فیلم آموزش اینفراورکس InfraWorks Create component roads

 

بنابراین ما تا کنون در بسیاری از ویژگی های مختلف نگاه کرده ایم. نحوه ایجاد، مدیریت و طراحی حتی با اشیاء مفهومی در مدل InfraWorks ما. اکنون اجازه استفاده از بعضی از ابزارهای تخصصی را در InfraWorks ببریم. برای مثال، چگونگی طراحی و ساخت جاده ها. در حال حاضر، ما با اضافه کردن عناصر مفهومی در این مدل با این مدل کار کرده ایم، اما ما قصد داریم یک جاده زیرزمینی را در این قسمت اضافه کنیم. و بنابراین من می خواهم به انتخاب نشانه نام SubdivisionStart را به من تقریبا به محل صحیح. ما همچنین قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که پیشنهاد اجرایی جزء ما پیشنهاد پیشنهادی است که ما در آن کار خواهیم کرد. اکنون ما قصد داریم به این دسته، طراحی، بررسی و جاده های مهندسی بپردازیم. توجه داشته باشید، وقتی انتخاب می کنم، چند ابزار اضافی وجود دارد. به عنوان مثال، ابزارهای تحلیل. ما برخی از اینها را نگاه کردیم. ما به ابزار شبیه سازی ترافیک نگاه نمی کنیم، اما این یک ابزار است که واقعا می خواهم برجسته کنم. این جریان ترافیک را شبیه سازی می کند. من همچنین ما را تجزیه و تحلیل جریان ترافیک از طریق جاده های جزئی ما و تقاطع های ما. ما قصد داریم تا مجموعه زیرمجموعه ابزارهای جاده طراحی را تنظیم کنیم یا باز کنیم

Now the design roadway tools opens up and we're going to focus in on the component roads tool. So when I select this, it opens up and says alright you're going to create a new road. Pretty similar to conceptual road, but notice that instead of conceptual road, it does have creation based controls, whether it's PI based or element. And no longer are we working with a style per se, but rather an assembly to create this road. Well that name sounds very familiar, if you're coming from Civil 3D. To create a corridor, you need an assembly and that's very similar to what we have here. I'm going to select the four lane undivided or whatever assembly type that you may have and it'll open up and show us a card with all the different assemblies that come with this specific model. Now again, if you look at the assemblies themselves, many of them look like assemblies in Civil 3D. Some of them are what we would call sub-assemblies. Ultimately, these are components, they're pieces that make up the assembly, but we could create a component road, using one assembly and then add portions of a component to the assembly itself. We're going to see that later on. We're going to come down on the list and we're going to find four line undivided and select that as our assembly to use for our road. It's not exactly a subdivision road, but we're going to make some edits to it in a minute

 

هنگامی که ما آنها را در اختیار داریم، ما قصد داریم تا بیش از پیش، ما تقریبا در وسط این بین دو ویژگی قرار بگیریم و ما قصد داریم به جاده موجود متصل شویم و بلافاصله بلافاصله ببینیم تفاوت بین جاده جزء و جاده های مفهومی که ما پیش از آن قرار داده ایم. شما دارای ابعادی است که برای شما نمایش داده می شود، یک نوک کمی در زیر وجود دارد که ما می توانیم این طول را قفل کنیم و با این طول آن را قفل کنیم. بنابراین ما با طراحی ما کنترل بیشتری داریم. همانطور که من می کشم، سعی می کنم آن را تقریبا بین این دو ویژگی قرار دهم و من انتخاب می کنم و در صورت برداشتن آن، بلافاصله تلاش می کند تا کنترل کننده های منحنی و مارپیچی را به این PI اعمال کنم. دلیل این امر این است که این مسیر به دنبال استانداردهای طراحی AESHTO Imperial است. این بخشی از خواص مدل ما است و هنگامی که این جاده را در زیر ایجاد کردیم، عملکرد این جاده را ایجاد کردیم. آیا آن شریانی است، آیا این یک جمع است، آیا محلی است؟ و بین این دو و سرعت طراحی جاده، نرم افزار بلافاصله شروع به اعمال شعاع منحنی و اسپیرال شدن می کند. حالا ما می توانیم این را بیش از حداقل افزایش دهیم یا می توانیم آن را تغییر دهیم، برای مثال، من قصد دارم شعاع منحنی را به 150 فوت و البته البته مارپیچ ها تنظیم کنم، ما هیچ مارپیچی در جاده زیرزمینی نداریم، دوباره آنها را در یک دقیقه حذف کنید. بنابراین، من قصد دارم به جلو و انتخاب جایی در اینجا در میان در وسط. و سپس من قصد دارم به سمت جلو حرکت کنم، دوباره به این جاده موجود وصل شوم. همانطور که ما با اشیاء مفهومی دیده ایم، زمانی که شما انجام می شود، شما فقط دوبار کلیک کنید برای اضافه کردن آخرین نقطه

And now we have our new roadway drawn in here and as soon as we do, you see all the station labels showing up and floating, you can see the PI's and where they're located, and you can see some of the geometry, they're different colors, the curve being green, the tangents being black, and the spirals being purple. Let me go ahead and select this spiral. You see the geometry listed below in our asset card for the curve, as well as the spiral. If I change the spiral in length to something like one, it can't figure out how to get a spiral in there with that value and thereby removes the spiral. We'll do the same over here, we'll pick the spiral. I'm going to choose from the asset card to enter a value and we'll remove that spiral. We also see, that our roadway ties in nicely here, but it may take a little bit of practice to get this location to tie in, in both roadways. However, we're not so concerned about our intersections at this time. We're going to have another video in a minute, that will help us establish or connect this road that we've added to our existing road here. So, we're not going to worry too much about it, but we do want to try to line that up and connect it to the existing road that we are trying to tie into where possible. So, that may take a little bit of practice as you try to move the PI up and down and get that position right. One thing we do know, though is our subdivision road has four lanes. We don't need four lanes

 

بنابراین، من قصد دارم مسیر بیرونی را در اینجا پیدا کنم و متوجه شوم چون مسیر جاده ای موجود را در حال حاضر انتخاب کرده ام، این خط بیرونی روشن می شود و فقط برای این خط کنترل می کند. اما یکی از کنترل ها، اگر من راست کلیک کنم، جایگزینی آن خط با یک جزء دیگر است. بیا این کار را انجا دهیم. جایگزینی جزء این تمام انواع اجزای مونتاژ مختلف یا سبک هایی را که ما می توانیم اضافه کنیم نشان می دهد. ما قصد داریم منحنی و قطره را انتخاب کنیم و آن منحنی و قطره قطره را رسم خواهیم کرد. ما مقادیری داریم که می توانیم برای آن منحنی و قطر قطره مانند پهنای منحنی، ارتفاع منحنی، و عرض قطره ای که همه ما می خواهیم به این مقادیر مختلف در اینجا تغییر دهیم. ما همچنین بر روی مقادیر جزء خط، نظیر عرض، 12 و شیب، و دو درصد برای هر دو این خطوط کنترل می کنیم. هر دو آنها را به 12 تغییر دهید و شیب دو برابر شود. و سپس این خط بیرونی در سمت چپ، ما قصد داریم آن را با یک منحنی و چکه نیز جایگزین کنیم. در حال حاضر آنچه که ما متوجه نشدیم، جزء اینجا، منحنی راست و چکه را نشان می دهد. اما این به اندازه کافی هوشمند است که وقتی روی OK کلیک میکنم، آن را تغییر دهم، منحنی سمت چپ و زاویه ی چپ باشد. بنابراین همه ما باید انجام دهیم مقادیر برای آن منحنی و لکه را برای درست بودن نیز تعیین می کنیم. بنابراین، بسیار آسان است که تنظیمات مربوط به جاده پیچیده ما را انجام دهیم و مونتاژ را به طریقی که می خواهیم انجام دهیم. حالا، ما نمی خواهیم این کار را هر بار انجام دهیم. در حال حاضر، توجه داشته باشید که من چیزی انتخاب نکرده ام. اگر من در کل جاده را انتخاب کنم و با کلیک راست، یکی از مواردی که می توانید در زیر جاده سازی انجام دهید، این مجموعه، این تنظیم، منحنی، چاله، پیاده رو، اضافه کردن نوارها، نوارهای پیاده رو، در هر طرف را اضافه کنید. یا فقط یک طرف. شما می توانید این جاده را راه اندازی کنید و این مجموعه جاده را به کتابخانه سبک ها برای این مدل اضافه کنید و بدین ترتیب آن را برای جاده های اجزای زیربنایی آینده که می توانید در این مدل اضافه کنید، در دسترس قرار دهید. اکنون متوجه شده اید که درجه بندی در این جاده به صورت خودکار اتفاق می افتد. و بیایید ببینیم چگونه می توانیم این درجه بندی را در ویدیو بعدی ما کنترل کنیم.