آموزش ویرایش متریال اسکچاپ SketchUp Editing materials
نحوه ویرایش کردن متریال اسکچاپ SketchUp materials
اگر می خواهید فراتر از مواد که با SketchUp می توانید قطعا مطالب موجود را ویرایش کنید.
بنابراین ما هنوز هم می توانیم در ویرایشگر مواد انجام دهیم. پس بیایید به WindowMaterials برویم و بیاییم برویم
پیش رو و فقط به آنچه در مدل من نگاه می کنید. ما می توانیم آن را با ضربه زدن به صفحه اصلی در اینجا انجام دهید.
یا با حرکت به این پنجره و فقط رفتن در مدل.
و این ها بافت هایی هستند که من در مدل خود دارم.
بنابراین اگر می خواهم، می توانم این را برجسته کنم
یا اگر من می خواهم، من می توانم eyedropper آنها را انتخاب کنید.
بنابراین بگذارید بگویم من می خواستم با دیوارهای خانه بازی کنم.
همه چیزهایی که من باید انجام دهم این است که چشمگیر است، و
ما خواهیم دید، در این مدل، آن را به رنگ هر ده نامیده می شود.
حالا اگر می خواهم، می توانم این مطالب را ویرایش کنم، بنابراین من
به Tab Edit بروید و می توانم آن را تغییر دهم.
اکنون، اولین کاری که می توانم انجام دهم، این است که می توانم رنگ را انتخاب کنم.
ما یک جمع کننده رنگ داریم، می توانیم یک چرخ رنگی انجام دهیم.
HLS، HSB، این ممکن است در OS X کمی متفاوت باشد.
و بنابراین ما تعدادی از رنگ های مختلف را انتخاب کرده ایم.
00:00:56 من قصد دارم به اینجا بپیوندم و همه چیز را باید انجام دهیم
00:00:59 تنها در رنگ جدید یا رنگ پایه جدید در اینجا شماره گیری می شود.
00:01:03 بنابراین اگر شما می خواهید کمی
00:01:04 بیشتر بنفش، شاید کمتر اشباع، تیره تر، هر آنچه که من می خواهم.
00:01:08 من می توانم این کار را انجام دهم.
00:01:09 حالا اگر میخواهم، می توانم رنگها را در تصویر هم نمونه بگیرم.
00:01:13 بنابراین من این گزینه را اینجا دارم این می گوید رنگ بازی
00:01:16 بر روی صفحه نمایش و نیز مطابقت رنگ از شی در مدل.
00:01:20 بنابراین اگر می خواهم، می توانم روی چیزی روی چیزی کلیک کنم.
00:01:23 بنابراین برای مثال، اگر من این درهای چوبی را انجام می دهم، می توانید این را ببینید
00:01:27 این رنگ این بافت را به طور متوسط و به ساختمان من اعمال می کند.
00:01:32 در حال حاضر، اگر می خواهم، می توانم آن را به یک رنگ دیگر کنم،
00:01:35 با این حال من می خواهم، و می توانم آن را هر رنگی که می خواهم انجام دهم.
00:01:40 حالا اگر شما پایین بروید
00:01:41 اینجا، متوجه خواهید شد که ما کنترل Opacity را نیز داریم که اساسا اجازه می دهد
00:01:45 شما را به چیزهای شفاف و یا مات، واقعا فقط صفر تا 100 لغزنده است.
00:01:52 حالا، هنگامی که این را عوض کردید، در ویرایشگر مطالب منعکس می شود.
00:01:57 بنابراین اگر من به اینجا بروم، H10 در حال حاضر این است
00:02:00 رنگ و رنگ آبی نیست که من در ابتدا داشتم.
00:02:05 بنابراین، رنگ
00:02:06 از نام رنگ است
00:02:07 لزوما نشانگر رنگ واقع در داخل نیست.
00:02:11 در حال حاضر مواد نیز می توانند بافت هایی برای آنها اعمال شود.
00:02:16 پس بیایید جلو برویم و این آجرها را بر روی این ساختمان پاک کنیم.
00:02:20 و شما می توانید ببینید که ما نمونه ای در اینجا داریم که می گوید آنها آجر های فرو ریخته اند.
00:02:23 بنابراین اگر ما اینجا را به ویرایش، اما ما می توانیم پیمایش کنید
00:02:26 پایین و آن را با استفاده از یک تصویر بافت برای ایجاد رنگ.
00:02:31 بنابراین در حال حاضر از فایل JPEG استفاده می کند
00:02:33 به نام Brick_Tumbled نامیده می شود و در واقع با SketchUp همراه است.
00:02:37 ما می توانیم اینجا را کلیک کنیم تا یک بافت متفاوت را بارگیری کنیم اگر ما
00:02:40 می خواهیم، و ما همچنین می توانیم مقیاس بافت را در اینجا تغییر دهیم.
00:02:45 بنابراین در حال حاضر آن را به من می گویند که آن را سه پا توسط یک پا شش اینچ است.
00:02:50 اما بگذارید بگوییم ما آجر بزرگتری را می خواهیم.
00:02:52 بنابراین ما می توانیم یک عدد بزرگتر را تایپ کنیم و آن ها را مرتب کنیم.
00:02:55 بنابراین اگر ما پنج بار تایپ کردیم
00:02:56 پا، این به تناسب افزایش می یابد و شما خواهد شد
00:03:00 ببینید که حالا ما آجر بزرگتری داریم
اگر ما می خواستیم، می توانستیم این اندازه کوچک و یا هر اندازه که می خواستیم بسازیم.
بنابراین دوباره، همانطور که مواد را اعمال می کنید، می خواهید بدانید که مقیاس
از مسابقات مواد که شما می خواهید در تصویر نهایی ببینید. و دوباره، هنگامی که این بافت را تغییر دادیم، آن را به هر چیز دیگری اعمال می کنیم. بنابراین اگر من این آجر را انتخاب کرده و اعمال کنم آن را در اینجا، آن را به همان مقیاس به عنوان بقیه آجر خواهد بود. پس اینها برخی از اصول اولیه هستند نحوه ویرایش و تغییر مواد موجود در SketchUp.