آموزش نورپردازی و ساخت تکسچر سینمافوردی

آموزش نورپردازی و ساخت تکسچر سینمافوردی

کتاب آموزش مدلسازی نورپردازی سینمافوردی pdf

00:00:00 -color and texture in CINEMA 4D در حال حاضر، ما می توانیم رنگ و بافت اضافه به اشیاء است.
00:00:04 ما این کار را با استفاده از مواد.
00:00:05 مواد همه چیز را از رنگ شی تعیین،
00:00:09 بافت، و همچنین به عنوان زرق و برق.
00:00:12 بنابراین، اجازه دهید به جلو و شروع کردن
00:00:15 با کلاه این شخصیت است.
00:00:17 همانطور که می بینید، همه چیز در صحنه یک ماده است.
00:00:21 و اگر ما را در اینجا وارد ویرایشگر مواد ما،
00:00:23 شما خواهید دید که ما یک ماده ای به نام لمبرت.
00:00:27 و است که به همه چیز را در صحنه اعمال شود.
00:00:30 اما چیزی که ما واقعا می خوام انجام دهید ایجاد مواد خود ما،
00:00:33 و اعمال بافت خود ما است.
00:00:35 بنابراین من میخوام به پانل مواد ما به اینجا بروید،
00:00:37 و رفتن به ایجاد،
00:00:38 و ما فقط میخوام ایجاد یک مواد جدید است.
00:00:41 حال حاضر، که مواد به جسم اعمال نکرده است.
00:00:44 این فقط ایجاد شده است.
00:00:46 بنابراین ما می توانیم بیش از اینجا رفتن
00:00:47 و ما می توانیم به پارامترهای اساسی از این رفتن،
00:00:50 و اجازه دهید به جلو و فقط نام this--
تو 00:00:52 این مرد می شود مسابقه.
00:00:53 بنابراین، اجازه دهید به جلو و نام آن را مسابقه.
00:00:55 و ما می توانیم یک شی را انتخاب کنید و ما می توانیم آن اعمال می شود
00:00:58 با رفتن به تابع، اعمال می شود.
00:01:01 بنابراین، توجه کنید که چگونه است که فقط یک کمی تغییر می دهد.
00:01:03 این زرق و برق کمی بیشتر
00:01:05 از مواد دیگر.
00:01:07 بنابراین، اگر من این مواد مسابقه را انتخاب کنید،
00:01:10 من می توانم شروع اصلاح آن.
00:01:11 بنابراین، یکی از چیزهایی که من می توانید انجام دهید،
00:01:13 من می توانید رنگ را تغییر دهید.
00:01:14 بنابراین، اگر من می خواهم به، می توانم بگویم،
00:01:17 آن یک رنگ آبی را، و این که تغییر خواهد کرد.
00:01:20 اگر من شماره گیری است که به رنگ های مختلف، آن را نیز تغییر خواهد کرد.
00:01:24 در حال حاضر، ما نیز می تواند در بافت به این اضافه کنید.
00:01:28 بنابراین، اگر من فقط یک رنگ جامد را نمی خواهم،
00:01:31 من می تواند به پایین در اینجا، به بافت،
00:01:34 و فقط در هر تعداد از بافت رویه را،
00:01:38 مانند سر و صدا و یا gradience.
00:01:40 یا ما می توانیم در یک تصویر به ارمغان بیاورد.
00:01:42 بنابراین، من میخوام جلو بروید و بارگیری تصویر،
00:01:45 و من میخوام رفتن به پوشه My ورزش های سینما 4D،
00:01:49 و من قصد دارم برای پیدا کردن تصویر بیت مپ مسابقه کافه.
00:01:54 برو جلو و باز کردن آن، و توجه کنید که چگونه، در حال حاضر،
00:01:56 که تصویر به شخصیت من نقشه برداری.
00:02:01 بنابراین، در حال حاضر، در کانال های رنگ، من یک بافت.
00:02:05 در حال حاضر، ما می توانیم جنبه های دیگری از این را تغییر دهید.
00:02:08 ما می توانیم تغییر دهید، به عنوان مثال، بازتاب از آن است.
00:02:12 ما می توانیم تغییر چگونه بازتاب جسم است،
و یا چگونه 00:02:15 نسنجیده است.
00:02:17 ما همچنین می توانیم specularity تغییر دهید،
00:02:19 و غیره specularity، به عنوان شما می توانید ببینید، آن را تا this--
00:02:23 اجازه بدهید به جلو و حرکت این تا
00:02:25 بنابراین ما می توانیم این بیت کمی بهتر را ببینید.
00:02:27 این اساسا که نقطه داغ بر روی شی.
00:02:30 بنابراین، ما می توانیم قدرت های دیجیتال را تغییر دهید.
00:02:35 ما همچنین می توانید نوع بازتاب را تغییر دهید.
00:02:37 بنابراین، ما می توانیم آن، می گویند تغییر دهید،
00:02:39 یک نوع فونگ از سایه زن.
00:02:41 یا، ما می توانیم آن را به آنچه به نام Blinn را تغییر دهید.
00:02:45 بنابراین، تمام این کمی متفاوت
00:02:47 در راه است که آن دسته که زرق و برق.
00:02:50 بنابراین، من میخوام جلو بروید و تغییر این به Blinn،
00:02:54 و فقط نوع یک نقطه براق کمی خوب وجود دارد،
00:02:58 خیلی بزرگ نیست.
00:03:01 اجازه بدهید به جلو و مطرح کردن عرض کمی.
00:03:03 و در آنجا می رویم.
00:03:05 در حال حاضر، علاوه بر این، ما می توانیم از منزل خود تغییر
00:03:08 برای نور جهان است.
00:03:10 و ما می توانیم تمام انواع پارامترهای دیگر را تغییر دهید
00:03:12 برای مواد.
00:03:13 بنابراین، زمانی که ما مواد ما در تماس گرفته شده،
00:03:16 شما متوجه خواهید شد که ما نیز قطعات اضافی
00:03:19 از این مواد.
00:03:21 بنابراین، اگر من به این بافت، و نگاهی به آن،
00:03:25 شما خواهید دید که ما فقط این بخش از بافت نقشه برداری
00:03:29 به کلاه ایمنی.
00:03:30 و این بافت در واقع شامل تمام بخش های مختلف
00:03:33 از شخصیت.
00:03:34 و من در حال حاضر قبل از نقشه برداری هندسه از شخصیت های
00:03:37 برای مطابقت با این بیت مپ.
00:03:40 بنابراین، ما باید برخی از بافت برای صورت از شخصیت،
ما بافت برای شرت، و غیره.
00:03:45 و اگر شما می خواستند، شما در واقع می تواند در رفتن
و تغییر این بیت مپ، اگر شما می خواهید.
00:03:49 اما من فقط میخوام به جلو بروید و اعمال همان مواد
به بقیه شخصیت.
00:03:53 بنابراین، من قصد دارم به را انتخاب کنید سر، و پس از آن فقط یک درخواست،
00:03:58 و شما خواهید دید که که بخشی از شخصیت های نقشه برداری
00:04:00 به بخش های مختلف از بیت مپ.
00:04:02 و من می توانم مستطیل بقیه این شخصیت را انتخاب کنید،
00:04:06 و دوباره، در توده اعمال می شود.
00:04:09 و بنابراین در حال حاضر، من این یک ماده اعمال کردم
00:04:11 به اشیاء متعدد، و هر شی نقشه برداری
00:04:15 به بخش های مختلف از بیت مپ،
00:04:18 پس از آن همه نوع از خطوط.
00:04:20 بنابراین، به عنوان شما می توانید ببینید، شما می توانید مواد خود را ایجاد کنید
00:04:23 در سینما 4D، و اضافه کردن بافت به زنده شدن رنگ.