در حال حاضر، پس از انجام این کار، من می‌توانم هر یک از سطوح یا لبه‌ها را انتخاب کنم یا همه چیز را انتخاب کنم. همانطور که قبلاً انجام دادیم، می‌توانم این گروه را بسازم. اما بیایید جلو برویم و این را به یک جزء تبدیل کنیم.

بنابراین من قصد دارم به ویرایش بپردازم، اما به جای ساخت گروه، ایجاد جزء را انجام می‌دهم. هنگامی که این کار را می‌کنم، پنجره‌ای باز می‌شود که می‌گوید جزء ایجاد کنید. من می‌توانم یک نام به جزء بدهم، مثلاً "سیلندر"، توضیحی اضافه کنم اگر بخواهم، و سپس برخی از گزینه‌های دیگر را بررسی کنم. آیا می‌خواهم آن را به محور خاصی بچسبانم؟ بنابراین شما می‌توانید قطعاتی ایجاد کنید که تنها به محور افقی چسبیده باشد. اما ما درباره این موضوع نگران نخواهیم بود. سپس می‌توانیم انتخاب را با اجزای خود جایگزین کنیم. من این کار را انجام می‌دهم و روی ایجاد کلیک می‌کنم. هنگامی که این کار را انجام دهم، می‌بینید که این جزء به نظر کمی شبیه یک گروه است، اما در واقع یک جزء است.

پس وقتی به بخش Window Components می‌روم، خواهید دید که سیلندر من آنجاست. من می‌توانم روی آن کلیک کنم و یک سیلندر دیگر به داخل صحنه بکشم. بنابراین اکنون من یک عنصر استاندارد دارم که می‌توانم در سراسر مدل خود از آن استفاده کنم. حالا من این را انتخاب می‌کنم و آنها را از صحنه خارج می‌کنم. بیایید جلو برویم و کمی پیچیده‌تر عمل کنیم. من می‌خواهم یک پنجره برای این ساختمان کوچک ایجاد کنم. اولین چیزی که باید انجام دهم، ایجاد شکل اولیه پنجره است. برای این کار، با یک مستطیل شروع می‌کنم و سپس از ابزار Offset برای ایجاد کادر پنجره استفاده می‌کنم. سپس این کادر را انتخاب کرده و با ابزار Push/Pull آن را کمی بیرون می‌کشم. حالا، اگر بخواهم، می‌توانم این سطح را انتخاب کرده و با فشردن کلید Delete حذفش کنم. اگر بخواهم این را به عنوان یک جزء ایجاد کنم، می‌توانم. کافی است که فقط پنجره را انتخاب کنم و اطمینان حاصل کنم که هیچ چیز دیگری انتخاب نشده است. سپس می‌توانم با استفاده از گزینه Edit -> Make Component آن را به یک جزء تبدیل کنم.

من می‌توانم نام این جزء را "پنجره" بگذارم و توضیحاتی اضافه کنم. در اینجا گزینه‌ای وجود دارد که می‌گوید برش باز. با فعال کردن این گزینه، وقتی جزء را روی یک شی قرار دهم، می‌تواند آن را برش دهد. سپس روی ایجاد کلیک می‌کنم. حالا این پنجره را دارم که می‌توانم آن را حرکت دهم و باز با آن کار کنم. اگر به بخش اجزا بروم، خواهید دید که جزء پنجره من آنجاست. می‌توانم آن را روی شیء بکشم و آن پنجره را برش دهد. این ویژگی‌های خیلی جذاب در ایجاد اجزا وجود دارد. کافی است شیء مورد نظر را انتخاب کرده و کلید G را فشار دهید. این‌ها اصول اولیه ایجاد اجزا هستند.